@havaji Ja, men en separat individuell ranking kommer också föras. Så vill man satsa på att vinna den kanske man inte ska spela med lagmedlemmar som @Melisqus@Skuld@kaju med flera.
@Skuld Om world cup-poängsystemet är applicerbart på tremannalag kör vi det, vad det nu än blir. Om det inte är det så är återkommer vi med poängsystem strax efter de släppt reglerna.
Kommer ni ha att man ska ha olika lag i laget eller kommer ni köra (då ni kommer sätta samman lag) att ett lag kan komma med 3st dvärglag?
Nästa fråga.
Hur kommer lottningen gå till. Kommer ni lotta ut matcherna inom lagen också eller kommer det bli att man har möjlighet att påverka vilken som möter vilken coach.
Ett system där ena laget lägger fram ett lag och det andra får lägga fram ett lag som möter det.
Därefter presenterar det andra laget ett av sina lag som första laget får välja vem som möter det och då till sist så blir det de två coacher som inte har blivit valda som får spela.
1a - Vi kommer inte sätta restriktioner till vilka lag spelare väljer spela. Bara en önskan att det ska vara en rolig upplevelse för samtliga inblandade :D
1b - Vi kommer slumpa fram lagen från soloanmälningarna
2- Vad vi förstår av programmet ska det lotta ut vilka som möter vilka. Vi ska prova detta innan, Kan komma förändras och vi kollar lite olika lösningar. Där antingen det blir valfritt alt tex 1 spelare är nr 1 och möter motståndare nr 1 osv.
Inte för att det är mitt arrangemang, och jag kommer oavsett, men jag föreslår att ni kör samma regler för lag i lagen och inbördes matchups som i WC. Blir det omöjligt att fördela löst anmälda deltagare annat än att något lag får två av något lag kan nog alla ta den smällen. Men folk vill nog gärna lajva WC så långt det går.
Tror det blir kul och lyckat vad ni än bestämmer er för.
Comments
Räknar med att komma.
@Pertan Nej, men anmäler man sig solo kommer man paras ihop med två andra som också anmält sig solo.
Spelas matcherna i lag, dvs möter alla coacher i ett lag coacher från samma motståndarlag?
@havaji Ja, men en separat individuell ranking kommer också föras. Så vill man satsa på att vinna den kanske man inte ska spela med lagmedlemmar som @Melisqus @Skuld @kaju med flera.
Hur räknas lagpoäng?
Är det summa av individuella segrar eller majoritetsseger a la eurobowl som räknas för lagpoängen.
Sen kan jag passa på att anmäla ett lag.
@Skuld @inforthepain @Melisqus
TBA på lagnamn.
@Skuld Om world cup-poängsystemet är applicerbart på tremannalag kör vi det, vad det nu än blir. Om det inte är det så är återkommer vi med poängsystem strax efter de släppt reglerna.
Tråkigt lag!
Då kastar jag ut frågan, vilka vill joina i ett lag med mig?
Jag söker ett lag att spela i!
@Oberwald_1 @Zedd @Aos = Sundsvall Baybreezers
Försöker få logistiken att gå ihop... Någon som har vägarna förbi Arlanda och kan plocka upp en där runt 08.15 på lördag-morgon?
Ni som inte hittar lag spela i kan anmäla er ändå så löser vi lag åt er.
Kommer uppdatera denna inbjudan med vilka som anmält sig samt intresserade. Slutändan ska alla vara under lag.
Jag är intreserad av att vara med!
Looking for Group - @Juiblex, you and you :-D
Jag är intresserad!!
@Juiblex hakar på om jag får!
@Frantic kan plocka dig på Arlanda (är på vägen) om allt klaffar :)
Frågor kring upplägget.
Kommer ni ha att man ska ha olika lag i laget eller kommer ni köra (då ni kommer sätta samman lag) att ett lag kan komma med 3st dvärglag?
Nästa fråga.
Hur kommer lottningen gå till. Kommer ni lotta ut matcherna inom lagen också eller kommer det bli att man har möjlighet att påverka vilken som möter vilken coach.
Ett system där ena laget lägger fram ett lag och det andra får lägga fram ett lag som möter det.
Därefter presenterar det andra laget ett av sina lag som första laget får välja vem som möter det och då till sist så blir det de två coacher som inte har blivit valda som får spela.
1a - Vi kommer inte sätta restriktioner till vilka lag spelare väljer spela. Bara en önskan att det ska vara en rolig upplevelse för samtliga inblandade :D
1b - Vi kommer slumpa fram lagen från soloanmälningarna
2- Vad vi förstår av programmet ska det lotta ut vilka som möter vilka. Vi ska prova detta innan, Kan komma förändras och vi kollar lite olika lösningar. Där antingen det blir valfritt alt tex 1 spelare är nr 1 och möter motståndare nr 1 osv.
Så 1a innebär att dvärgar och Chrofs inte är välkomna,,,,
Hoppas ni funderar på den lösningen jag skrev.
Det blir en lite taktiskt del i lottningen som brukar uppskattas samt att det kan vara lite av uppmuntran att spela med olika lag i laget.
Inte för att det är mitt arrangemang, och jag kommer oavsett, men jag föreslår att ni kör samma regler för lag i lagen och inbördes matchups som i WC. Blir det omöjligt att fördela löst anmälda deltagare annat än att något lag får två av något lag kan nog alla ta den smällen. Men folk vill nog gärna lajva WC så långt det går.
Tror det blir kul och lyckat vad ni än bestämmer er för.
@Chrixx - Tack, då ska jag kolla upp övriga "måsten" :) ... Om jag får med mig någon annan från Umeå, ryms hen då också?
Till alla - igen. Vi kommer så långt det är möjligt köra World Cup-regler. Detaljer får vi alla invänta tills att de släpps.
@grumplekins Om WC-regler förbjuder mer än en av samma ras kommer vi göra så gott vi kan att undvika det när vi tripplar ihop solo-anmälningar.
@Frantic Yes, är själv i bilen så 4 platser kvar ;)
@Juiblex betyder inte 1a att endast dvärgar är välkomna?
Överdrivet kul att Sweden National blir av!
Kul att det är lagturnering också.
Hejja hejja arrangörsgruppen.
Det jag tyckte var jobbigt när det var turnering i Sala senast så var det svårt att hitta boende. Men det kanske löser sig tills dess.
@kaju dom erbjuder gratis boende (gissar att det typ är en gympasal), finns även ganska många stugor runt om sist.
Ahh jag förstår.
Kollar man boende redan nu borde de va rätt goda odds på få tag på boende
finns också boende i Västerås som är 40 min bort.
vi ska kolla möjlighet i föreningen om det är nån som kan ta emot några
Får jag ledigt så dyker jag upp. Skall undersöka om så är fallet.
@Chrixx ♥♥♥
@Duckwing @Ionas @Lockmund @Oberwald_1 @Ozt börjar med att kasta ut krockar mot er om någon av er nappar 😁