Säsong 27

13567

Comments

• Alla grupper ser rätt bra ut. De är landslagsspelare/ligavinnare i alla grupper. Grupp C och D är svårbedömda eftersom det är så mycket rookisar som kan vara hur bra/dåliga som helst.

Bra jobbat commish för övrigt. En liten tanke är att om jag lottat hade jag sett till att inte 3 Dark Elves hade hamnat i samma grupp, men det är bara jag :)
  • Jag ser ingen knapp för redraft. Börjar bli stressigt
  • Buckan wrote: »
    Jag ser ingen knapp för redraft. Börjar bli stressigt

Det behöver du :-)
  • Snabb fråga: hur avgörs playoff-platserna? Kan man gå till slutspel från grupp D?

Planen är såklart att komma in ny och vinna hela skiten och sen försvinna in i natten igen. :P
  • edited August 2018
    Snabb fråga: hur avgörs playoff-platserna? Kan man gå till slutspel från grupp D?

Planen är såklart att komma in ny och vinna hela skiten och sen försvinna in i natten igen. :P

Absolut, gröna är direkt vidare och vissa gula går vidare.

Edit:
    Nu sitter jag lite knepigt till och hinner inte söka ordentligt efter reglerna, så det är möjligt att jag har fel.

Men jag tror att de 4 gröna lagen följt av de 4 bästa gula (Man räknar: League Points, best TD difference, most TDs scored, därefter casualty difference, sedan most casualties inflicted) blir erbjudna slutspelsplats. Om något av lagen inte kan, så erbjuds nästa lag i turordningen tills dess att 8 lag tackat ja till slutspel.
  • Ah ok, tack! letade i reglerna men hittade inte det. Då siktar vi på grönt. Ni andra i D får maka på er och tampas om gult.

Jag tänker att går jag in kaxigt kan jag inte gnälla om dåliga tärningar sen, och då blir det lättare att hålla skärpan...
  • Mooselord wrote: »
    Alla grupper ser rätt bra ut. De är landslagsspelare/ligavinnare i alla grupper. Grupp C och D är svårbedömda eftersom det är så mycket rookisar som kan vara hur bra/dåliga som helst.

Du får gärna peka ut de namnkunniga i rookie-ligorna så vi andra vet vilka skalper vi ska hänga över öppna spisen sen. :)
  • DavidD wrote: »
    Stor respekt till @nyaga som gjort ett Twin Peaks-orklag :)
    Kul idé kanske, men det är väldigt konstigt att Harold Smith inte är med i ett TP-orchidslag.
  • Mooselord wrote: »
    Alla grupper ser rätt bra ut. De är landslagsspelare/ligavinnare i alla grupper. Grupp C och D är svårbedömda eftersom det är så mycket rookisar som kan vara hur bra/dåliga som helst.

Bra jobbat commish för övrigt. En liten tanke är att om jag lottat hade jag sett till att inte 3 Dark Elves hade hamnat i samma grupp, men det är bara jag :)

Det blev faktist 4 Darkelf i samma div samt två humans i det andra. bytte plats på dom redan. Kan hända att det blir ett till som blir flyttat före matcherna sätts upp för bättre uppdelning.

• Du får gärna peka ut de namnkunniga i rookie-ligorna så vi andra vet vilka skalper vi ska hänga över öppna spisen sen. :)

Grupp D är nog den jag har sämst koll på.
    Razta har vunnit ligan en gång och vart i minst en annan. Jag har aldrig mött honom dock. Jag gissar att han är bra :) Han har spelat mycket wood elves, så han kan säkert spela (pro) elf (union) också.

Pertan har varit i slutspel åtmi stone en gång. Jag har bara mött honom en gång och det var ett tag sedan. Baserat på det skulle jag säga att han är en stabil coach utan att tillhöra den absoluta toppen (landslagsklass). Jag blir inte ett dugg förvånad om han går till slutspel, men lite förvånad om han vinner allt. Han får nog ändå räknas som en bra skalp för en rookie :) Resten av spelarna i gruppen har jag inte riktigt koll på. Jag har inte hunnit med att spela på senare tid.
  • edited August 2018
    Mooselord wrote: »
    Grupp D är nog den jag har sämst koll på.
    Razta har vunnit ligan en gång och vart i minst en annan. Jag har aldrig mött honom dock. Jag gissar att han är bra :) Han har spelat mycket wood elves, så han kan säkert spela (pro) elf (union) också.

Pertan har varit i slutspel åtmi stone en gång. Jag har bara mött honom en gång och det var ett tag sedan. Baserat på det skulle jag säga att han är en stabil coach utan att tillhöra den absoluta toppen (landslagsklass). Jag blir inte ett dugg förvånad om han går till slutspel, men lite förvånad om han vinner allt. Han får nog ändå räknas som en bra skalp för en rookie :) Resten av spelarna i gruppen har jag inte riktigt koll på. Jag har inte hunnit med att spela på senare tid.

