Ok, då har han dålig koll eller ljög för mig. Jag frågade hur han rekommenderade att använda Score för lagturneringen SM och han rekommenderade tourplay och förtydligde att stöd finns.
Har själv inte haft tid att orientera mig i tourplay än tyvärr.
Hej Bullen! Har jag förstått rätt att en spelare i varje squad måste välja vanilla roster eftersom varje squad delar på 3 squad points och det finns två paket som kostar 1SP och två som kostar 2SP och att inget av dessa får väljas av mer än en spelare? (Och att exemplet i regelpacket som har en squad med 4 squad Points är fel)
Om jag redan har en skill mer än 3 gånger i mitt lag (ex vedalver med 2 wardancers och 3 catchers vilket ger 5 dodge) innebär det att jag inte kan använda opD eller får jag bara inte välja dodge?
Om jag får använda opD enligt fråga ovan, och jag har valt block (från tier Skill Points) på alla 3 catchers (då totalt 5 block) får jag då inte använda opD eller får jag bara inte välja block (och dodge)?
Option pack B skill stacking
Visst betalar man 1 skill point per spelare man skill stackar, ex om jag är tier 3, då får jag göra 2 skill stacking och då kostar det 2 extra Skill Points (om jag väljer att göra det på två spelare)?
Blood Lust
Hur konmer ni tolka misslyckat Blood lust om man skall passa, Hand-off eller göra TD?
På första frågan så är svaret att du inte får välja skills som du redan har minst tre av i laget. Du får fortfarande ta opD men du får välja en annan skill.
Fråga två, du tappar ett skill point när du väljer opB därefter kostar stacking enligt följande
2nd Primary Skill = 1 SP (Skill Stacking)
2nd Secondary Skill = 2 SP (Skill Stacking)
Fråga tre, vi kommer tolka den precis som reglerna säger att den ska tolkas. Failar man blood lust måste man bita en thrall innan man passar, hand-off eller gör TD, och får alltså inte gå någonstans efter action är gjord och thrall är biten, om du inte av någon outgrundlig anledning valt running pass på din thrower, då får du gå lite till ändå.
@Cnott, @Oberwald_1 - efter att ha spelat fumbbl turnering där dom testade reglerna med skaparna så fick vi förklarat att i option B så betalar du när du väljer packet sen betalar du inget extra mer.
Så t.ex tripleskull spelade med följande skills på sitt EU lag:
Blitzer med dodge+dt
Blitzer med dodge
Catcher med wrestle+frenzy
Catcher med dodge
Catcher med dodge
Thrower med leader
Alltså 8 skill totalt och enligt regelpaketet får EU 9 skills.
Jag tolkar det också så, och det är det jag försökte förklara ovan, men uppenbarligen inte bra nog. Kanske är valet av att förkorta squad points och skills points likadant (SP) som ställer till det.
Det kostar alltså inget extra utöver det man betalar för packet, men skills kostar ju fortfarande 1 eller 2 skill points.
Haha jag fattade det som att @Oberwald_1 hade förstått det korrekt med men just som han skriver så är det svårt när SP betyder 2 saker och tror många blir förvirrad över:
Comments
Jag blev lite osäker på mig själv så frågade faktiskt deras support. Kvartal 1 2024 är planen tydligen.
Lite tight att chansa på det kanske :D
Enligt Stimme finns det redan och han rekommenderar oss att använda det istället för Score på SM.
lagturnering nej. Men vanlig swiss Finns och kommer användas på stockbowl open.
Ok, då har han dålig koll eller ljög för mig. Jag frågade hur han rekommenderade att använda Score för lagturneringen SM och han rekommenderade tourplay och förtydligde att stöd finns.
Har själv inte haft tid att orientera mig i tourplay än tyvärr.
Det finns en knapp men den är inte aktiv. Jag mailade supporten och fick besked Q12024 som plan
Kanske SM får bli aktiveringsdebut för den knappen. Men ska bolla med skaparen av Tourplay också och se hur landet ligger.
Ja kolla absolut. Men jag hade inte vågat köra betatest på MIN major :)
Nä, man får väl hoppas att det är betatestat innan det aktiveras i så fall.
