Nominerad Grumplekins 2025

- Kan du beskriva dig kort.

Den korta beskrivningen får bli att jag har ett ego som inte medger att jag beskriver mig själv inom den teckenbudget jag fått för mina svar. Jag får nöja mig med att berätta att jag tror de flesta som stött på mig och har öron har en egen uppfattning om vem jag är.

- Varför vill du bli lagkapten?

Jag har tre stora ambitioner kvar att uppnå i Blood Bowl:

  1. Jag vill få vinna en soloturnering
  2. Jag vill spela för Sverige i Eurobowl
  3. Jag vill som kapten leda Sverige till seger i Eurobowl.

Jag hade inte tänkt ställa upp i något kaptensval förrän jag spelat på ett Eurobowl, och min plan var att försöka bli kapten på premissen att jag leder laget men inte spelar själv. 

Jag kan erkänna här att jag själv anser att kaju förtjänar fortsatt förtroende, och kommer rösta på honom. Men jag tar nomineringen på allvar, och vill bidra till processen.

- Vad tror du skulle vara dina starka sidor som lagkapten?

Jag tror att jag kommunicerar bra. Jag tror att jag har en målmedveten inställning till spelet och tävlandet. Jag tror att jag är bra på att hantera de konflikter och obekväma situationer som kan uppstå inför och under ett EB.

Jag inbillar mig inte att jag är bäst i Sverige på Blood Bowl men jag inbillar mig att jag kan ge vem som helst i världen en match. Jag tror inte de som blir uttagna behöver särskilt mycket stöd med själva spelandet, men jag tror jag skulle fixa att ta ansvar för helheten i matcherna på ett bra sätt.

- Hur vill du utföra uttagningen av landslaget?

- Vad skulle du gjort annorlunda jämfört med föregående års uttagning och kaptensskap?

Jag svarar på de här frågorna tillsammans då de går ihop i mitt huvud.

Eftersom jag tycker kaju ska få fortsätta har jag tänkt göra det mesta rätt likt - hans upplägg med träning och lagsammankomster har varit toppen. Jag tycker vi ska fortsätta utgå från PR, med en kollektiv medvetenhet om att vi kommer få några svåra val i uttagningen som kommer landa i kaptenens magkänsla. Vi har fler som platsar än de åtta platser vi har, och BloodBowl är som det är. Ingen kommer kunna göra alla nöjda.

Jag skulle dock göra några få saker lite annorlunda än kaju gjort nu 2023/24:

  1. Jag ställer upp i valet på premissen att jag som eventuell kapten är uttagen i laget per automatik. Jag skulle inte fixa känslomässigt att stå utanför laget som kapten innan jag fått spela för Sverige. Skulle jag bli vald skulle jag dock efter EB ställa upp för omedelbart omval på premissen att jag inte spelar.
  2. Jag tycker vi kan ha en mer öppen, offentlig uttagningsprocess. Jag skulle regelbundet lägga upp mina resonemang kring hur folk ligger till så alla vet vad som sker även med andras uttagning.
  3. Jag skulle också vilja ha en öppen, offentlig diskussion om vilka lag som är aktuella och bra i reglerna.


Comments

Sign In or Register to comment.