Joråbowl 2: Uncancelled (2-3 oktober i Stockholm)

124678

Comments

• Yay, Frantic!

• Har fått ett återbud så har en plats över i skrivande stund.

• edited September 2021

Fundering: kan man inte slänga $lantar på ass-coach, hejarklacksledare osv?

• @Frantic Jo, det är väl bara att köpa?

• Men jag kom på en annan fråga. Används underdog-regeln; dvs. om ditt lags CTV är 50k mindre än det andra lagets CTV så får du slå på Prayers to Nuffle?

• @Duckwing Ah ok... det var inte upptaget under inducements var därför jag funderade...

• @Frantic De är ju inte inducements utan del av ordinarie roster

• edited September 2021

@Duckwing exhibitiontabellen används endast till resultatet Cheering Fans vid Kick-Off. Det står precis ovanför den.

• @Pellevin Gråzon, skulle jag säga, men antar att det är så om TO inte anger annat.

• Det finns ingen underdog-fas, tycker inte ens det här är grått @Duckwing - se överst sid 103 i regelboken.

• Nu har jag skickat in min roster!

• edited September 2021

Vart betalar man, hittar inget på hemsidan?

• Det kommer besked om det :)

• Med det sagt så kommer ni få möta flingor när ni drabbas samman med mig.... Grrr :P

@grumplekins - Nytt roster inskickat ;)

• edited September 2021

Vill påpeka att ni hade tur, ni tappade/missade just denna badboy som motståndare.... mf ;)

• Usch.. grov ångest. Fick tillslut bli tre rosters och lottning som avgjorde...

Lite besviken att slumpen inte gav mig Nurgle...

• @Chrixx TA NURGLE! Så är problemet löst! Beprövad metod från @Skuld

• Status!

Har fått roster av alla utom @inforthepain och @cynial. Sluta synda och fall in i ledet. Rostersammanställning kommer så snart alla har känt sig manade att anmäla sig lite klädsamt efter deadline dårå...

• Jag kommer under dagen och kvällen helt enkelt skicka Swish-begäran om avgift till dem som inkommit med telefonnummer, övriga kontaktar jag via nån annan kanal. Har ni inte Swish löser vi det.

• edited September 2021

Kör en övningsmatch med @havaji på FUMBBL nu

Vi hänger på SweBBA kanalen på discord

• @grumplekins ska du inte fixa en till spelare så att du får spela?

• @kaju - @Martin08 har tagit över som OMO.

• Rosterfördelning:

Human 4

Norse 3

Dwarf 3

Ogre 1

Wood Elf 1

Chaos Dwarf 1

High Elf 1

Dark Elf 1

Tomb King 1

Chaos Renegade 1

Orc 1

Amazon 1

Underworld Denizen 1

Black Orc 1

Nurgle 1

Skaven 1

Necromantic 1

Old World Alliance 1

• Snygg fördelning!

• Jag har kollat alla rosters. Det ser bra ut. Några har fått liten bakläxa (endast i något fall mer än en precisering, typ ange kategori för random). Så det verkar som reglerna gick att förstå.

Starplayer-priset var tydligen avskräckande. Inga två lag är likadana.

Skickar ut listorna på måndag skulle jag gissa. Insåg att random-skills inte behöver anges med komplett roster utan en lapp med spelare och skill räcker ju - lag med bara en random får bara skillen på en lapp.

Tar gärna emot förslag på bingo-kategorier (förslagsvis sånt man kan göra/drabbas av nu som inte gick förr, typ göra en jump över prone utan leap, kasta en wildly inaccurate, ja ni hajar...).

• edited September 2021

Några "achievements" som man brukar ha på turneringar som jag kommer på:

Quadra Skull

Failed TD på GFI

Cas på GFI

Pass så att den hamnar hos motståndaren

10 lyckade GFI i samma runda

triple skull och tar det som en man (dvs turnover)

Blockar och Cas:ar sig själv

OTT

Perfect Foul

First surf/cas/kill/TD

Kill the imposter (cas:ar eller dödar en Star när det finns två av samma star på plan/matchen)

First Finnish coach (första matchen som blir klar)

Tycker inte att Bingo brickan ska påverka turneringsställningen. Tex att man får en matchpoäng eller liknade. Inte heller så att laget utvecklas mer, te.x får extra skills eller spelare till kommande matcher, det ser jag som handikapp.

• Three die up hill och ingen turnover ;)

• @kaju och @grumplekins 3 die uphill borde heta A snotling to rule em all!

• Siktar främst på sånt som inte fanns i förra reglerna, typ bli utvisad på kickoff osv.

Har gjort randoms för all utom @Pellevin nu. Så nu är han outad som slarvig. Min son slog tärningar i 30 minuter utan gnäll. <3

• Haha, ja den där @Pellevin verkar vara en ojämn person....

Sign In or Register to comment.