Sala Analoga Spelförening Svenska mästerskapen i Blood Bowl! 28-29 Jan 2023
Öl Sala Analoga Spelförening vill bjuda in Er till Svenska mästerskapen i Blood Bowl!
Ärade Blood Bowl coaches. Den 28-29 januari tänker vi genomföra det första svenska mästerskapet i Blood Bowl! Turneringering hålls i Sala och vi har fått stöd från vår kommun för att genomföra något alldeles extra både när det gäller arrangemang och priser. Regelpaket kommer bli World Cup-reglerna som släpps snart. Men se till att boka in denna helg redan nu om du och dina eventuella lagkamrater vill vara med och spela om titeln "svenska mästare".
Turneringen kommer att vara en både en lagtävling med tre coacher i varje lag men dessutom kommer bäste individuella spelare att utses. Man kan alltså anmäla sig som ensam spelare för att ha chans att vinna den hedervärda titeln. Det är alltså inget krav att vara med ett lag utan då kommer vi att skapa ett lag av de som anmält sig solo. Så ta chansen att vinna både titel och mycket fina priser! Turneringen kommer bli "Major" vilket alltså innebära att den kan ge/ta dubbla NAF rating.
Anmälningsavgift: 200 kr per person. 6 matcher kommer spelas under två dagar 3+3. Samtliga deltagande coacher kommer erbjudas gratis sovplats i anslutande lokal om man så önskar. Det kommer var av mycket enkel karaktär men som sagt gratis. Mer information kommer även kring detta.
Huvudarrangörer: Jimmy Karlsson, Frederick Wibe och Joel Thungren
Regler för SM Sala kommer vara desamma som World Cup 2023
Länk till regelpaket
Ruleset-NWC-Alicante-2023.pdf (thenaf.net)
SM Avvikelser från WC Regler
3 Coaches per lag istället för 6
6 Matcher istället för 9
Anmälan och betalning länk nedan
https://ebas.sverok.se/registrations/add/1137
Roster builder (skicka gärna rosters i pdf)
World Cup Roster Builder
https://forum.swebba.se/uploads/752/IRH32DSSAZ0O.xlsx
Länk Sponsorer
www.alphaspel.se
www.willyminatures.com
www.waiagames.com
www.pungaminiatures.com
www.diceotaur.se
Solo Anmälnngar:
Comments
Jag kommer!
@brocCooLi You know what to do.
Ligger med i turneringstråden för 2023.
Tack Jubilex
blir ju helt klart peppad på detta :)
Jubilex kan du flytta denna tråd till Turneringar? Jag la den fel ser jag nu.
Vi kanske måste åkalla @Mago , vår befriare, för att flytta tråden.
Måste och måste. Vet inte om någon annan kan flytta saker…
Det är gjort nu iaf.
@everyone Vi har fått framåt av NAF att köra denna som en Major. Så nu förväntar vi oss att många lag anmäler sig!
Ska önska mig en weekend i julklapp… intresserad med andra ord :D
Woohoo!
on it @Oberwald_1
jag vill avanmäla @Oberwald_1 från turneringen.
Haha bra där @brocCooLi
@Smulzer Trevligt initiativ! Jag ser däremot att ni har valt 3 matcher på söndagen och då skulle det uppskattas med en slut tid så att vi utsocknes vet om det finns möjliga tåg eller om detta gör att vi tyvärr inte kan medverka.
Very nice!
Det är väl ingen idé att jag anmäler mig om nu Juiblex är med. Han spöar ju mig jämt och ständigt.
Jag är på!
Finns det ett deltagartak?
@havaji Taket är 150 pers.
@Melisqus Prisceremoni 1730 söndag.
Hit ska jag nog ta mig i väg!
Planerar att åka :)
@khanmank inte vara sån.... Nuffle hade boostat mina tärningar mot dig... det sker inte två gånger....
Men vore roligt om det skulle bli lite lag från dom olika städerna/områdena och inte bara @Melisqus + @inforthepain + @kaju lag.. :-)
"Men vore roligt om det skulle bli lite lag från dom olika städerna/områdena och inte bara @Melisqus + @inforthepain + @kaju lag.. :-)"
Mobbing mot oss som inte har några vänner!
Jag är intresserad, men det känns spontant som att söndagsmatcherna är kortare än lördagsmatcherna?
@suncar Tryckfelsnisse verkar ha varit framme. Samtliga matcher kommer vara 2h15m.
@Skuld - du har ju gott om tid på dig att träna padawans i Dalarnas djupa skogar.
Ingen klagar på TV-pucken liksom.
Hej Alla.
Vi håller på testar ett system för anmälan osv men för att inte tappa bort nått kan ni väl när ni anmäler er även göra ett inlägg här
Lagnamn - Deltagare i laget
Vi kommer snart uppdatera inbjudan med hur ni betalar
Fellowship of the Fling - @Nyaga, @Ionas, @grumplekins
(namnet fortfarande ämne för veto från de andra)
Men det var väl inget krav på lag?
Jag är intresserad att vara med!