Joråbowl 2: Uncancelled (2-3 oktober i Stockholm)

123468

Comments

• edited September 2021

Hahahah, gillar hur du tänker @mikethemachine, även om mitt ego redan har räknat med detta så vet min kropp att chansen att detta skall ske är väldigt låg.... :-D

Därför följer jag mitt egos röst!!

Börjar skriva på mitt tacktal redan nu...

• @Juiblex glöm inte mig i tacktalet

• En annan fråga....

Såg ingenting om det när jag läste reglerna men mina baser är inte rätt färg, men de har ett färgschema.

Blitzers är alla blåa exempelvis, inte röda som de internationella "reglerna" säger.

Jag kör med GW´s figurer så de är inga konstiga modeller som dyker upp som gör det svårt att förstå vad som är vad.

• @Frantic Vad är frågan? Ifall du kommer bli lynchad? Du kan vara lugn, färgerna är rekommendationer och inget som ligger till grund för bannlysning eller liknande ;)

(Även om undertecknad nog skulle känna litet obehagliga mentala ryckningar om han spelar mot ditt lag)

• @Duckwing Haha, nä tänkte om det fanns någon "regel" jag missat bara :)

• @Frantic Regeln jag sätter i och med din fråga ser ut så här: om man har märkt sina spelare på ett sätt motståndaren inte känner igen måste man besvara artigt ställda frågor om dem. Det funkar väl?

Bara du kan förklara för motståndaren vad du spelar med och ingen tycker det är helt obegripligt så är det en icke-grej.

• edited September 2021

Preview bingo för dem som bryr sig.

Hinner ändra nåt om det är galet, så feedbacka på. Tror vi kanske ska låta folk kryssa om de är med om det alls, dvs inte kräva att de gör det själva? Annars tror jag ingen får bingo. Svårt ändå va?

• Jag kan bara få bingo på en rad. För många rutor som kräver att man har rätt skills. Kanske två då, men då måste jag slå rätt på kick off och prayer of the Nuffle.

• edited September 2021

Kul, men svårt! Undrar om någon kan få en full rad? Kanske om man fick räkna in alla händelser under sina matcher, alltså även motståndarens precis som du säger @grumplekins

• edited September 2021

@grumplekins Får jag komma med lite granskningkommentarer? Sitter och granskar på jobbet nu så är i granskningsmode :) Ignorera om du inte vill ha kommentarerna. De flesta kommentarerna handlar om att minimera otydlighet/risk för missförstånd eller att göra grammatiken snyggare.

Fråga: Vad innebär PtN? Om det är Prayers to Nuffle så borde väl (PtN) skrivas in i några fler rutor?

Ändra "2+" till ">=2" i rutorna 1:2, 3:2 och 3:3

Ändra "Jump over prone" till "Jump over a prone player" i ruta 1:3

Ändra "...Reroll by end of drive" till "...Reroll before end of drive" i ruta 1:4

Fråga: Vad tänker du på för situation i ruta 2:4? Gäller det att MB + Claws inte kan kombineras längre?

Fråga: Gällande ruta 3:1; räknas skills som en spelare fått från Prayers to Nuffle som random?

Ändra i ruta 3:2 "opposing players" till "players" (roligare om egna spelare också räknas)

Fråga gällande rutor 4:1 och 3:2: räknas kick team mate också?

Förtydliga i ruta 4:3 om landningen måste lyckas också eller om det räcker att resultatet för pass-testet är superb

EDIT: glömde säga; bra jobbat :)

EDIT 2: Det vore ju förstås snyggare om du har en sån här symbol snarare än >=, men jag vet inte hur jag får fram den på tangentbordet eller med ascii

• edited September 2021

Jag kom på en till som du kan lägga till, ifall det är någon du känner dig missnöjd med eller som du tror har för låg chans att den kommer inträffa.

