Säsong 27

edited August 2018 in StockBowl
Hej.

Nu är signup för säsong 27 öppen.

Info nedan:

Säsong 27 startar måndag 27/8.
Sista dagen att anmäla sig är lördagen den 25/8 kl 20:00
Redraft ska vara gjort söndagen den 26/8 kl 20:00.
Lottningen blir klar kvällen söndagen den 26/8
«134567

Comments

• Är det ok att starta ligan med journeymen?
  • Skullflame wrote: »
    Är det ok att starta ligan med journeymen?

Har du precis redraftat och spelat en reserves rumble eller dylikt, ja. Annars måste du ju redrafta å då kan du inte ha journeymen.

• Maskinen är tillbaka. Få se om Thomas kan bli den superstar han var menad att vara eller bryta nacken då han kör GFI. :)
  • Gwyn wrote: »
    Maskinen är tillbaka. Få se om Thomas kan bli den superstar han var menad att vara eller bryta nacken då han kör GFI. :)

Kul =)
  • Går det att redrafta sitt lag innan anmälningen stänger? Utifall att man får förhinder på söndag tänker jag.
  • Duckwing wrote: »
    Går det att redrafta sitt lag innan anmälningen stänger? Utifall att man får förhinder på söndag tänker jag.

Yes, det är inga problem.

Har satt ditt lag till "redraft" status nu.

Om någon annan vill göra det hör av er så fixar jag. Skälet att jag inte gör det direkt är att personen kanske ändrar sig och inte vill spela å då kan det bli fel.
  • Kul blandning på lag hitills.

2 Human
    1 Norse
    1 Chaos Dwarfs
    1 Vampire
    1 Khemri
    1 Wood Elf
    1 Dark Elf
    1 Undead
    1 Skaven
    1 Lizardmen
    1 Chaos
    1 Goblin
  • verkligen men kan vi bli fler än 24 lag tro??
  • Jag redraftar gärna direkt.
    Behöver dra 70 från kassan till Stadium fonden först bara.
    Tack.
  • Martin08 wrote: »
    Jag redraftar gärna direkt.
    Behöver dra 70 från kassan till Stadium fonden först bara.
    Tack.

Har aktiverat din redraft, stadiumfonden kan du dra efter redraft lika gärna. Du får ju pengar över då. Tom bättre att ha pengarna före redraften så om du kanske vill spara en spelare till.

• z3bb3 wrote: »
    Kul blandning på lag hitills.

2 Human
    1 Norse
    1 Chaos Dwarfs
    1 Vampire
    1 Khemri
    1 Wood Elf
    1 Dark Elf
    1 Undead
    1 Skaven
    1 Lizardmen
    1 Chaos
    1 Goblin
    Pertan wrote: »
    verkligen men kan vi bli fler än 24 lag tro??

Superkul! Jag hålller tillbaka lite för å se uppdelningen innan jag besämmer mig om jag ska köra fresh eller gammalt lag!
  • Mina Norse är redraftade och redo att köra. Snötrollet fick nog och har pensionerat sig.
  • 15 lag som signat upp och 10 coacher som brukar spela som inte signat ännu. Ser ut som det blir 3 grupper nästa säsong!
  • Även mina vampyrer är lite temporära. Behöver vi ett mindre utvecklat lag för att få ihop det kan jag t.ex. köra mina orcs eller starta ett nytt lag.

Vi är för övrigt uppe i 18 lag just nu. Mer än 6 till och vi får börja titta på 4 grupper.
  • Jag tänkte gå in i säsongen med nåt rookielag
  • Om det kan hjälpa kan jag givetvis också byta lag.
  • edited August 2018
    Jag kan oxå byta o köra rookielag (amazoner, dark elves, skaven) om det behövs
  • såg att coachen Denkan har råkat anmäla sitt lag BUTCH till både säsong 27 samt open 13.
  • Pertan wrote: »
    såg att coachen Denkan har råkat anmäla sitt lag BUTCH till både säsong 27 samt open 13.

Smart!
    Då kan man lägga bounties på lag i alla serier. ;)

• ... och alla lag kan lägga bounties på Butch. Ett trevligt sätt att välkomna en nykomling :)
  • edited August 2018
    Bra å veta att alla ni kan tänka er att byta. Som det ser ut nu så får vi 3 grupper som är rätt så balanserade. Finns en rolig möjlighet att vi får en nya-lag grupp innehållande 5 alvlag!

Då har Buckan, Lipiz, Anders, Z3bb3, floki, MartinS samt 2 nya spelare inte signat upp ännu.
  • Lite statistik i skrivande stund (21 anmälda):

Rasfördelning:
    2 Orcs
    2 Norse
    2 Human
    1 Chaos Dwarf
    1 Chaos
    1 Chaos Pact
    1 Vampire
    1 Khemri
    1 Wood Elf
    1 Dark Elf
    1 High Elf
    1 Elf
    1 Undead
    1 Necromantic
    1 Skaven
    1 Lizardmen
    1 Goblin
    1 Dwarf

Antal spelade matcher:

43 matcher
    33 matcher
    32 matcher
    23 matcher

18 matcher
    16 matcher
    14 matcher

10 matcher
    9 matcher
    7 matcher

3 matcher
    2 matcher
    2 matcher
    1 match

7st lag med 0 spelade matcher.

• 18 olika raser på 21 anmälda lag är riktigt bra. Jag tror ligarekordet ligger runt 20-21 olika raser, men då var det 32 lag tror jag.
  • edited August 2018
    Följande lag saknas:

Slann
    Ogre
    Halflings
    Nurgle
    Amazons
    Underworld

Bretonnia
    Khorne

• .. och Underworld.
  • När börjar man spela? Ingen koll öht, sitter och målar som en galning för att hinna.
  • @Bla_Ze säsongen börjar på måndag. Sen är det bara att boka in spelmöte med din motståndare.
  • Bla_Ze wrote: »
    ...sitter och målar som en galning för att hinna.

Nu är det ju väldigt roligt att möta målade lag, men för att undvika blödande målarfingrar så är det alltså inte krav på färdigmålade lag för att spela.
    Krav på målat sker först i slutspel plus att det utgår en bonus för målade (och fotade) lag som har lagfoto, spelarbilder och logotyp till laget, med en extra MVP (+5 spp).
    (Mer info om det finns på hemsidan)

• Allt måste inte vara målat heller, så länge det går att särskilja figurerna. Det är däremot så att målning är något som verkligwn uppskattas, så det är bra om det görs.
Sign In or Register to comment.