BitterBowl 2: Small guys drool, Big guys rule! 31 aug - 1 sep 2024 i Bromma (Stockholm)

12346

Comments

• BitterBowl 2 är igång!

@Chrixx försöker slå rekord i antal ettor, @Oxinotl visar att Chaos Renegade trivs bäst i KO-båset, @sirvejlance spelar snabbast i världen för att hinna köpa Oasis-biljetter.

Alla vinner!

• Inte optimalt men Valle är med på eftermiddagen med. Jag blir gärna placerad på bordet vid soffan. Det är nog bäst för allas trevnad. Tycker någon att det blir för rörigt så säg det rakt. Då avlägsnar vi oss 🫶

• Valle är varmt välkommen och vi löser det självklart så det fungerar på bästa sätt.

• Hur har det gått hitills? Gief tabeller med resultat!

• Ställningen efter runda ett.

• Omgång två är igång.

@Pertan spelar den sortens snygga Blood Bowl som man gör erotiska filmer av.

@mikethemachine låter sina Tomb Guardians vila i CAS-båset.

@Chrixx har börjat slå tärning som vanligt folk och visar att Gnomes är starkare än @Oxinotl Chaos Renegades.

• Heja heja! Foula mera!

• Kul att få rapporter! Saknar er!

• Läget efter runda 2.

• Runda tre rullar på.

@83wotan (Tomb Kings) och @Duckwing (Amazons) spenderar ett antal rundor på mittplan i djupa diskussioner om vem som egentligen ska plocka upp bollen. De verkar ha svårt att nå fram till enighet i frågan.

@brocCooLi tycker att det är fegt att låta sina Gnomes spela med två träd och väljer därför att få ett sådant utvisat mot @Jimmieblla Ogres.

@Oxinotl fortsätter att låta merparten av sitt Chaos Rebegade-lag vila i KO-båset mot @Ionas målhungriga Khorne.

@GetTheRef bevisar tesen att även Gutter runners kan slå ettor. @Oberwald_1 är inte sen att gnugga sin armé av guard humans i ansiktet på honom.

• edited August 2024

Sex rundor in. @83wotan och @Duckwing står fortfarande och tittar på bollen. Beröringsskräck, tror vi att det kallas.

• Grymt bra rapporter. Keep them coming...

• Haha så roligt att läsa om läget i matcherna.

Måste ge extra credd till @Jimmieblla för det brutalt roliga lagnamnet - och jag vet exakt vilken person som säger det i vilken film 😁

• Alla som växte upp på 80-talet kan det citatet. Det är mer eller mindre lagstiftat att kunna den filmen fram och baklänges. 😊

• Spelar @GetTheRef o @Oberwald_1 fortfarande? Eller varför har vi inte lottningen? Vill ju ha ångest över hur mycket dodge/block/mightyblow/claw/ motståndaren mÅ hända ha!

• Skitspel…. Jag är inte bitter!

• Resultatet efter runda 3:

• Sammanfattning av dag ett:

Det storväxta temat till trots, så gör inte bashlagen överdrivet bra ifrån sig. Undantaget är @mikethemachine , som surfar på framgångarna från BitterBowl 1 och det faktum att han har promenadavstånd till arenan.

I övrigt har det varit väldigt blandade framgångar för flera likartade lag, vilket är roligt och visar på någon form av kaotisk balans.

Humans är kanske den stora överraskningen. Båda lagen har gått starkt i turneringen.

Undertecknad hade tippat på större framgångar för dodge-spammande Gnomes, men deras korta små ben verkar ha svårt att leverera ett betydande antal mål.

@Jimmieblla siktar på att vinna priset för Top Big Guy Posse. Hamnar han på plats sju eller bättre så är han garanterad den titeln. Turneringsorganisatören vill bestämt hävda att det är tunreringens viktigaste pris. 

Kampen om Top Rent Boy / Tankard leds för tillfället av @simon , men är långt ifrån avgjort.

• Lottningen inför runda fyra:

• Kan svära på att jag såg en utmärkelse för flest cas tidigare? Vore ju en skam annars =)

• Ok alla deltagare, jag har varit uppe hela natten och ominstallerat Blood bowl i min s.k. Hjärna, nu kan det bara gå sämre!

• Omöjligt att få tag i taxi, ungen höll mig vaken inatt, och Testo stannar hemma idag. Men jag kommer väl få slut på tid ändå i min match, lika bra att komma sent. #bitter

• Runda fyra är igång.

Här kommer några höjdpunkter:

@Bitter får hoppa in som vikarie i egenskap av OMO och lyckas spela en hel match mot @83wotan Tomb Kings utan att kissa på sig och dessutom kamma hem en seger. Inhoppet kommer att göra att rapporteringen blir lite bristfällig under dagen.

@Oberwald_1 visar att det faktiskt går att besegra @mikethemachine i BitterBowl-sammanhang. Men han gör det med en ursäktande skam och ödmjukhet.

@Oxinotl Chaos Renegade och @Duckwing Amazons tycker att det här med elva spelare var på planen är lite fegt och väljer båda att göra planen lite luftigare. Det är ju fint att folk får vila lite ibland. @Ionas Khorne och @kaju Necro kör en liknande strategi, till Ionas fördel.

@brocCooLi och @Chrixx tar båda sina Gnomes till nya höjder. Framtiden är ljus och tomtefärgad när de besegrar @sirvejlance Necro och @Fredlund Lizard. I det sistnämnda fallet då Fredlunds Krox tar emot en passning men sedan bone head:ar när det är dags att promenera in i endzone.

@GetTheRef visar att åtta spelare i skadebåset inte på något sätt är ett hinder för att göra Skaven-saker mot @Jimmieblla Ogres.

• grymt bra rapporter!

• Om du hinner gief tabell! Grymmma rapporter också btw.

• Uppdaterade tabeller kommer. Jag har suttit fastbunden vid brädet.

Men, mina damer och herrar:

@Oberwald_1 Humans 6-0-0.

Respekt!

• Sjuuukt nice @Oberwald_1 stort gz!!!!

• GRATTIS @Oberwald_1! Bara att konservera formen till Grekland nu!

• edited September 2024

Här är slutresultatet. @Bitter och TeSto spelade endast tre matcher.

Formella priser:'

Turneringens vinnare: @Oberwald_1 (a.k.a. Mr 6-0-0)

Top Big Guy Posse: @mikethemachine (antalet big guys i relation till placeringen)

Top Big Guy Posse: @Jimmieblla (se kommentaren längre ned i forumet)

Top Rent Boy / Tankard: @simon (det lag med mercenary big guy som placerat sig högst)

Wooden spoon: @Fredlund

Desstuom delades överblivna spotpriser ut i några spontant påhittade kategorier:

Flest TD: @Chrixx (tredje mest, men de som gjort fler hade redan fått andra priser)

Flest CAS: @Oxinotl

Eländigaste dagen: @Pertan (som hade en briljant första dag och en hemsk andra dag. Då förtjänar man lite pensionärschoklad.)

Stort tack till alla coacher som kom och lekte!

• edited September 2024

Grattis @Oberwald_1 och välkommen till 6-0-0 gruppen!

Sign In or Register to comment.