Eurobowlregler Ungern, utkast släppt.

2»

Comments

  • Det där är en spänning för mig också. MEN - jag spelade mot teamet som kommer jobba med EB på Malta. Och de var oerhört trevliga. Jag tycker det är viktigt att även andra än jag kan besöka EB och känna sig bekväma, men det sliter mot att gänget som ordnar det knappast är ute efter att göra någon obekväm, och att det kanske är bra om det händer nåt bra i Ungern också.

    Det är inte okomplicerat men jag tror jag tror på att åka.

  • Kan du förklara, på lätt svenska, varför man inte ska åka till Ungern?

  • edited 11:44AM

    @Mago Jag säger inte att man inte ska åka till Ungern, jag dömer ingen som väljer att åka. Personligen känner jag mig tveksam till att stötta regimen i Ungern med mina pengar. Pga av deras nedmontering av demokratin och deras relation till Ryssland i detta läge. "Stötta med mina pengar " Tänker jag bland annat på skatteinkomster på hotell, restaurang & kollektiv-trafik osv. Även PR för internationella jippon osv.

  • @sirvejlance det var anledningarna bakom din tveksamhet jag var ute efter. Tack!

  • @sirvejlance ta springnota överallt - win-win!

  • Spontant så gillar jag inte detta ruleset. Förutom ett fåtal lag (UW, Amazoner etc.) kommer det att bli anorektiska byggen med få rerolls som dessutom inte kan byggas på bästa sätt. Jag förstår att man försöker skaka om lite men jag ser inte riktigt vad man uppnår förutom ”någonting annat”.

  • Brasklapp att jag inte har satt mig in i reglerna i någon större utsträckning, och kan mycket väl ändra mig. Det verkar inte vara någon restriktion på hur många i ett lag som tar vilket pack, eller missar jag det?

  • @sirvejlance jag tycker att du tar upp en väldigt viktig poäng och jag känner också att det är problematiskt att stöda landet. För mig är Eurobowl så pass viktigt, i min favorithobby också, att jag kommer att åka om jag spelar för Sverige men är tveksam till att stanna längre och turista. Vill inte göra avkall på Eurobowl eller World cup men jag hade gjort det för en "vanlig" turnering utan tvekan.

  • Det är väll preliminärt osv så de kan ha glömt nämna det. Men samtidigt är det inte lika starka som andra paket i tidigare EB reglerna, så ser ändå att det inte skulle behöva restrikteras.

  • tycker det är mest komplicerat och jobbigt med massa sådana här paket och gör att en mirror har olika förutsättningar där det ena laget kan vara mycket starkare. detta är ju iaf något bättre än senaste reglerna för EB. men personligen ser jag gärna att sådana här turneringar som har olika paket en väljer på försvinner.

  • Om det inte är nån begränsning inom laget så är det väl lika för alla? Då hade ju du kunna valt samma som din mirror-motståndare.

Sign In or Register to comment.