"A player with guard assists for or against a foul while being marked"

• Hoppas du fixar så att allas bingobricka har olika ordning på rutornas ;)

• @kaju + @Nyaga Ja, det är svårigheten som gör att jag tänker att man får kryssa även om det är motståndaren som gör något. Jag har ingen aning om hur realistiskt det är att någon ska få bingo. Men man kan kolla flest kryss annars. Eller ha en hemlig tiebreakerordning för kryssen. En vinnare vaskar vi fram.

@Duckwing Tack!

• Fråga: Vad innebär PtN? Om det är Prayers to Nuffle så borde väl (PtN) skrivas in i några fler rutor?

Ja, Prayers to Nuffle. Vilkas andra rutor?

• Ändra "2+" till ">=2" i rutorna 1:2, 3:2 och 3:3

Jag ser inte vad skillnaden är utöver att man får ett tecken till i rutorna?

• Ändra "Jump over prone" till "Jump over a prone player" i ruta 1:3
    • Ändra "...Reroll by end of drive" till "...Reroll before end of drive" i ruta 1:4

Jag tycker de är tillräckligt tydliga, även om dina förslag är fina.

• Fråga: Vad tänker du på för situation i ruta 2:4? Gäller det att MB + Claws inte kan kombineras längre?

Jag tänker faktiskt en mängd situationer där MB inte kan användas. Med Claw. Under motståndarens tur. Om man är gazead eller korkad.

• Fråga: Gällande ruta 3:1; räknas skills som en spelare fått från Prayers to Nuffle som random?

Nej.

• Ändra i ruta 3:2 "opposing players" till "players" (roligare om egna spelare också räknas)

Ja, bra, tack!

• Fråga gällande rutor 4:1 och 3:2: räknas kick team mate också?

Ja, bra, tack! (Bra för mig också!)

• Förtydliga i ruta 4:3 om landningen måste lyckas också eller om det räcker att resultatet för pass-testet är superb

Nej, vi kör RAW, landningen är vid sidan av (man kunde landa i 2016)

• edited September 2021

2+ används i reglerna för vad man behöver rulla fram på en tärning, varför det vore tydligare med >=2 för ett antal tärningar snarare än target number.

Det är framförallt i ruta 1:2 som det skulle kunna vara otydligt eftersom det kan tolkas som att använda rerolls på ett slag där 2+ är lyckat.

I övrigt så har du nog rätt när du tycker det är tydligt nog för förstå RaI men jag tycker ändå det är snyggare med bra grammatik ;)

• @grumplekins då är mitt lag redo för action!

Ses på ett par dagar!

• @Frantic Topp! @Juiblex behöver en förebild känner jag.

Han har utlovat en fet makeover på kort tid

• @grumplekins när jag granskar mitt eget roster ser jag att det som är publicerat inte stämmer överens med det jag har skickat in, är det någon som ändrar skills för att jag har valt fel?

• @Melisqus jag ska dubbelkolla och åtgärda. Mänsklig faktor gissar jag.

• Bra att du såg det. Har korrigerat nu (tror jag, det var bara wrestle på Werner va?). Kolla gärna @Melisqus

• Men se då till att få bingo på den raden @kaju !

• @grumplekins tackar! Kan det vara så att Griff Oberwald skulle vara med också? Kommer inte ihåg ;)

• Du hade skrivit in det i krita på datorskärmen tror jag. :P

• Planinventering då:

Jag kan plocka med 3-4. Lokalen har 6 säger vi. @Juiblex tar med en lyxig. Kan @Duckwing ta med sitt najsa batteri med lite mindre planer till de svarta borden? Har en minnesbild av att du erbjudit dig men det kan vara gammal vana som skapar förväntan. :)

• Jag tar med en tub med planer. Minns inte hur många av dem som är av det "nya" formatet dock.

• @Duckwing Du är bäst, tack!

• Värmer upp gästerna med Lonken o sånt

• ❤️❤️❤️

• Tack för ikväll.

Är inte med på turneringen i helgen pga snooze you lose på tillgängliga platser men också jobb (snyft) men jag var iaf med på longcans ikväll.

Bloodbowlfamiljen är en väldigt fin familj.

Sign In or Register to comment.