Säsong 27

12346

Comments

• Mooselord wrote: »
    Dagens inte så viktiga fråga:
    Pellevins minotaur har skillens claws. Några av Gywns kaosdvärgar har skillen claw. Vad styr om en spelare får en eller fler klor? :)

Hur många händer (tassar) du har / har klor på

• Har bara klo på min bloodthirster, det känns lite kymigt
  • Ju fler klor dessdå bättre slår man har jag förstått.
  • Mooselord wrote: »
    Dagens inte så viktiga fråga:
    Pellevins minotaur har skillens claws. Några av Gywns kaosdvärgar har skillen claw. Vad styr om en spelare får en eller fler klor? :)

Jag gissar på att någon editerat skillen i efterhand eftersom det är fel namn på den, den ska heta Claw inte Claws.

Detta innebär dessutom att minon kostat 30k för lite i alla matcher pellevin spelat, kanske inte hela världen men ändå.
  • Det handlar om en match. Det var illa. Jag har fixat det nu. Ber om ursäkt.
  • @nyaga - Sa vi nästa vecka kl 18?
  • Yep! Kommer inte att ändra något på laget innan match.
  • FYI så spelar jag och @Oberwald vår match i runda 5 imorgon.
    18 på Alpha om det är någon som vill komma o heja.
  • Kommer det finnas någon med nycklar på alpha idag? Jag ska stänga men har inga egna nycklar.
  • Hej!
    Snacket går att mailfunktionen på stockbowl fungerar sådär.
    Så jag testar igen här.

Gwyn!
    Fungerar det för dig om vi spelar vår 7e match torsdagen 29/11 kl 18:00 på Alphaspel?
    M
  • Mailfunktionen är obsolet. Men du kan hämta mailadress därifrån, så att du kan skicka mail med den info du kan hämta från coachlistan.
  • edited November 2018
    Säsong 27 update

Det är spännande nu inför slutspelet,

Som det ser ut nu så finns det chans att endast ett lag från Grupp A ta sig vidare medans från dom fräsha divisonerna finns det chans på hela 3 lag tar sig vidare.

Helt klara för slutspel är:

Hearts Once Again
    Karond Kar Ravens
    Sickla Swizzlesticks
    Waldenhof Wights

Lag som har möjlighet att ta sig till slutspel:

BUTCH - Två matcher kvar, en vinst eller två lika så är dom vidare (kan beroende på andra lags resultat ta sig vidare på en lika och en förlust)
    Orchid Gardeners - Vinst sista matchen så är dom vidare, kan även ta sig vidare vid lika
    Essinge Howlers - Behöver minst lika för att ta sig vidare
    Västerorts Vildar - Vid vinst så är dom vidare.
    Sundsvall Sqvaders - Vid en stor vinst samt andra lag förlorar är dom vidare på målskillnad.
    Da Blak Handz - Spelat sin sista match, beroende på andras lags resultat tar dom sig vidare.
    Big Mean Machine MK3 - Tar sig vidare beroende på andras lags resultat samt kräver en vinst sista matchen.

• Pellevin wrote: »
    Mailfunktionen är obsolet. Men du kan hämta mailadress därifrån, så att du kan skicka mail med den info du kan hämta från coachlistan.

Perfekt!
    Tack!

• Thomas da Tank behövde ett mål för att bli legend.
    Det lyckades han inte med. :)

En Ogre med Block kan vara det bästa jag vet!!
  • Slutspelsplatserna borde väl vara ganska klara nu (beroende på om alla tackat jag/nej)?
  • Ni är commish, och om ni tycker det är okej så är det väl det. Men jag är så anal så att jag inte tycker att det räcker med "ganska klara nu (beroende på om alla tackat jag/nej)".

Jag föreslår att ni sätter deadline till söndagkväll så att ingen kan falla mellan stolarna (förutsatt att ni dessutom omedelbart kollar vilka som kommer att delta i top 8).
  • Då jag inte håller i S27 så bestämmer inte jag något om detta utan det vara mer en fråga då jag är nyfiken på vilka som gått vidare.
  • Morn82 wrote: »
    Slutspelsplatserna borde väl vara ganska klara nu (beroende på om alla tackat jag/nej)?

Alla matcher är inte spelade ännu. Vilka som kvalificerade sig till slutspelet är dvs inte helt klart ännu.
  • Morn82 wrote: »
    Då jag inte håller i S27 så bestämmer inte jag något om detta utan det vara mer en fråga då jag är nyfiken på vilka som gått vidare.
    Jag ber om ursäkt, jag blandade ihop trådarna. Trodde detta var ett inlägg i diskussionen om Reserves Rumble.
  • Även fast det är två(tre) matcher som inte är spelade är det klart vilka lag som tar sig till slutspelet.

Här kommer listan:

Hearts Once Again
    Waldenhof Wights
    Karond Kar Ravens
    Sickla Swizzlesticks
    Chaotic Myths
    BUTCH
    Essinge Howlers
    Da Blak Handz
  • Kul blandning. Heja på Essinge Howlers orker som bashat sönder allt och alla.
  • När döms det dubbel WO i den sista ospelade gruppspelsmatchen då?
  • Mago wrote: »
    När döms det dubbel WO i den sista ospelade gruppspelsmatchen då?

Dom bad om uppskov en vecka vilket jag godkände eftersom det inte var en match som gjorde skillnad på slutspelet. Nu har den ju inte blivit spelad ändå, har en konversation över email med coacherna i fråga.
  • Glöm inte att ge dem båda -2 poäng för sin dubbla WO.
  • Skall de ha varsin MVP vid dubbel WO? De har fått det nu.
  • Nej, inte vid WO.
  • edited December 2018
    Ja det var ju om det skulle vara en dubbel WO eller inte. Våra regler är ju inte helt hundra om detta och kanske borde ses över.

Jag har ju haft kontakt med dem fast matchen blev inte spelad och enligt våra regler står det bara att om matchen inte blir spelad i tid och ingen hör av sig så blir det dubbel WO.

Nu har vi ju mailat med varandra och dom försökte få till en match så då är frågan vad för regler vi har för det?

Jag satte det som en 0-0 Draw med varsin MVP, tyckte det kändes mest ok.
  • Historiskt har vi alltid dömt dubbel WO om coacherna misslyckats med att få till sin match.
  • Håller med om att regeln kanske ska förtydligas.

Vi har historiskt tolkat det som att det är ok om coacherna hör av sig innan deadline och berättar att matchen blir spelad senare, så länge det inte påverkar efterföljande matcher. Då blir matchen spelad och det blir inte dubbel WO.

Om coacherna helt misslyckats med att få till matchen har vi alltid dömt dubbel WO. Jag tycker något annat blir konstigt.
  • Mago wrote: »
    Om coacherna helt misslyckats med att få till matchen har vi alltid dömt dubbel WO. Jag tycker något annat blir konstigt.
    +1

Sign In or Register to comment.