Är tanken att man ska kunna se vilken ras alla spelar och alla rosters? Känns som man har en väldig fördel om man lägger in sitt lag sista minuten isåfall?
Lade precis upp mitt lag i Tourplay men inser att jag har fel treasury. Detsamma gällde för @simon och hans lag. Är detta ett känt fel som kommer rättas till eller ska vi bara spela runt det?
Inte för att verka petig eller så men på registreringslänken så står det att det är det första SM i bloodbowl 2024, Det är väl det andra SM:et nu i januari.
Comments
Har inte kollat vampires, men jag misstänker att det kan vara värt att kolla också.
Tack @Pidpad. Fixat. Tror jag tänkte på det för zons och vampyrer men norse var så länge sen att de kändes som brets
Hur ser det ut med icke officiella figurer? Ok så länge målade rätt?
@Ragdash finns inga krav på officiella figurer, mer än att det skall vara "tydligt" vilka positioner varje figurer representerar.
Målad rätt är minst 3 färger :-D.
Dryckesförbud? - Buuuu!
Billigt för mig är 30-40 kr ölen och då snackar vi inte industrilager.
Bra jobbat med organisationen! De som måste dricka billigt får väl klämma ett helrör på vägen dit
Priset på öl har jag inget att säga om, men att behöva vänta till kl 16! :P
@Duckwing +1
serveringstillståndet som sätter reglerna tyvärr.
sen kommer det medverka minderåriga i lokalerna.
öl och annat kommer finnas utrymme för från 16 till 8.45 söndag morgon för dem som vill det
Hej,
Jag skulle vilja uppdatera våra lagnamn, Trestad Blood Bowlers a och b till
Trollcap Bashers med spelarna Mikael Arvemark, Tobias Ollson och Peter Lundqvist
Samt
Trollcap Dodgers med spelarna Paul Lindén, Max Johansson och jag Niklas Westin
Samt en fråga, jag hittar inte länken till Tourplay för att registrera lag, eller får man den när man anmält sig och betalt?
@Cnott här kommer den och där skapar du sedan ett konto :-)
https://tourplay.net/
Konto har jag på tourplay, tänkte en länk till turneringen på tourplay?
Blood Bowl Tournament - News Swedish National Championship 2024 (tourplay.net)
Lägger även den på sida 1
Är tanken att man ska kunna se vilken ras alla spelar och alla rosters? Känns som man har en väldig fördel om man lägger in sitt lag sista minuten isåfall?
@Viccy det var inte tanken, men jag hade inte tänkt på att anmälan kanske skulle gå live innan jag visste om det. :P- Ska vara fixat nu.
@Viccy jag var lite snabb. ska ut en info om hur man ska göra lagen med. kommer nu på sida 1.
Sen är det våra provlag som ligger inne i tourplay nu. Det ska vi rensa bort
Innan ni gör ert lag i tourplay. Läs igenom sida 1 här i tråden innan. Där finns förklaring till hur lagbygge går till och hur systemet är uppbyggt
Glöm nedan, tror vi fattade nu 😄
Trevlig kväll,
Lade precis upp mitt lag i Tourplay men inser att jag har fel treasury. Detsamma gällde för @simon och hans lag. Är detta ett känt fel som kommer rättas till eller ska vi bara spela runt det?
Tack och ha de gott!
Nej treasury är rätt - det som kan bli fel är om man lämnar för lite pengar kvar. Kolla namnen på paketen.
Hur får man så det står ens squad-namn på sitt lag i tourplay?
Skriv i detta fält. 😊
Tack missade det när jag gjorde mitt lag. Gör ett nytt o raderar mitt gamla
Har inte följt med diskussionen eller kollar vad som gäller men som lat jag är frågar jag istället för att läsa på. ;)
ska alla coacher göra sitt lag och lägga in i ”tourplay” eller ska lagkaptenen regga allas rosters?
@Frantic Alla skapar sitt eget roster i tourplay, annars blir det knasigt. Gör det enligt instruktion i första inlägget.
Hur gör man när man anmält sig som solo?
Och kan man ta vilken blessing som?
@Ragdash gör det just nu. Vi kommer slå ihop dig med ett annat gäng om vi finner när vi närmar oss.
Det går att redigera efter att man skapat laget
Inte för att verka petig eller så men på registreringslänken så står det att det är det första SM i bloodbowl 2024, Det är väl det andra SM:et nu i januari.
Inte för att vara petig eller så, men är inte en Major och en National två olika titlar :)
World Cup, NAFC, Chaos Cup, Spike, Dungeon Bowl och Eucalyptus Bowl är Major ;)
Ni gör det bra! :)