Tack, då snaggar jag dem åt dig! ;)
  • Du får gärna peka ut de namnkunniga i rookie-ligorna så vi andra vet vilka skalper vi ska hänga över öppna spisen sen. :)

Skulle nog slänga med Steve i den listan med. Han spelade final i rebbl (förmodligen världens största bloodbowl liga just nu? dock online) förra säsongen. Helt klart bättre coach än mig!
  • razta wrote: »
    Skulle nog slänga med Steve i den listan med. Han spelade final i rebbl (förmodligen världens största bloodbowl liga just nu? dock online) förra säsongen. Helt klart bättre coach än mig!

Mooselord hade säkert nämnt honom om han inte precis hade kastats in i D. Ska bli kul att tampas med alla duktiga alver!
  • edited August 2018
    Tjena!
    Kul att det är igång.

Jag ska möta MLPK grupp A i första macthen.
    Han har en snubbe med miss next. Borde inte allt sånt försvinna inför omstart av liga?
    M
  • edited August 2018
    Martin08 wrote: »
    Tjena!
    Kul att det är igång.

Jag ska möta MLPK grupp A i första macthen.
    Han har en snubbe med miss next. Borde inte allt sånt försvinna inför omstart av liga?
    M
    Bra fångat!
  • Nope, jag kände inte till Steve alls. Han låter onekligen vass. Är han inte van att spela tabletop kan det kanske ta någon-några matcher att vänja sig vid interfejset, men sen kommer han nog vara svårslagen. Allt går med nuffles hjälp dock :)
  • edited August 2018
    Vill bara påpeka att jag tilldelats tre hemmamatcher så här långt. Inga klagomål från min sida, men med tanke på den tidiga snabba potentiella inkomsten med min hemmaarena, så bör nog i rättvisans namn de övriga fyra vara bortamatcher.

En hemmamatch med min arena som jag vinner ger mig i snitt 107,5k + Fame*10k.
  • Jag har fått tre bortamatcher.
  • Lockmund wrote: »
    Vill bara påpeka att jag tilldelats tre hemmamatcher så här långt.
    Mago wrote: »
    Jag har fått tre bortamatcher.

Tror det inte är helt färdiglottat.
    Vår grupp har bara fått 3 omgångar såhär långt.

Men, på 7 matcher så borde man väl få just mellan 3-4 hemmamatcher?

• Ja, men de borde väl inte vara i rad?

Hur gör ni lottningen? Jag vet att @Pellevin har ett jättebra dokument med olika lottningar...
  • Ser ju ut som att flera av lagen inte har köpt klart sina lag än heller. Misstänker att all lottning blir klart där efter.
  • Lockmund wrote: »
    Vill bara påpeka att jag tilldelats tre hemmamatcher så här långt. Inga klagomål från min sida, men med tanke på den tidiga snabba potentiella inkomsten med min hemmaarena, så bör nog i rättvisans namn de övriga fyra vara bortamatcher.

En hemmamatch med min arena som jag vinner ger mig i snitt 107,5k + Fame*10k.
    z3bb3 wrote: »
    Lockmund wrote: »
    Vill bara påpeka att jag tilldelats tre hemmamatcher så här långt.

Tror det inte är helt färdiglottat.
    Vår grupp har bara fått 3 omgångar såhär långt.

Men, på 7 matcher så borde man väl få just mellan 3-4 hemmamatcher?
    Ja, men de borde väl inte vara i rad?

Hur gör ni lottningen? Jag vet att @Pellevin har ett jättebra dokument med olika lottningar...

Så ni alla har märkt att det blev 3 hemma matcher i rad för vissa, även skälet att enbart 3 omgångar är skapade.

Det tar 100000 år att klicka på stockbowl hemsidan vilket gör att jag gav upp igår vid 23 tiden när jag insåg att jag gjort fel.

Det kommer fixas inom 2 veckor innan nästa match ska spelas
    Det kommer fixas inom 2 veckor innan nästa match ska spelas

Så omgång 1 gäller som den står mao?

• Så omgång 1 gäller som den står mao?

Yes! Omgång 1 är 100% korrekt.
    Yes! Omgång 1 är 100% korrekt.

Cool, tack!
  • Har fixat alla felaktiga matcher nu, tänk att man kan göra detta på betald arbetstid ;)
  • Förlåt att jag har så många frågor, men hur hittar man sin motståndares kontaktuppgifter så man kan planera matchen?

Och är det bara att pynta avgiften till pg-kontot och ange nick i meddelanderutan? eller behövs det mer info?
  • När en är inloggad finns det en länk till coach list, där finns kontaktinfo.

Alternativt går det att gå in på matchen och där hitta motståndarens email.
    Har fixat alla felaktiga matcher nu, tänk att man kan göra detta på betald arbetstid ;)
    That my jam.
    Keep it up!
  • Mago wrote: »
    När en är inloggad finns det en länk till coach list, där finns kontaktinfo.

Alternativt går det att gå in på matchen och där hitta motståndarens email.

Tack! Glömde såklart logga in :)
Sign In or Register to comment.