Lagkapten Eurobowl 2025
De nominerade är följande
@kaju - Kandiderar https://forum.swebba.se/discussion/2570/nominerad-kaju-2025
@coma - Kandiderar https://forum.swebba.se/discussion/2567/nominerad-coma-2025
@Ozt - Kandiderar https://forum.swebba.se/discussion/2568/nominerad-ozt-2025
@grumplekins - Kandiderar https://forum.swebba.se/discussion/2569/nominerad-grumplekins-2025
@Oberwald_1 - Avböjer Joel (@oberwald) • Foton och videor på Instagram
@Melisqus - Avböjer
Presentationer publiceras torsdag 10:e Oktober
Lystring, ställ!
Då Kajus kaptenskontrakt gick ut igår så står nu landslaget utan ledare, därav är det av stor vikt att direkt sätta igång processen för framtagande av en ny sådan, så att horden kan samlas ihop igen och påbörja planeringen för nästa södergående räd.
2 - 8 Oktober Nomineringsperiod.
Ni som vill nominera någon till posten gör så genom att skicka ett PM här på swebba eller discord. Meddelandet ska skickas till @Oberwald_1 , @Melisqus och @mikethemachine. Det ska skickas som ett gruppmeddelande.
10-24 Oktober - Presentation
De nominerade kanditaderna har tillfrågats om de vill ställa upp och kandidera, de som tackar ja får möjlighet att presentera sig själva och sin filosofi.
15-26 Oktober - Frågestund
Här får communityt möjlighet att ställa frågor till kandidaterna, frågorna skickas till ovan nämnda kommitté, vi vidarebefordrar dessa till kandidaterna som de sedan får lägga till som svar i sina presentationer.
27 Oktober - 3 November Omröstningsperiod
Communityt kan nu lägga en röst på någon av kandidaterna, dessa röster ska meddelas enligt tidigare, i PM till kommittén. Ni ska alltså inte rösta öppet i kommentarsfältet.
Cirka --- November - Kapten klar - Landslaget går i viking.
Omröstning klar och ny Kapten kan tillsättas under pompa och ståt.
P.s
Alla med svenskt medborgarskap och ett NAF-medlemskap har rösträtt, jag avsäger mig den rätten för att undvika jäv. Mike och Mellis får möjlighet att rösta om de så vill men då ska det ske innan någon annan röstat.
Undantag görs för Grumplekins, Pertan och Pedda. Är det någon fler så hojta!
Comments
Lagkapten Eurobowl 2025
Jag tycker NAF-medborgarskap ska räcka. Verkar dumt att jag och @Pertan ska nekas rösträtt.
det är ju för att ni två inte ska kuppa ju! rimligt krav :P
Jag kan avstå från att rösta om @brocCooLi blir glad, men det känns lite konstigt att man kan vara aktuell för laget men inte få delta i valet av kapten. Nu tänker jag hitta en stubbe och sura ett tag.
Bör väl vara samma krav på att få rösta som att kunna representera laget? NAFs regler för eurobowl, har då för mig jag sett sånt nån gång.
Jag tror det räknas som dålig vandel att inte ha svenskt medborgarskap.
Vi får väl göra undantag för er er tre. Finns det fler som sitter på något annat medborgarskap så ge er till känna.
Min uppriktiga åsikt är att @Pidpad har rätt.
För er som inte hänger med så är det denna regel som det pratas om och gör både @grumplekins och @Pertan giltiga.
1.4 Each national team must include at least five coaches who would be eligible to play for that nation under one or both of the following criteria:
a) National or citizen of that Nation.
b) Resident of that nation.
om du röstar rätt så får du rösta @grumplekins <3
Originalpost uppdaterad med de nominerade.
For the record så har jag dubbel medborgarskap, både finskt och svenskt om det skulle göra skildnad.
Jaha, och hur länge ska man behöva vänta på avsiktsförklaringen från de åtalade?
då tycker jag du ska mullvada dig in i det finska valet och ställa till med skandaler där :D
hade det inte räckt med en kandidat så att en sluppit ångesten över att det är fyra proffs som ställer upp?
Jag håller med om att alla som kan representera landet i Eurobowl-laget också ska ha rösträtt om kaptenen.
Det är absolut målet och vi har inga planer på att utesluta någon aktiv spelare
På grund av orsaker skjuter vi på publiceringen av de nominerades presentationer till söndag.
Buuu valfusk :P
Typiskt...
Säkert fler som har fått nån okänd pest efter Eurobowl :P
När börjar smutskastningskampanjerna?
@Nyaga om du vill slänga pajer så gillar jag tacopaj! :D
@coma snyggt där - en folklig touch!
@Nyaga tackarrrr! Fredagsmyset skall ju ha sitt :D
Det här är ett uppenbart fall av att den nuvarande kaptenen eller någon annan kandidat vapenifierar valorganisationen mot mig eftersom de vet att de bara kan besegra mig genom att fuska. Jag har vunnit alla debatter.
Det är jag som har skickat in sent.
Jag missförstod inlämningstiden och livet gick före :)
här @kaju Jag har din rygg. Du behöver inte skicka in något mer
@Ionas hahahaha men sluta!
Separata poster med nominerades presentations texter upplagda under Blood Bowl kategorin.
@Oberwald_1 uppdaterar med länkar i första posten vid tillfälle.
Hurra! Fina texter av samtliga nominerade, ett styrkebesked att vi har så många kompetenta kaptensaspiranter. Lycka och lycka till till alla!