@coma - avancerat rövhatteri skulle kunna innefatta att man funderar länge över vilka tärningar man ska använda för att slå armour när motståndaren dodgade dåligt… då får man kanske slå över.
@Melisqus Det var pga den anledningen jag tänker att regelfrågor går på den som undrar/opponerar sig tid
@grumplekins precis så jag alltid har gjort/gör när jag spelat Infinity turneringar. Funderar motståndaren bara lite för länge på nått så slår jag över tiden vilket 99 gånger av 100 helt plötsligt är ett enkelt och väldigt snabbt beslut. Kul att kunna hjälpa till ändå känner jag :D
Du varken använda dina "första skill points" eller "den extra skill pointen" till att köpa en skill som förekommer fler än 3ggr på din roster, oavsett om den är köpt eller finns där från början.
@Aos - Vart står det? Alltså att du inte får ha någon skill mer än fyra gånger? Närmast det påstående är under "OP-D" så om du väljer "basic roster" finns det ingenstans det sägs/skrivs... Eller är jag blind?
@Nyaga - Det gäller om du väljer att spela med "OP-D" (kanske varit otydlig, menar Optional Pack D). Jag tolkade @Aos som om det gällde vilket Optiomal Pack som helst, men jag kan såklart ha misstolkat det, inte första gången ;)
Comments
@coma - avancerat rövhatteri skulle kunna innefatta att man funderar länge över vilka tärningar man ska använda för att slå armour när motståndaren dodgade dåligt… då får man kanske slå över.
@Ozt All hail to the captain!
@Melisqus Det var pga den anledningen jag tänker att regelfrågor går på den som undrar/opponerar sig tid
@grumplekins precis så jag alltid har gjort/gör när jag spelat Infinity turneringar. Funderar motståndaren bara lite för länge på nått så slår jag över tiden vilket 99 gånger av 100 helt plötsligt är ett enkelt och väldigt snabbt beslut. Kul att kunna hjälpa till ändå känner jag :D
Registrerar laget:
The Blodge Brigade
Viktor Strid, William Jonsson och Rickard Askeroth
Gällande schakklocka så är det superbra med förtydliganden. Dock kan detta också skapa mer funderingar.
därför håller vi ner texten lite också.
Vill en coach spela med klocka då är det klocka som gäller och man delar totala matchtiden
pausa matchen kommer heller inte va möjligt då alla spelar på samma tid. Vi måste hålla spelschemat
lite förtydliganden kommer vi uppdatera med men detta kommer gälla
Spelar vampyrer med nya eller gamla rostern?
team @Ionas - @Nyaga - @grumplekins heter "Fellowship of the Fling" igen.
@d_rock de kommer va de nya vampyrerna
Så bara för att 100% klargöra,,, det är alltså nya vampyrerna (Spike 16) som kommer att vara tier 6 på SM @Smulzer ?
@Chrixx de kommer inte vara Tier 6. Vi kommer sätta dem kanske 2-3 återkommer om exakt placering
Jag har en regelfråga när jag och en annan coach tolkar "OP-D" - Extra skill point olika.
Låt oss säga att som coach så tänker en spela Underworld.
Vilket alternativ stämmer?
Som coach får du inte välja dodge till sitt lag eftersom det spelas med 6st Snottar och 1 Gutter runner.
Som coach har jag redan valt 4st med block i laget och får då inte välja block för sin extra skillpoint du blir tilldelad.
Eller är det en kombination av båda ovanstående, dvs som coach får du inte välja block eller dodge för din extra skillpoint?
Jag skulle säga att det inte går att använda varesig dodge eller block i det fallet.
@Frantic du får inte ha någon skill mer än 3 gånger och skills som redan finns på gubbar räknas.
Ditt dvärglag får alltså inte ta block på en runner och max välja 3 guards totalt.
(har fått det förklarat av dom som skapade reglerna inför deras FUMBBL turnering)
Du varken använda dina "första skill points" eller "den extra skill pointen" till att köpa en skill som förekommer fler än 3ggr på din roster, oavsett om den är köpt eller finns där från början.
@Aos - Vart står det? Alltså att du inte får ha någon skill mer än fyra gånger? Närmast det påstående är under "OP-D" så om du väljer "basic roster" finns det ingenstans det sägs/skrivs... Eller är jag blind?
One extra Skill Point is gained, as long as the usage of the Skill Points from the coach do not exceed in
total 3 times that skill in the roster. This extra skill should not exceed in total 3 times that skill in the roster too.
Står det på Fumbbl: https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=11733
det uttrycks på lite annat sätt i SM-reglerna, men betydelsen är densamma.
@Nyaga - Det gäller om du väljer att spela med "OP-D" (kanske varit otydlig, menar Optional Pack D). Jag tolkade @Aos som om det gällde vilket Optiomal Pack som helst, men jag kan såklart ha misstolkat det, inte första gången ;)
Ahh, nej den regeln gäller bara för OP D!
Ah, tack @Nyaga ... Han bli orolig :)
Är bara för pack D - där du får en extra skill.
Ett gäng till
Lagnamn: Rajtan Titans
@Lowkey @oscarschoen och Tobias.
Skåningarna ibland oss önskar helst 4+2 program.
Tack för att ni fixar. Ska bli kalaskul!
För tydlighetens skull är Rajtan Titans ett av lagen som Zerak hänvisade till i sin post den 4e oktober
Tänkte anmäla laget Manliga mattanter
Laget består för närvarande bara av 2 spelare så är någon sugen att hänga med 2 nybörjare så välkomna!
Laget består av mig Drzoidberg75 och Johan1224
@Drzoidberg75 Noterat
@Lowkey Jag hade inte lagt in er då. Nu är det klart
Registrerar laget Titta vi flyger
som består av mig (zerak), bobo & grumpygormak
som är det andra laget jag refererade till den 4:e okt ;)
Skulle TO kunna ta en titt på Tourplay?
Smidigt sätt att få in alla rosters, har inbyggd klocka och att rapportera saker är busenkelt.
Tourplay lär inte ha funktioner för en lagturnering på ett bra tag… tyvärr.
@Oberwald_1 Kommer det gå att förnya ens NAF-medlemskap på plats i Sala?
@Mago ja det kommer man kunna göra
Anmäler Blitz & Pieces
Jag @kepop, Kazz'Truul och Demonikai