@kaju bra fråga. Eftersom vi siktar på National mest och fick Major med på köpet pga antalet spelare. Vi ville locka mer spelare med att visa det ger major poäng mera.
är väl åtta Majors som är Nationals i världen nästa år?
@coma ja exakt. Därav la vi in major inom parantes bara för visa det va major poäng. Hade de varit en major hade vi satsat mer på ett annat namn.
men va lite från förra året så kanske är så vida medvetet att vår national har major boost att det räcker ha det i text bara än rubriken. Planen är ju detta ska rulla på många år
Det kan vara jag som har förvirrat Sala-admins kring begreppen. Korrekt @coma, det är en national, inte en Major. Men det räknas som en "Major" när det kommer till rankingpoints. Därav får det stå inom parentes.
I nuläget 124 anmälda, så då har vi garanterat en till (major/national) för 2025 också. Måste vara minst en turnering med minst 50 deltagare under året för att få loss en.
@Smulzer ah jo det förstår jag, men när han reggade vårt lag valde han grönt, nu skriver du att vi ska spela med rött, därav frågan att vi inte ska spela med grönt?
@Oberwald_1 - Japp då ber jag @Marty33 göra det, för gick som skit förra året när jag var kapten så vi behöver en förändring och det blev att jag klev av den posten och Basse tog den. :)
@Smulzer Sorry för rookiefrågan men bara så att vi är 100% säkra. Det är alltså bara en av coacherna i squaden som kan ta Vanilla roster (Valkyria Roster)?
Comments
@mrselecta tack! Korrigerar det.
@kaju bra fråga. Eftersom vi siktar på National mest och fick Major med på köpet pga antalet spelare. Vi ville locka mer spelare med att visa det ger major poäng mera.
är väl åtta Majors som är Nationals i världen nästa år?
@Smulzer Det är ju inte en Major eftersom det är ett eget begrepp men den får samma "boost as the ’Major’ tournaments" enligt NAF-sidan.
https://www.thenaf.net/tournaments/majors/
@coma ja exakt. Därav la vi in major inom parantes bara för visa det va major poäng. Hade de varit en major hade vi satsat mer på ett annat namn.
men va lite från förra året så kanske är så vida medvetet att vår national har major boost att det räcker ha det i text bara än rubriken. Planen är ju detta ska rulla på många år
Det kan vara jag som har förvirrat Sala-admins kring begreppen. Korrekt @coma, det är en national, inte en Major. Men det räknas som en "Major" när det kommer till rankingpoints. Därav får det stå inom parentes.
I nuläget 124 anmälda, så då har vi garanterat en till (major/national) för 2025 också. Måste vara minst en turnering med minst 50 deltagare under året för att få loss en.
Inom kort kommer ja uppdatera deltagarlistan. Jag kommer tilldela er squad färger från tourplay. Ni får själva ordna så ni har samma färger sen!
Lista för era färger.
Alla i Squad ska välja samma färg för att förenkla sökning på speldagen.
Basse valde grön, det gäller alltså inte (@Marty33)?
@Frantic går enkelt byta om ni trycker på färgen.
@Smulzer ah jo det förstår jag, men när han reggade vårt lag valde han grönt, nu skriver du att vi ska spela med rött, därav frågan att vi inte ska spela med grönt?
Byt till rött @Frantic , och du som lagkapten ska se till så att alla i ditt lag har samma färg.
@Oberwald_1 - Japp då ber jag @Marty33 göra det, för gick som skit förra året när jag var kapten så vi behöver en förändring och det blev att jag klev av den posten och Basse tog den. :)
Då får @Marty33 se till så att du och Khanis väljer rätt färg :) Om det går skit igen kan ni ju alltid skylla på att det var fel färg.
Haha precis 💚
färgen, är den mest för tourplay eller också fysiskt på turneringen?
tänkte på formuleringen att den ska förenkla sökning på speldagen
@suncar den är till för tourplay. Förenklar hitta varandra för challenge
God Jul till er alla.
Verkar som om Tourplay har gett oss en julklapp, teamplay 🙂
https://m.facebook.com/groups/tourplay.net/permalink/1118390279328622/
litet strul för min del, åker tåg hem kl 17:05.
alternativet var att åka senare och vara hemma runt 05:00 på måndag morgon vilket jag avstod den här gången.
11 dagar kvar tills anmälan stänger.
två saker som behövs göras.
följ länken på till ebas för anmälan
https://ebas.sverok.se/registrations/add/1568
registrera lag i tourplay
Vi kommer behöva hjälp skramla ihop spelplaner.
hört ni som va på WC har så ok ni vill ta med får ni gärna göra det
övriga som har spelplaner får också gärna ta med!
är det några som saknar boende eller har svårt hitta så säg till här så försöker vi hjälpa er!
//jimmy
Skickat in squadanmälan per mejl förra veckan. Skickade även en mindre ändring av sagd anmälan igår.
När kan man förvänta sig bekräftelsen? Bara så man vet att allt är grönt. (Eller Dark Teal som vår squadfärg är)
gäller squad: Rajtan Titans
@Smulzer Vad är det för mat som ingår om man köper biljett med mat?
@Lowkey jag har fått er anmälan. Så allt är klart för tillfället
@kaju typ dag 1 buffé lassagne och falafel och hummus
dag 2 linsgryta och nått mer
ska spika exakt vad nästa vecka men typ så
Efter att sett några inskickade squads nu så lär ja förtydliga
Ni har 3 SP (squad points) att dela på, en saga får Max väljas av en coach i varje squad.
så inga dubbla valkyria osv
@Smulzer Tack Smulis!
Kan du ändra lagnamnet "Ranta Mellis" till "Tjockis, Långis och Mellis". Tack!
@kaju kan försöka, Joel som sköter inlägg lagnamn så vet inte va han hittar på ibland
@Smulzer visst kunde man slagga på typ lokalen eller så
@KaithOEX Det går.
Jag behöver bara veta antal. skriver upp dig.
Hur ser det ut med sovande från fredag till lördag i lokalen, det finns ingen info om det vad jag kan hitta?
@havaji det går bra att sova så
Tack för svar, ska kika på tågtider!
@Smulzer Sorry för rookiefrågan men bara så att vi är 100% säkra. Det är alltså bara en av coacherna i squaden som kan ta Vanilla roster (Valkyria Roster)?