Ja, det tänker jag absolut att man ska kunna. Ska snart skicka ut detaljinfo om BitterBowl 1, därefter ska jag kasta ett sista finputsande öga på regelverket för BitterBowl 2 och uppdatera det för gnomes.
Priser i BitterBowl 2 kommer att delas ut i fyra kategorier:
Turneringens vinnare
Top Big Guy posse - beräknas genom så kallade "posse points". Formeln för det är: (Totalt antal lag - ditt lags placering) x Antalet Big Guys på ditt lag. Här räknas alla stora spelare in. Se exempel längre ned. Tie breaker för priset är (1) antal big guys; (2) högst placering
Top Rent Boy / Tankard - högst placerade lag som anlitat Tony the Tankard Troll eller Randy the Rent Boy Ogre
Hemlig kategori. Avslöjas vid prisutdelningen.
Exempel på posse points: Du hamnar på plats 11 av 20. Ditt lag har två ordinarie big guys och en star player. Dina posse points blir då (20-11)x3 = 27. Högst poäng vinner. Big Guys är som bekant alla spelare med ST5+
Randy & Tony have a severe inferiority complex and will only play for teams that do not have strength 5+ players on their roster as standard. They’re also afraid to play on the same team as giants, but they do play well with star players. So for example, your Dark elf team could field both Tony and Zolcath the Zoat. Imagine the glory of those two holding hands with a witch elf!
Åh nej. Måste bittert meddela att trots att jag surat utanför väntelistan som en dåre och nu känner doften av riktig bitterhet från cupen så är min sambo OCH båda barnvakterna som kan användas, bortresta och upptagna under denna helg. I'm out... 😫
Jag tror du glömt nämna hur mkt guld man har från början att köpa för. Gissar då att det är TV1000, dvs 1,000,000 guld. Eller är det 1150 som bas? Sorry såg sen att det stod överst!!
Gissar också att tex Amazoner som får +10 guld då eg får 10k guld (detta verkar förstås självklart...).
Comments
Har nu uppfattat att +1 är en annan person som vill med. Klockrent :)
Vill ha en +1. Sambo som inte har NAF än
Ja, precis. Du är redan ombord, @GetTheRef
Ah, ok.
Jag vill anmäla mig som 2a reserv
@Bitter får man spela med gnomes på denna turnering?
Ja, det tänker jag absolut att man ska kunna. Ska snart skicka ut detaljinfo om BitterBowl 1, därefter ska jag kasta ett sista finputsande öga på regelverket för BitterBowl 2 och uppdatera det för gnomes.
KAMRATER!
Reglerna är klara. En del förändringar sedan det första utkastet.
...och registreringen har öppnat.
Turneringen är NAF-godkänd.
Ser fram emot att se era storslagna lag! Big is beautiful och hela den grejen.
Nedanstående kommer även att uppdateras i den här trådens förstasida.
Sista dag att betala anmälningsavgiften: 31 juli
Sista dag att skapa roster i Tourplay: 16 augusti
Priser i BitterBowl 2 kommer att delas ut i fyra kategorier:
Exempel på posse points: Du hamnar på plats 11 av 20. Ditt lag har två ordinarie big guys och en star player. Dina posse points blir då (20-11)x3 = 27. Högst poäng vinner. Big Guys är som bekant alla spelare med ST5+
*tittar surt på reservlistan och knycker med huvudet åt motsatt riktning*
Jag gör nog så att jag drar mig ur denna tyvärr.
1 down, 3 to go
måste tyvärr dra mig ut också
Jag vill vara med Om det finns plats. Tack!
Jag sätter upp dig som reserv. 👍🏻
2 down, 2 to go!
Måste tyvärr dra mig ur pga familjegrejer.
jag kan OMO: på lördagen men söndagen är körd.
Vad gör ”doesent play well with others” ?
“Does not play well with others”:
Randy & Tony have a severe inferiority complex and will only play for teams that do not have strength 5+ players on their roster as standard. They’re also afraid to play on the same team as giants, but they do play well with star players. So for example, your Dark elf team could field both Tony and Zolcath the Zoat. Imagine the glory of those two holding hands with a witch elf!
Dundertrista bananer. Förhoppningsvis är mina Tourplay-skillz tillräckligt vässade nu för att klara av det på egen hand.
@GetTheRef , då åker Testo in på ordinarie deltagarlistan. 👍🏻
Jag kommer kunna tourplaysupporta - på distans om det behövs
Hjälte! Men vem ska jag nu möta i första matchen?!
Åh nej. Måste bittert meddela att trots att jag surat utanför väntelistan som en dåre och nu känner doften av riktig bitterhet från cupen så är min sambo OCH båda barnvakterna som kan användas, bortresta och upptagna under denna helg. I'm out... 😫
Jag vill vara med!
Skoj! Du åker in på andra plats på reservlistan. Det börjar närma sig betalning (31 juli), så vi får se om det är några som kanske ramlar bort då.
Tjo!
@Bitter en liten regelfråga.
Jag tror du glömt nämna hur mkt guld man har från början att köpa för. Gissar då att det är TV1000, dvs 1,000,000 guld. Eller är det 1150 som bas?Sorry såg sen att det stod överst!!Gissar också att tex Amazoner som får +10 guld då eg får 10k guld (detta verkar förstås självklart...).
Korrekt. 1150 som bas, sedan lite extra beroende på tier. Helt rätt att Amazoner får 1150+10=1160
Skriver gärna upp mig på väntelistan!
Kamrater!
Det börjar dra ihop sig för att betala anmälningsavgiften. Senast onsdag 31 juli swishas 120 kr till 0733773296. Märk betalningen med BB2+Swebbanick.
När ni sedan börjar pilla med roster för att bygga de mest fantastiska och muskulösa lag som någonsin skapats, så kom ihåg följande:
blob:https://forum.swebba.se/c6a152db-a508-42bd-b7ea-19ae172f4a3b