Slog till lite snabbt och köpte dessa från tradera. Inser direkt att det inte är komplett trotts 25 figurer. Något mer än trollslayers som saknas?? @havaji
Svårt för mig att se på bilden vilka som är blitzers/blockers/”runner”
Det står på botten av figuren vilken position de är, men 2nd ed hade inga runners så där får man tänka fritt. Jag använde blitzers utan hjälm som runners men som sagt, inget är fel (eller rätt för den delen).
16/10 och 16/1 vore ju helt grymma, gillar verkligen tuppkam och Grim Ironjaw känslan i dem :)
Den andra serien har lite mycket rustning för AV8 tror jag. Då skulle man nästan kunna köra en vanlig spelare med oranget skägg? Vore det ens ett alternativ tro
Längst ner till höger är en av dem jag har, den funkar strålande när yxan är borta. Längst upp till vänster är min andra, den funkar men är en sämre skulpt (tycker jag). Den andra i nedre ser mycket passande ut!
Jag har sett flera som kört 2nd ed chaos dwarf som slayers och jag tycker det fungerar ganska bra om man inte bara måste ha den klassiska tuppkamslooken.
Jag körde en blitzer utan hjälm och en thrower som runners sedan hade jag blockers som blitzers. Skall plocka ihop ett rimligt lag av mina och sälja av dem och sedan sälja resterande löst tänkte jag. Vad sopade du hem ditt gäng för?
Casgubben är en bra pjäs att använda som stand in för en spelare som blivit skadad men helad av apotekaren.
Comments
Börjat på catchers idag. Kladd kladd :)
10 gubbar redo för spel 😃
Då har vi även en treeman till laget. Tack @kaju för hjälpen.
Bara 2st 3:ed wardancers och en 2:ed thrower kvar nu 😃
Slog till lite snabbt och köpte dessa från tradera. Inser direkt att det inte är komplett trotts 25 figurer. Något mer än trollslayers som saknas?? @havaji
Svårt för mig att se på bilden vilka som är blitzers/blockers/”runner”
Osäker på om det fanns slayers i roster till de där.
tror det bara var linemen, blockers, kickers och deathroller.
så antingen köra en 3rd edition slayer eller försöka skrapa fram nån norse dwarf berserk eller liknande från warhammer.
de är också gjorda av Perrybröderna tror jag
@suncar har 3:ed dvärgarna så kan komplettera så länge men marauder slayers verkar vara det man vill hitta. Får se hur det går
Det står på botten av figuren vilken position de är, men 2nd ed hade inga runners så där får man tänka fritt. Jag använde blitzers utan hjälm som runners men som sagt, inget är fel (eller rätt för den delen).
Grymt, blitzer utan hjälm. Då fattar jag, det var mycket passande figur.
vad kan man använda den liggande spelaren till?
Absolut ingenting.
Jodå, prone marker är väl tanken men då vet man ju inte vilken spelare det är. Turn marker eller liknande funkar ju?
Jag funderade på prone marker till rollern. Turnmarker är också bra idé :)
@havaji är dina slayers konverterade eller orginal figurer till warhammer?
@mikethemachine alla dvärglag som räknas har en cas-marker de flyttar på score track.
Prone/stun markör behövs inte för dvargar!
Snarare hur många som dom CASar.... :-D
@mikethemachine Inga vapen, annars original.
Tack havaji och ursäkta dubbelfråga 💛
Jag är rasande
Min favvo är no giant slayern MM 16/10, men alla där är ju coola
förslåt för spammingen, men den här var den jag tänkte först på.
den är från citadels C06-serie, very upset berserker
http://www.solegends.com/citc/c006dwarfs/cj85f23c06dwarfsx-01.jpg
16/10 och 16/1 vore ju helt grymma, gillar verkligen tuppkam och Grim Ironjaw känslan i dem :)
Den andra serien har lite mycket rustning för AV8 tror jag. Då skulle man nästan kunna köra en vanlig spelare med oranget skägg? Vore det ens ett alternativ tro
Gillar de två nedre här
Längst ner till höger är en av dem jag har, den funkar strålande när yxan är borta. Längst upp till vänster är min andra, den funkar men är en sämre skulpt (tycker jag). Den andra i nedre ser mycket passande ut!
ja de är perfekta de där, ganska lätta att ta bort yxorna också.
Känns lite dyrt från eBay men hittar jag inget från tradera eller marketplace kanske det får bli så.
Jag har ganska många av dom Slayers i Borlänge. Går att lösa. Har inte 16/1, 16/3, 16/6. Har massor med andra GW varianter med.
@kaju vi får sätta upp en spelbytar dag :)
Jag har sett flera som kört 2nd ed chaos dwarf som slayers och jag tycker det fungerar ganska bra om man inte bara måste ha den klassiska tuppkamslooken.
Jag körde en blitzer utan hjälm och en thrower som runners sedan hade jag blockers som blitzers. Skall plocka ihop ett rimligt lag av mina och sälja av dem och sedan sälja resterande löst tänkte jag. Vad sopade du hem ditt gäng för?
Casgubben är en bra pjäs att använda som stand in för en spelare som blivit skadad men helad av apotekaren.
@coma jag fick hela bunten med frakt för 1200kr. Kändes som ett bra köp för 25 pjäser med roller och Flint.
Var väl ingen blitzer utan hjälm så siktar nog på kickers som runner. Ev en ser ut att stå thrower på.
Spelredo 😀