Swedish Nationals (Major) 2024 27-28 January Sala

1246720

Comments

• Anmäler lag:

Männen med dom små blåsorna

Mikael (Ynik)

Archibald (Zimonyi)

Simon (squirrel bay)

• edited October 2023

@Drexxl Det ordnar vi.

Du komer få klicka i det i inbjudan med

• Jag tänker sova i lokalen. Jag tror att froxt också ämnar att göra det

• edited October 2023

Första sidan uppdaterad med Regelpaket

Dessutom uppdaterat anmälda lag 28!

• EVERYBODY GO VAMPIRE!!! ;)

Ni kan ta bort ”time out”-regeln och skriva att ni uppmanar att använda schackklocka. Svårt att hitta en ”time out” knapp IRL.

• "0-1 Team Mascot for 30k avaiable to all team - will be available in the tabletop event but not for this event" Är lite tvetydligt. Antar att ni saxat från fumbbl och att det vart en miss där.

• Kul att alla lagmedlemmar är team member 1. Jämnlikt.

• @Duckwing så jobbar vi 😉

@Viccy @kaju korrigerar. Tyckte ja fick bort alla små saker från fumbbl

• edited October 2023

Ta också bort punkten som säger att "games will count towards NAF ranking as online NAF games"

EDIT:

Alla punkter under "Other rules" kan egentligen tas bort eftersom de handlar om online-spelande.

Referensen till chat i första punkten under "Fair Play" bör också tas bort. Jag undrar också om det stämmer att ni har mandat att banna folk som beter sig dåligt från NAF-events i 1 år (inte så att jag tycker det skulle vara fel).

• Hittade några fel på vårt lag, vi heter "Foolande Folkpensionärer" och Finns naf-namn är fel ska vara : finlju658 . spelar kanske ingen roll nu, men sen när ni ska regga resultat.

• Är de nya Vampires tier 6?

• Det är de gamla @Chrixx

• Du kan vara gammal... ;)

• edited October 2023

Korrigeringar gjorda. Tack för snabb input!

• Martin, Bloodfeast och Havaji heter Sildesalaten.

• Exemplet för skill packs är för fyra spelare och 4 poäng

• edited October 2023

@imp fixar det. Missa de stod på fler ställen. Räkna som ja skrev i början. 3 - 3

så korrigerar ja

ska aldrig mer copy paste 😬

• mitt namn är också felstavat. litet b och stort L ska det vara :P

• Kommer det gå att förnya ens NAF-medlemskap på plats?

• Jag har ett förslag på regler för schack-klockor som är lite mer utförlig, se nedan. Ser också att vi inte är anmälda så sparkar härmed på @Ozt som är den stora mustaschen ;)

Chess clocks

If at least one of the two coaches facing each other wants to play the game with a chess clock and can provide one for the game. The whole game will be played with a chess clock with the total time divided evenly between both coaches. It is not possible to paus during the game as the round time is still the deadline for all games. If one coach run out of time during the game the only action they can do during their turn is to stand players back up again. If both coaches is out of time the game is over and the results at that time stands.

FAQ

Bathroom break?

The clock will run on your time as your opponent can´t play while you are away. Sometimes the set up can be timed efficiently though.

Skill use on your opponent’s turn ie. stand firm, fend, side step etc.?

If a coach needs to think more thoroughly on using a skill it is ok for both coaches to switch the time over to the inactive coach until a decision is made and the time can be switched back to the active coach again. This can happen several times during a turn if need be. Although it is recommended to give your opponent some time to make a decision before switching the time over to them.

Which coach’s time is used during a kick of?

It is always the active coaches time on the clock changing back and forth ie. Defensive set up, click, offensive set up, click, kick of table and scatter (resolve all results accordingly), click, offensive coach turn.

What can I do if a coach is late to our game?

If the round has started and your miniatures, markers and such is ready at your table set the chess clock evenly at the remaining time left and start the timer on the late coach’s time. 

• Spännande och se ifall Sverige får SM-titeln i år. =)

• Ca vilken sluttid kommer vi att ha på söndagen?

• @coma jättebra skrivet.

”Kolla regler” vems tid går den på? Det behöver du kanske nämna om arrangörerna använder sig av detta.

Det finns ju två lägen av kolla regler också kom jag på. När en är osäker på nån regel. Och när båda är oense om hur en regel ska tolkas.

Vems tid rullar man amour och ev. Injury? ;)

• @kaju kolla regler är svår - kanske ska tiden gå för den som väljer att göra nåt GW varit otydliga med

av och injury tycker jag är den som gjorde en action men slå över till den som funderar på apo om det blir så

• Gällande tid och regler har jag hört från andra spel att några få systematiskt ställer regelfrågor under motståndarens runda för att använda deras tid. Jag aldrig hört om detta i BB men det är inte omöjligt att det kommer att hända någon gång.

• Jag anmäler laget The Ache in Moustache.

Ozt, Coma och Niwnw.

• @kaju bugar och bockar! :)

Kolla regler

Om jag inte kan en regel eller inte litar på motståndarens regeltolkning/kunskap så kan jag slå i regelboken eller ropa på en domare på min tid. Om min motståndare är tvärsäker på en sak jag vet är fel så blir det nog ändå på min tid att slå i regelboken eller ropa på en domare.

AV och INJ är utan tvekan på den aktiva coachens tid (och som grumplekins skrev att om någon vill fundera på valet av apo går det på deras tid)

Sign In or Register to comment.