Nominerad Coma 2025

Vem är jag?

Jag är en helt vanlig figurnörd som mer än gärna flyr verkligheten med kreativitet och problemlösning som en stor drivkraft. Jag gillar att analysera och förbättra. Det är viktigt för mig att saker är rättvist vare sig det gäller schackklocka under matcherna eller antal köttbullar på tallriken. Humor är en ledstjärna och det är tydligt att det finns med i allt jag tycker om vare sig det är Blood Bowl, the Kristet utseende eller Discworld för att nämna några influenser. Jag började spela Blood Bowl redan på 90-talet men turneringsspelandet satte igång på allvar först när jag flyttade till Stockholm 2010 och det har hållit i sig. Jag har under åren spelat med landslaget i Portugal och Wales (samt trefaldig reserv). Jag har varit en av arrangörerna för Eurobowl 2016. Jag har spelat World cup i Italien, Österrike och Spanien. Jag lämnar alltid en match med tankarna på hur jag hade kunnat spela bättre oavsett hur tärningarna föll och jag är mer taggad på Blood Bowl nu än någonsin!


Varför kapten? 

Jag har sedan Sverige spelade Eurobowl för första gången velat bidra och vara delaktig. Att vara kapten kräver mycket men det gör också att jag har störst möjlighet att bidra och påverka. Jag har tidigare inte känt mig redo att axla manteln som kapten men nu flera år senare är jag övertygad att jag är redo. Jag kommer att använda mig av mina erfarenheter från projektarbete, min analytiska och kommunikativa yrkesroll samt tidigare kaptensskap på internationella turneringar. Det kommer att bli en utmaning och samtidigt väldigt roligt om jag får förtroendet!

 

Uttagning

Det första urvalet görs med performance rating. Som jag skrivit om tidigare används sedan klustren Hybrid, Agility, Bash, Technical & Stunty för att hitta de starkaste coacherna för varje spelstil och sammanfoga dem med de aktuella raserna för Eurobowl. Klustren ger ett större incitament att spela de bästa raserna oavsett vad andra spelare satsar på eftersom jag lägger pusslet med spelstil i åtanke. Jag är övertygad att kluster är det bästa verktyget för att välja de starkaste spelarna till de bästa raserna. Det kommer att vara viktigt med en hög lägsta nivå och få förluster över flera turneringar snarare än enstaka toppar i performance rating. När laget är komplett så startar lagarbetet för hela gruppen med delade uppgifter och gemensam träning inför en av de tuffaste turneringarna i vår hobby. 

Jag kommer att ta en plats i laget och inte bara för min egen skull utan även för kommande kaptener. Kaptensskapet tar otroligt mycket ideell tid och eftersom det kostar en hel del med Eurobowl så är det rimligt att kaptenen också spelar i laget. Så om du röstar på mig som kapten så vill jag att du tror på min förmåga att ta ut ett bra lag och leda det men också på att jag kommer att vara kompetent med den ras jag spelar.


Uttagningsperiod

Start direkt efter att landslaget för Eurobowl 2024 togs ut.


Väl mött på pitchen!

Christian - Coma 13697

Comments

Sign In or Register to comment.