MikeTheMachine lär sig

123578

Comments

• Grattis!!!
  • havaji wrote: »
    Tror det vore bra med någon färg som liksom poppar, helt ljusblå uniform blir lite enformigt. Och en wash på huden skulle också hjälpa.

Eller: grattis!!

Klockrent, ska tänka på det till nästa. Försöker undvika den gula washen bara.

Pellevin wrote: »
    Coolt! Vem är pappa till den lilla? Funderat på namn? Både Erik och Erika är fina.

Pellevin namnet är redan spikat:Valle :)
    Pappan är än så länge okänd enligt myndighet, väntar på papper;)

kaju wrote: »
    GRATTIS!!!

Säg till om du behöver hjälp med gardinerna! Det tog mig 3 år att få upp dom ;)

Kom igen, jag har satt upp i sovrummet. Flyttade ändå hit i maj liksom :P

• Låt mig presenter Mighty Zunk. Får se om han kan joina mina humans någon turnering nästa år :)

• Brant stigande kurva i den här tråden. Snyggt!

• Tack Havaji, kul med uppmuntrande ord :)

• Fet hoj i mina hoods, bra nummerplåt också. Synd att det inte är min 😀

Bild från i somras som jag glömde posta.

• Baxa den?

• Bra idé Drexxl. Fixar du en avledande manöver så kör vi.

• Bra idé Drexxl. Fixar du en avledande manöver så kör vi.

Got it. Kör min mimartolkning av Rosens Namn fast med BloodBowl kararktärer

• Jag see fram emot att se den @Drexxl :)

• Detta som ett nästa bland projekt eller köra 3:ed rakt av?

• Har du dem så kör, de är väl typ samma skala? Båda är snygga och "samlar"-värda. Sedan så är ju 3rd ed objekivt ballaste figurerna.

• Jag har 4 catchers, 3 linos plus thrower i 2:ed.

plus de orange i plast, tror plast gibberish kan bli coach tex.

Tänker att jag målar dessa med 3:ed woodies för att fylla ut men kör färgschema som PRO elfs med rosa vilket känns kul att måla :)

så kan de användas som både och tills ett det rena wood elf laget målas :)

Vad ska jag göra med 3:ed dvärgarna orcs, och chaos som också ligger i lådan.... någon som är sugen på att måla åt mig :)

• Beror på vad du betalar och till vilken kvalitet du vill ha dom 😊

• Sant @Aos

men håller nog på nöjet själv :)

• Börjat med mina PRO/woodelfs. Gillar ändå färgschema på något vis :)

Tänker linos grått hår, catchers gult, blitzers rött. Borde fungera och ge en extra touch till basfärger.

• Håller med - Färgschemat är fire, riktigt snyggt tycker jag.

Hår iden låter väldigt elfs så tror de blir riktigt gött.

Basen är viktig - ge den lite stirland mud och gräs så skiner gubben som han förtjänar :) blir en skön röd/grön off complimentary colors också

• Hummm basen tåls att tänka på, fundera om det skall bli ett höst tema med brun, grön och lika som håret.

vad tros om någon silver för att få fler detaljer än de guldiga?

• Silver (grått) är neutralt generallt sett och funkar till allt. Borde passa fin fint.

Mmm något trevligt tema för basen för hela laget är ju också grymt najs,

• Tror jag hittade @Ozt bil :)

• Hahahhaja

• eller är @Ozt en transformer????

• @brocCooLi kanske en Decepticondio? :D

• Tjo, inte mycket målning som sker här men börjar fundera på hur folk förvarar sina modeller? Köper ni boxar till alla målade lag eller vad har ni för smarta lösningar? Lägg gärna upp bilder om det sparar förklaringar :)

• Två foaminlays i en pappbox från Feldherr per lag. I en hög stapel.

• edited May 2022

Såg en norrman lägga hela sitt målade undead lag i sin nya Pouring Rain kopp som han fick.

Jag kör Feldherr. Två eller en vånings nylonväska är najs. 16 fig/ våning. Om du köper mkt så är det billigare att köpa direkt från Feldherr.

https://www.feldherr.net/feldherr-mini-case-for-32-blood-bowl-miniatures-on-25-mm-bases/a-55493

• Tjo, inte för att kapa tråden, men jag har några väskor över ala de Kaju länkade som jag inte använder kan sälja för 200:- Skicka ett PM om de är intressant. :)

• Även jag kör Fehldherr!

Har två väskor, en med plats för 3 inlägg (min vanliga spelväska) och sedan en med plats för 1 inlägg (utlåning eller extra lag med sig).

Sedan har jag samtliga lag i deras foaminlägg med plats för 16st figurer (50mm samt några 35mm) och några för Starplayers.

Smidigt att stabla i skåpet och enkelt att ta det lag som skall spelas och lägga ner i väskan....

• Feldherr - kör en mini en mini plus och en jävla massa gröna och blå lådor

Kommer skaffa en Charlie Victor-väska där jag har plan, regler, och modeller man alltid behöver (staff osv) och en FH framöver.

Sign In or Register to comment.