Så hur många platser ställer Turneringen till förfogande? Hovet kommer ta in 10 000 på hockeymatcher och inget avstånd där inte. Däremot givetvis att man är extra noggrann om man har känning i hals, snok etc etc.
Det är inte bara pandemirestriktionerna som begränsar oss - alfa vill ha lite marginal också. Men jag pratar med dem i veckan och ser om jag får loss fler platser.
Gjorde en anmälan ikväll med ett dunder roster (såklart) men går ju inte att köpa biljetter ner förrän man fått plats (tänker på Frantic och mig, vi kanske har vänteplats 1 & 3?).
@Marty33 Jag väntar med att ta betalt just för att jag inte vet exakt hur många jag kan ta in. Kan du dubbelkolla att du skickat din anmälan? har inte sett den.
Jag kommer få möjlighet att ta emot 26 deltagare. Pga väntlistans aktuella läge behöver jag bolla några meddelanden innan jag kan uppdatera listorna och visa vem som kommer med (turordning gäller såklart, men det är ändå värt att kolla lite först).
EDIT: Måste råkat ta bort sista raden jag skrev, men jag anländer med tåg på lördagmorgon vid 07.00 tiden. Aldrig varit på Alphaspel och är väldigt förvirrad när jag befinner mig i storstan, har någon vänlig typ vägarna förbi och kan plocka upp en pratglad norrlänning? :D
Comments
@Pellevin och @grumplekins hålla avstånd ligger fortfarande kvar.
Så hur många platser ställer Turneringen till förfogande? Hovet kommer ta in 10 000 på hockeymatcher och inget avstånd där inte. Däremot givetvis att man är extra noggrann om man har känning i hals, snok etc etc.
precis som övriga Sverige
Det är inte bara pandemirestriktionerna som begränsar oss - alfa vill ha lite marginal också. Men jag pratar med dem i veckan och ser om jag får loss fler platser.
Norrlänningar borde ha företräde. @Pellevin kan redogöra för vilka det skulle innefatta.
Är inte det lite trist för de som kommer från Sundsvall (aka Mittens Rike) med omnejd?
Pytteliten ändring (förtydligande) av registreringsinstruktionerna: skriv in SPP för spelare under kolumnen SPE.
@grumplekins - Tror jag gjorde rätt, du får väl återkomma om det är något som inte stämmer?
Liten uppdatering: borde få besked om två platser till idag/imorgon, och har rätt goda förhoppningar!
Hur ser det ut med väntelista och platser?
Gjorde en anmälan ikväll med ett dunder roster (såklart) men går ju inte att köpa biljetter ner förrän man fått plats (tänker på Frantic och mig, vi kanske har vänteplats 1 & 3?).
När skall rosters senast lämnas in? Så jag vet om det är realistiskt med målningen eller om jag behöver anpassa rostret efter vad jag har målat.
Kostar Apo 100k (inducement Wandering Apo) eller 50k (som normal del av laget)? Eller är det en för 50, en ytterligare kostar 100?
Enligt regelsidan tycks det kosta 100k, men eftersom det är en ändring mot tidigare (väl) vill jag ändå ställa frågan.
@Nyaga - 50 för rostrad apo, 100 för wandering Apo (0-2)
@Melisqus Fredag 24/9 vid midnatt.
@Marty33 Jag väntar med att ta betalt just för att jag inte vet exakt hur många jag kan ta in. Kan du dubbelkolla att du skickat din anmälan? har inte sett den.
På vilket sätt vill du ha betalt?
Jag hade skickat till dubbowl@ istället för dubbowlbowl@
Nu har den förhoppningsvis kommit rätt...
@Skuld swishnummer kommer sen
det ordnar sig för den som inte har svisch också
@grumplekins
Har min anmälan kommit in?
Hur ser det ut med platser och väntelista atm?
@Marty33 Ja, den kom in - se uppdaterad lista. Jag vet imorgon om det blir 24 eller 26 deltagare. Ber om ursäkt till alla som fått vänta på besked.
Jag kommer få möjlighet att ta emot 26 deltagare. Pga väntlistans aktuella läge behöver jag bolla några meddelanden innan jag kan uppdatera listorna och visa vem som kommer med (turordning gäller såklart, men det är ändå värt att kolla lite först).
Någon som har kontaktuppgifter till @Froxt? Behöver fånga vederbörande idag, så snart det går.
Söker ngn utomsocknes en soffa att sova i så finns det en i Hägersten.
Mitt schema har kört ihop sig.
Så jag måste tyvärr hoppa av.
@grumplekins
...ens död, en annans bröd.
Jag kollar resor igen :D
@Morn82 trist, men tack för bra och tydligt besked!
Måste dubbelkolla.
Får man ta Random Secondary skill? Om ja, randomizar man från ett skillträd som man väljer eller från alla skills?
Random secondary går bra, du väljer då träd bland spelarens secondary access
Sådär!
Resan bokad och boende fixat!
Frantic is in tha house! :D
EDIT: Måste råkat ta bort sista raden jag skrev, men jag anländer med tåg på lördagmorgon vid 07.00 tiden. Aldrig varit på Alphaspel och är väldigt förvirrad när jag befinner mig i storstan, har någon vänlig typ vägarna förbi och kan plocka upp en pratglad norrlänning? :D
@Frantic jag och Basse kan svänga förbi och hämta upp dig på morgonen!
Då får du ett bekant ansikte som support i stora staden…
Eller om Basse behöver sin skönhetssömn så svänger jag förbi och hämtar upp dig så hämtar vi basse på väg till Alpha
Men perfekt! Äter frukost någonstans på stationen och går ut när Basse ringer :)