Hej Bullen! Har jag förstått rätt att en spelare i varje squad måste välja vanilla roster eftersom varje squad delar på 3 squad points och det finns två paket som kostar 1SP och två som kostar 2SP och att inget av dessa får väljas av mer än en spelare? (Och att exemplet i regelpacket som har en squad med 4 squad Points är fel)
frågar åt en kompis
@Sandpeople vi tog beslutet att inga packs får användas mer än 1 ggr, det innebär att en måste spela Vanilla roster.
Kommer det en excel-fil som förra året ni vill vi ska använda för roster eller fungerar det att skicka in med https://bbtc.pl/index.php ?
@Frantic ska se va inte vi som gjorde den det året. Hoppas nån gör en till Eurobowl! Den va sjukt smidig
Vi är två i ett lag från Sala. Nån som vill vara med oss eller ha någon med sig i erat lag?
Hej!
Jag kontaktade er på discord också (tror jag)
Vi har en som skulle vilja hoppa med ett lag som skulle kunna haka på.
Toppen, be hen ta kontakt med mig. :)
Hej,
Jag vill anmäla två lag, kan jag komma in med laguppställning senare?
Trestad Blood Bowlers A-team
Trestad Blood Bowlers B-team
@Cnott toppen reggar det. Går fint göra det
Edit: Anmäler ett lag från Halland.
QB1: uw,
lizardmen,
orcs
Jag har 3 Regelfrågor (för att förtydliga)
Option pack D extra skill point
Om jag redan har en skill mer än 3 gånger i mitt lag (ex vedalver med 2 wardancers och 3 catchers vilket ger 5 dodge) innebär det att jag inte kan använda opD eller får jag bara inte välja dodge?
Om jag får använda opD enligt fråga ovan, och jag har valt block (från tier Skill Points) på alla 3 catchers (då totalt 5 block) får jag då inte använda opD eller får jag bara inte välja block (och dodge)?
Option pack B skill stacking
Visst betalar man 1 skill point per spelare man skill stackar, ex om jag är tier 3, då får jag göra 2 skill stacking och då kostar det 2 extra Skill Points (om jag väljer att göra det på två spelare)?
Blood Lust
Hur konmer ni tolka misslyckat Blood lust om man skall passa, Hand-off eller göra TD?
Tack på förhand :)
@Cnott
På första frågan så är svaret att du inte får välja skills som du redan har minst tre av i laget. Du får fortfarande ta opD men du får välja en annan skill.
Fråga två, du tappar ett skill point när du väljer opB därefter kostar stacking enligt följande
Fråga tre, vi kommer tolka den precis som reglerna säger att den ska tolkas. Failar man blood lust måste man bita en thrall innan man passar, hand-off eller gör TD, och får alltså inte gå någonstans efter action är gjord och thrall är biten, om du inte av någon outgrundlig anledning valt running pass på din thrower, då får du gå lite till ändå.
@Cnott, @Oberwald_1 - efter att ha spelat fumbbl turnering där dom testade reglerna med skaparna så fick vi förklarat att i option B så betalar du när du väljer packet sen betalar du inget extra mer.
Så t.ex tripleskull spelade med följande skills på sitt EU lag:
Blitzer med dodge+dt
Blitzer med dodge
Catcher med wrestle+frenzy
Catcher med dodge
Catcher med dodge
Thrower med leader
Alltså 8 skill totalt och enligt regelpaketet får EU 9 skills.
Jag har förstått det som @Aos skrev ovan
Jag tolkar det också så, och det är det jag försökte förklara ovan, men uppenbarligen inte bra nog. Kanske är valet av att förkorta squad points och skills points likadant (SP) som ställer till det.
Det kostar alltså inget extra utöver det man betalar för packet, men skills kostar ju fortfarande 1 eller 2 skill points.
Och jag förstår det som Oberwald och Aos har skrivit samma sak.
Haha jag fattade det som att @Oberwald_1 hade förstått det korrekt med men just som han skriver så är det svårt när SP betyder 2 saker och tror många blir förvirrad över:
Kanon då återstår bara om grumple är överens ☺️
Jag är iaf överens med mig. Mer än så är rätt mycket begärt och det tror jag ni vet innerst inne.
Bra då är alla överens på sitt sätt
Superbra, tack alla för tydligare svar som tom jag kan förstå 😊