Sala Analoga Spelförening Svenska mästerskapen i Blood Bowl! 28-29 Jan 2023

1246718

Comments

• Har ni tänkt göra mer internationell reklam? Behöver ni draghjälp?

• @grumplekins har skickat länken till finska BB facegruppen, med Joel i spetsen!

• FInland är väl inte internationellt? Likt Norge ett svenskt landskap av gammal hävd.

Om det ska vara en major så ska väl alla stora Blood Bowl nationer få chansen att skicka sina bästa?

• @grumplekins Sådan hjälp tar vi tacksamt emot! Vi har inte tryckt ut det i några internationella kanaler. Men naturligtvis är hela världen välkomment. Ja så länge världen inte överstiger 150 personer.

• Finns det några krav för att bli svensk mästare mer än att vinna turneringen?

Det är tex vanligt i andra sporter att om det är interationellt deltagade så går svensk mästare till bästa svensk.

• edited October 2022

Vinner ett lag från ett annat land så kan de titulera sig Svenska mästare. Vi drar inga gränser, vi gör ingen skillnad på nationaliteter, alla är välkomna att tävla om att få kalla sig svensk mästare.

• Vi har nu också fått klart från regeringen att om de som vinner inte är svenskar kommer de få varsitt medborgarskap på prispallen.

• jag och @Duckwing ska göra vårt bästa för att göra @Pidpad svensk igen!

• Jag anmäler mig! Och vill vara med i samma lag som tomten!

• @Spoiledsquid har ni en tredje medlem eller ska jag ordna det?

• @Spoiledsquid Jag har pratat med Tomten och han är intresserad. Återkommer om hur det Sundsvallsgänget vill göra med lagindelning.

• Vidhåller att jag bara bor i Skåne, det gör mig inte skånsk (eller öst-dansk eller vad annat folk brukar hitta på).

• Sant. Och jag är skånsk även om jag bor i Stockholm ;)

• @Oberwald_1

Laget vart fullt, så nu letar jag två lagkamrater.

• edited October 2022

På tal om inget, nu anmäler laget ”Grabbarna från Götet” sig!

Drexxl, Froxt och Pooch representerar gobbl och götet som helhet!

https://open.spotify.com/track/2CZ40Q7nidDdDMDNZTQADP?si=4cmaF3lrQsuAP46zhLpkAQ

• Ovan inlägg rättat med namn

• Hur tänkte ni hantera lag som inte dyker upp eller kommer sent? Tex dag 2 första match.

Blir det Re:draw?

Även: Om en i laget inte dyker upp eller kommer sent?

• Tanken är att vi har Sala-coacher som odd-man/odd-team, droppar ett helt lag får ett Sala-lag inaktiveras och vi gör en redraw. Droppar 1-2 coacher i ett eller flera lag avser vi sätta in Sala-coacher som ersättare. I det fall det inte skulle finnas tillräckligt med lokalt folk att fylla ut med så kan det bli fråga om WO för de som ej dyker upp.

• Tack @Oberwald_1

Bra lösning!

• WO för de som ej dyker upp?

så om jag inte kommer får jag en WO? det låter ju nice! :D

• @brocCooLi Exakt! Anmäl dig men boka tåg till Sveg istället för Sala. Bam! 6 WO-vinster!

• @Spoiledsquid Tomten accepterade din förfrågan. Kommer du ragga en tredje eller ska vi sätta en soloanmälan i ert lag?

• Jag tror att ni som spelar i sala säkerligen kan sätta in någon med samma höga klass som jag och tomten i vårt lag! Om inte någon känner sig manad att vara med i ett lag vars största mål är att inte vara sist.. Vårt lag namn är "Du kan va sist!"

• Jag aka MR.Selecta och Linnea aka Sindragosa anmäler oss söker tredje spelare som vill vara med i ett lag som inte kommer att bli svenska mästare men vi kommer Att ha det skoj.

• Ser jeg er på listen over påmeldte. Kul turnering, men jeg har ikke anledning til å delta her.

• Anledning?

• @straume Du har massor med anledningar till att delta!

• @straume har du någon anledning att inte delta?

Sign In or Register to comment.