BitterBowl 2: Small guys drool, Big guys rule! 31 aug - 1 sep 2024 i Bromma (Stockholm)
Störst går först!
Länk till reglerna: https://docs.google.com/document/d/1xAUVLposYELKVevDcO4MkTaofKkDxa61wKsxpiQttIQ/edit?usp=sharing
Tourplay-länk: Blood Bowl Tournament - News BitterBowl 2: Small guys drool, Big guys rule! (tourplay.net)
Lokalen kommer att vara samma som BitterBowl 1 som går av stapeln i juni.
Anmälningsavgift: 120 kr. Betalas senast 31 juli. Swish till 0733773296. Märk betalningen med BB2+Swebba-nick
Sista dag att skapa roster i Tourplay: 16 augusti.
Turneringen är NAF-godkänd och kräver därför NAF-medlemskap.
Adress till lokalen: Bällstavägen 242C i Bromma.
----------------------------------------------------------------------------------------
Schema:
Lördag 31 augusti:
0845 - 0915 Vi träffas och tittar besviket på varandra. Går igenom det praktiska och gråter lite.
0915 - 1135 Match 1
1135-1155 BitterBowls powerquiz
1155 - 1300 Lunch
1300 - 1520 Match 2
1520 - 1530 Bensträckare
1530 - 1750 Match 3
Söndag 1 september
0845 - 1100 Match 1
1100 - 1200 Lunch
1200 - 1415 Match 2
1415 - 1430 Bensträckare
1430 - 1645 Match 3
1645 - 1700 Prisutdelning och kramar
----------------------------------------------------------------------------------------
Priser i BitterBowl 2 kommer att delas ut i fyra kategorier:
- Turneringens vinnare
- Top Big Guy posse - beräknas genom så kallade "posse points". Formeln för det är: (Totalt antal lag - ditt lags placering) x Antalet Big Guys på ditt lag. Här räknas alla stora spelare in. Se exempel längre ned. Tie breaker för priset är antal big guys. Om detta är samma person som turneringens vinnare, så delas priset ut till näst högst antal posse points.
- Top Rent Boy / Tankard - högst placerade lag som anlitat Tony the Tankard Troll eller Randy the Rent Boy Ogre. Om detta är samma person som turneringens vinnare, så delas priset ut till näst högst placerade Rent boy / Tankard.
- Hemlig kategori. Avslöjas vid prisutdelningen.
Exempel på posse points: Du hamnar på plats 11 av 20. Ditt lag har två ordinarie big guys och en star player. Dina posse points blir då (20-11)x3 = 27. Högst poäng vinner. Big Guys är som bekant alla spelare med ST5+
------------------------------------------------------------------------------------------
Hitta till BitterBowl:
Bil kan parkeras gratis på Vassvägen (orange).
T-bana: 1 km promenad från Islandstorget (går även bussar)
Buss: 117 från Spånga eller Brommaplan till hållplats Bällstavägen. Buss 113 från Islandstorget eller Sundbyberg till hållplats Vassvägen.
Äta:
Pizza, thai och Ica finns på några hundra meters avstånd. Avråder från pizzerian bredvid Ica.
Karta:
Grönt är mat, orange parkering, röd busshållplatser.
Comments
Viktig detalj:
Jag har konstaterat att lokalen mår bäst av max 18 personer. Ingen av de 20 som är anmälda i nuläget kommer att bli utkastade, blir det fullt så får vi trängas lite mysigt, men om någon hoppar av kommer ingen reserv stoppas in förrän deltagarantalet går under 18.
Intresserade:
Reserv:
Skriv upp mig :)
Den gick snabbt upp på listan 💥
Den här gången gör jag rätt och skriver upp mig här. *bitter*
Intresserad!
Intresserad
Intresserad
Intresserad
intresserad
spontant är jag nog intresserad av denna också.
Jag spelar
Intresserad!
Skriv upp mig!
jag kommer med något roligt lag :)
edit : jag anmäler mig Mao 😂
intresserad!
Intresserad
Intresserad!
Jag har ett regeljusteringsförslag. Ogres borde hamna i en tier för sig själva med ca 1700 i budget. Så att de kan starta med följande uppställning. jag tycker det borde passa turneringens anda. Sen kan jag inte avgöra hur många skills de behöver för att bli balanserade och roliga. Minst 6 i alla fall.
@Ionas, allas vår kärlek till Ogres vet så klart inga gränser och åtta Ogres av varierande kvalitet på banan är onekligen i turneringens anda, men jag tror att regelnämnden i det här fallet kommer att vara lite tråkig och återhållsam. :)
@Ionas Du får väl bra ha två starplayers och räknas inte din lista som tre starplayers i NAF sammanhang?
@Ionas Var är Griff och Giant?
Japp, Grak & lille C räknas som två. Tyvärr.
Hade för mig att kombinerade Stars räknades som en enligt erratan. Återkommer.
Edit:
Som jag läser det så är det ok. Eller? Men de tar två spots, så om du har ett Star Player par och en singel Star så kan du inte ha mer än 13 vanliga spelare på rostret?
@kaju Griff är för liten. Har svårt att gilla giants.
Intressant, @Ionas. Hade helt missat att de ändrat ”two for one” till att bara räknas som en. Klok korrigering, tycker jag.
Givet! Redan bitter, så sign me up please
intresserad!
signa mig som intresserad
Då är turneringen fullbelagd, men tveka inte på att anmäla er som reserver.
Reserv tack!
+1 som i den i juni med
Du står som plats 18 här men jag kan ha missuppfattat