Swedish Nationals (Major) 2024 27-28 January Sala

1568101120

Comments

• När ska rosters vara inlämnade? Och finns det någon mall för squaden att använda?

• edited November 2023

@Lowkey 12e Januari vill vi ha in dem. Så hinner vi administrera allt

som planerna flyter på nu blir det via tourplay

• Så var vår tredje spelare klar för laget Manliga Mattanter, det blir Spelledaren som följer oss till Sala.

• Anmäler laget Hellström, Hellström & Bim (inc).

@Clawful @helllstrom och @Bim

• Mycket bra kapten @Bim

• jag anmäler laget ”Small gods”

spelarna är:

-Reaper_man

-Twoflower

-kanto

• Älskar laget "Small gods" :D

Jag hejar på er (efter oss)

• Trodde inte jag kunde den här helgen, men det kanske går ändå. Finns det någon sista anmälningsdag?

• @Trolle 12 januari är sista anmälningsdag

• Toppen, tack. Återkommer.

• Här är länk till officiella inbjudan, Här gör man val och betalar för evenemanget.

Det finns alternativ för lunch för dagarna.

Lokalens plats har ändrats så alla tänker på det som va med förra året.

Kommer finnas en Ica ca 10-15 min gångavstånd från lokalen. Vi kommer vara i Sala Folkets Park

Ökebrovägen 3A. 73337 Sala

https://ebas.sverok.se/registrations/add/1568

Lägger även in länken på första sidan.

Sen en info till är att vi kommer använda oss av Tourplay för Rosters samt spel under dagarna.

Team registreringen kommer ske i Score,

Tack @grumplekins för hjälpen!

• Uppdaterar lagnamnet på @Pertan, @Chrixx och @Juiblex lag till "Never die alone".

• edited December 2023

Hej på er alla glada spelare,

Som fortfarande relativ nybörjare till detta spelet (men ändå anmäld till SM av någon anledning 😄) undrar jag över en sak när det gäller att måla baserna på mina spelare enligt NAF conventions.

NAF conventions ger ju en riktlinjer för positioner som Blocker, Blitzer, Catcher, Thrower och Lineman.

Men om jag spelar Skaven och har en Gutter Runner, hur ska jag tänka där men färgläggning av denna spelares bas? Eller om jag till exempel spelar dvärgar och har en Runner, ska jag då färga den som en Catcher, eller hur tänker man där?

Finns det redan något bra forum för sådana frågeställningar, eller rent utav regler? Eller ska man bara gå på magkänslan?

Tack på förhand och Happy Friday! 😀

• @TheRealAlucard jag har målat mina gula. En gutter är ju lite catcher / runner tänker jag :)

• Ja den är tydlig @Chrixx men hur tänker man kring en dwarf troll slayer?

används mer som en ”blitzer” än en ”blocker” men desrfs har ju redan blitzers…

• Enkelt @simon man målar döskallar runt hela basen! 💪🤣

• @TheRealAlucard alltid svårt att få alla att följa samma regler...

Så länge som färgen skiljer sig från dom andra så är det gott nog...

Men om vi skall "tvinga" dig så kan du följa denna lista...

Gray/Black-Linemen or equivalent

White-Thrower

Yellow-Catcher, Runner

Green-Blocker (inc. Mummies and Tomb Guardians)

Red-Blitzer (inc. Berserkers and Wardancers)

Blue-Striker (inc. Witch Elves and Troll Slayers)

Purple-Secret Weapons (inc. Assassin)

Gold-Star Player

Big Guys may use Green, Red, Blue, Purple or Black.

• @TheRealAlucard det är inget måste att det ska vara just de färgerna. Men de är de vanligast förekommande. Men jag har ibland målat baserna i matchande färger till laget istället. Det viktiga är att man kan skilja positionerna åt.

@simon ta bara en färg som du inte använder till övriga positioner. Tror lila brukar vara ”standard” på special positioner, troll slayer assasins osv

• @Juiblex - Super, tack för den listan, jag gillar att ha regler och struktur att följa! 😀 Man kan inte bara wing it liksom, ordning och reda ska det vara 😁

@sirvejlance och @Chrixx Tack för tipsen och snabba svar!

Då vet jag vad jag ska göra under helgen, måla baser enligt korrekt lista (och kanske bestämma mig för vad jag ska spela i SM också).

• jag instämmer med Juiblex lista utöver att jag hade satt runner med pass access som vit likt en thrower. Blå på slayer och Witch är korrekt enligt mig men skulle lika gärna se slayer orange för att det kan inte bli mer tydligt.

• @Oberwald_1 - Jag har förnyat mitt medlemskap hos NAF nu, de har under de senaste åren aldrig skickat ens "gift" till mig, om det inte kommit fram till SM, har du "grejer" att få?

Samt @khanmank undrar om det går att förnya sitt medlemskap på plats?

• @Frantic det kan ha med överlämnandet av rolex till sebco som jag helt missade för rolex brukade posta allt själv medan sebco ville att alla lokala nafrep skulle lösa det vilket jag inte hade fått reda på (slår vad om att skuld kommer sjunga "immmmmuuuuune mot infoooormatiiooon") så det är inte oberwalds fel. Jag hade helt missat att rolex hade klivit av och att sebco hade tagit över tills oberwald ville vara nafrep iochmed att sundsvall var på så kraftig uppstuds senaste tiden. Så har du förnyat nu så kommer de komma grejer för oberwald har varit on the ball :).

• @inforthepain ingen fara @Oberwald_1 kompenserade mig (jag fick tärningar för två avgifter/säsonger) för de senaste missarna av "gifts" men frågan kvarstår hur vi gör med årets "gifts". :)

• @Frantic NAF gifts för året brukar komma i samband med NAFC. Så har du fått gift för 2023 och vill ha den nya för 2024 men skriver upp dig nu så är det bra om du talar om för oberwald att du vill ha 2024 giften och inte 2023 om du redan fått den. Annars är jag rätt säker på att han postar gift till dig.

• Äh, jag vill bara ha tärningar, har @Oberwald_1 kvar några gamla godingar så tar jag dem först också har jag något att skylla på när det går åt fanders.

undrar om jag slår bättre än quad-skulls med loner rr eller trippleskull i år… nåja det är målet iaf :)

• @Frantic Från och med det här året bestämdes det att länders egna NAF-representanter skickar gifts till sin eget lands coacher, vilket jag gjort under året och jag kan skicka dig det du vill ha för 2023, PM mig om detaljer där.

khanis kan förnya på plats.

Vill också passa på att tacka @grumplekins för den eminenta lösningen han jobbat fram med tourplay inför SM. Frigör mycket tid för arrangörer mellan rundorna och höjer spelupplevelsen för samtliga.

• Appropå Tourplay. Det är fel Norse roster som finns där. Blir lurt att bygga rätt lag. @grumplekins chansar på att du kanske har en lösning?

• @Pidpad vi kikar på det. Tack för du uppmärksammade det

Sign In or Register to comment.