Ni som studerat EB reglerna, (jag blir bara snurrig av alla regler just nu, SM, EB, bitterbowl, stofilboll osv....) vilka raser känns starka? Förstått att amazoner o undead räknas som nr 1&2. men i övrigt?
@Strid Jag förstod det som att alla coacher i Squaden får ta vilket Optional pack man vill. Eftersom exemplet ovan så har man tänkt att ta 5 coacher med star player pack:et.
@Strid Håller inte alls med om att Norse ser stabila ut. Kommer vimla av tackle+mighty blow-stackas, man får inte ta block på sin ballcarrier och man får inte köpa bribes om man har dirty player.
Så man måste hålla tummarna och bara hoppas på att ens lag inte blir ihjälslaget eller att man har tur med sina egna casualties. Och jag tycker inte att hoppas på tur är bra nog för att vara ett topp 8-lag!
Okej, jo jag köper din poäng. Man får inte ihop foul listan som man ofta kan köra på (bribe och dp). Tänkte mest att man kan få ihop skills på alla positional och fylla bänken, men ja det kanske inte räcker.
"You are not allowed to have bribes if your team also has either sneaky git or dirty player skill on the roster." Är ju ett litet hinder, blir nog betydligt färre Foulrosters.
Vågat att jämföra Borak med Chuck.. Har Borak räknat till oänlighet, två gånger?? Har Borak blivit biten av en kungskobra och efter tre dagar av obeskrivlig smärta så dör kobran?? När barnen tittar efter Boogie man under deras sängar, tittar Boogie man efter Borak under sin säng??
Comments
Jag snodde tyskarnas regel id och gjorde en grupp på FUMBBL.
https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=17803
Bra gjort
Kikat lite mer på rosters under veckan. Tycker följande ser starka ut:
Undead, Amazoner
Vampires
Necro, Humans
Elven Union, Khorne
Nurgle
Vad ser era alvögon?
They are taking the hobbits to Isengard!
Men min egen topp 8:
Zons, Undead, Norse, Dwarf, Tomb Kings, Necro, Union, Snotlings
Jag missade definitivt dwarves. Men snotlings? Kul och intressant. Har du lust att utveckla?
utanför min egen topp 8 tror jag på:
Orc, Underworld, Vampire, Human
Snotlings sätter 3xSt5, St6, St7 med MB på planen, plus rookies, plus 3 bribes. De kan mörda alla lag som finns med lite bra start.
Är de betydligt bättre under Ungernreglerna än vad man kunnat bygga "under 2024"?
Under 2024 hade de näst bäst Avg. Cas (efter ogres) men absolut sämst Cas Diff och en vinstprocent på 46,79.
Din lista plus Khemri, dorf och chosen
Och jag tror faktiskt ödlor kan funka.
Mindre cash betyder inte mycket för snotlings.
EB24 kunde bygga samma snotlinglag + en reroll - en snotling - 1 diving tackle, så ungefär lika bra.
Färre reserver betyder mycket för om snotlings kan vinna matchen i andra halvlek, så relativt sett tror jag att de är starkare i år.
Ja, det är ju en galning som kört med tackle, guard och block i wc på sina saurusar - och har gjort det bra!
Det har ställts frågor på kaptentråden ang. regelpaketet:
Hur många Star players får man ha i ett roster?
Kan man ha flera av samma starplayers i samma squad/landslag? tex 3 Hthark och 2 Lord Borak.
8 Lord Borak!
OP Sverige!
Kulturskymning!
Ni som studerat EB reglerna, (jag blir bara snurrig av alla regler just nu, SM, EB, bitterbowl, stofilboll osv....) vilka raser känns starka? Förstått att amazoner o undead räknas som nr 1&2. men i övrigt?
Då många lag blir svagare så är det många lag som bara blir mindre svag som blir stark istället.
Vad jag sett så:
Necro efter justeringen ser bra ut, 2rr och skills på alla man vill ha de på.
Sålänge inte FAQ säger något annat så ser vampyrer väldigt bra ut.
Orcs kan vara stabila med köp av extra spp.
Iochmed mycket amazon så ser dvärgar ok ut vid köp av extra spp.
Norse får ihop de man vill ha, så de ser stabila ut.
@kaju hade dom sagt att alla paket var öppna, så tex alla kan ta stars eller extra spp osv?
@Strid Jag förstod det som att alla coacher i Squaden får ta vilket Optional pack man vill. Eftersom exemplet ovan så har man tänkt att ta 5 coacher med star player pack:et.
@Strid Håller inte alls med om att Norse ser stabila ut. Kommer vimla av tackle+mighty blow-stackas, man får inte ta block på sin ballcarrier och man får inte köpa bribes om man har dirty player.
Så man måste hålla tummarna och bara hoppas på att ens lag inte blir ihjälslaget eller att man har tur med sina egna casualties. Och jag tycker inte att hoppas på tur är bra nog för att vara ett topp 8-lag!
Resten håller jag med om.
Okej, jo jag köper din poäng. Man får inte ihop foul listan som man ofta kan köra på (bribe och dp). Tänkte mest att man kan få ihop skills på alla positional och fylla bänken, men ja det kanske inte räcker.
"You are not allowed to have bribes if your team also has either sneaky git or dirty player skill on the roster." Är ju ett litet hinder, blir nog betydligt färre Foulrosters.
HUR SKA JAG KUNNA VINNA EN MATCH UNDER 2025???
Så här står det:
You are not allowed to purchase bribes if your team adds either sneaky git or dirty player (or a star player with one of those skills) to the roster.
snots och gobbos kan mao ta bribe ändå.
hur tänker du där grumple? snots har ju pumpa wagon med dp i grund. och varför skulle du inte vilja ta sneaky git med de lagen?
Man får välja mellan bribe eller sg helt enkelt
De ändrade så att startskills är ok med bribes.
Och för goblins är det trist, men snotlings klarar sig fint utan Sneaky git.
Bra för Borak, fast Borak behöver ingen bribe. Han är lite som Chuck Norris.
Vågat att jämföra Borak med Chuck.. Har Borak räknat till oänlighet, två gånger?? Har Borak blivit biten av en kungskobra och efter tre dagar av obeskrivlig smärta så dör kobran?? När barnen tittar efter Boogie man under deras sängar, tittar Boogie man efter Borak under sin säng??
Nä skulle inte säga att dom är i samma liga 🤷♂️
Borak räknas dock som att lägga till skillen, så inget Borak + bribe i EM.