MikeTheMachine lär sig

Tjo, köpte lite begagnade färger och för att måla upp lite figurer som ligger i blood bowl lådan.

Startade även ett instagram konto jag tänkte lägga upp varje målad gubbe på mikethemachine_mtm

Lag som nu är färdiga.



«1345678

Comments

  • edited February 2019
    SqBxLt4.jpg

    Första projektet blev en Claw vermin jag hittade på vinden i julas :)

  • Klon blev grymt bra!
  • Tack ska ni ha, det är kul att starta med målning.

    Köpte hem ett human lag från tradera som jag tänk måla om. Gjorde ett första test och jag är rätt nöjd med den gula färgen.

    Kanske borde måla handskarna med för att få mer färg på figuren.

    tQlG3Fj.jpg

    XWMJh70.jpg

    Stötte även på problem med några färger som är för vattniga, kan man göra något åt det? Det är ju begagnade färger så inte helt förvånad att jag stöter på problem :)
  • Jag har alltid haft det problemet med gula färger.
  • Okej, inte hittat någon lösning på problemet? :)
  • Okej, inte hittat någon lösning på problemet? :)

    Grunda med vit och måla flera lager gult.
  • Ja, tog flera lager men grunden var svart så blev en hel drös med lager.
    Testar med vit nästa gång, tack för tips @Melisqus
  • Du kan åxå "måla upp" från svart. Dvs. Först brunt. Sedan nån gulbrun. Sedan gult. Får du highlights på köpet
  • edited March 2019
    Köp en ny gul färgburk, de är ofta bättre ca första halvåret enligt min erfarenhet. Skaka burken frenetiskt innan varje öppning. Sedan grundar jag alltid i vitt för ljusa färger (vit, gul, hud) kräver så många laget annars. Metallpartier får man på en vit modell måla svart innan man metallmålar dem, de andra färgerna fungerar bra på vitgrund enligt mig. Mellanvägen att grunda i grått går också.
  • Nått som jag har gjort ibland med gult är att grunda med "metall" färg (boltgun metal eller vad dom heter nuförtiden..) och sen gult.. då gör det inget om man missar lite heller. blir lite "skadad" rustning istället.
  • Tack för förslagen, nu har jag lite att testa mellan :)
    Tyvärr har jag redan grundat med svart. Kan testa måla vitt i ansiktet innan hudfärgen kanske?
  • Jobbade på för att fåtill handsken men inser hur mycket lättare de blå färgerna var att hantera. Får se om jag lägger om planen av gul färg.
    Hurfärg får jg nog köpa ny för den vill inte alls göra som jag vill, alternativt bli bättre på att måla :P

    tNYg7J7.jpg
  • För gul kan jag rekommendera GWs Averland Sunset eller vad den heter nuförtiden.
  • Okej, ska kolla in det. Tack Tjub :)
  • Pga Sundsvalls turneringen i Mars byte jag fokus och började måla Darkelfs istället.
    6 st typ klara, får finslipa lite så är jag nöjd med dem.

    dj0ygnV.jpg
  • Oh! Lila, jag gillar det!
  • enuKngS.jpg

    Vann min första TT turnering, utöver källarspel hemma i Hofors på 90-talet
  • Stort grattis MikeTheMachine! Ser fram emot att mötas i nästa säsongs matchen.
  • Grattis!
  • edited March 2019
    Tack ska ni ha, bara att nöta vidare och se fram emot nästa turnering :)
  • fast du, @mikethemachine, nu när du kom tvåa på bb2 slutspelat förra säsongen(?) och vunnit en turnering. du har inte funderat på att lägga av när du är på topp och ge oss medelmåttiga en chans? :P
  • @brocCooLi har humans i play off på bb2 denna säsong, 8dels final på fredag kl 20. Lär bli en svår match mot Necros :)
  • edited March 2019
    3FU8D55.jpg

    @SpoiledSquid first death priest sitter rätt bra i köket
  • Hittade några gubbar i gamla BB lådan som jag tänkt göra re-rollmarkers av.

    XEsraLA.jpg

    Tärnings iden känns rätt, nu ska jag bara plocka bort gammal färg och måla :)

    zQ4YY0x.jpg

  • Åh, hot pot catapult gubbarna. Det där är klassiska modeller av yttersta kvalisort! De måste målas
  • Najs ide!
  • edited March 2019
    @Lard Synd att de ska målas av mig :P
    Tyvärr hitta jag inte själva grytan.

    @Moozer tack, rätt nöjd själv :)
Sign In or Register to comment.