Sciscos målaräventyr

1568101117

Comments

• edited January 2022
  • Vad är taket gjort av?

• edited January 2022

Klippt gw trupp box + lite good old PVA lim (vanligt trälim) @Pellevin

Ska ju målas sen så de blir fint - prövat förr o de blev helt ok

• Aah, smart!

• edited January 2022

Snyggt!

Japp, tak på det viset är en klassiker, blir kalasbra! 😍

Kom att tänka på den här kanalen föresten, riktigt trevliga byggen och bra med tips. https://www.youtube.com/watch?v=suIJIWs1eU8

• Så jag ramla in i ett sidospår med Tabletop Simulator ... och fantastiskt hur relativt enkelt de är att ta vilken 3d model som helst, måla den och sätta in den custom. Allt man behöver är Blender och lite know-how

https://www.youtube.com/watch?v=6fCHAcL8iZ4&t=2650s

• Ännu en spelpjäs klar för TTS

• Sjukt snyggt målat!!

• Medan jag sitter och tycker synd om mig själv i COVID dimman så målar och moddar jag TTS modeller - här är samlingen hittils

• Vilket spel är det där till?

• Sisters of Sigmar för Mordheim?

• edited February 2022

Ionas har rätt - men jag tänker använda dem i Frostgrave :) ... och längre fram kanske Mordheim

Edit - fast du kanske menar själva spelet? Isf är de Tabletop Simulator ... vilket spelar alla spel på ett sätt

• Hittat ett sätt att optimera meshen och därmed få bättre kvalitet för samma om inte mindre filstorlek och enklare mesh! Vilken skillnad i kvalitet mellan de två!

• Hann göra en Zombie under kvällen också - totalt tog de 2 timmar :) från en barebones STL fil. Detta är sceenfotat i TTS

• Gjorde mig en vampyr också - gubbe längst till höger är random gubbe i TTS för jämförelse. Börjar bli ganska duktig på detta. Fotat i TTS.

• edited February 2022

CADIA STANDS!

Var tvungen att göra denna lilla skulpt rätt och måla upp den till TTS!

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2744006737 workshoplänk för dem som behöver pugs i deras TTS

• edited February 2022

Gjorde mig min egna custom token :D nöjd över resultatet - kanske borde skiljt ikonen lite mer, men bör drybrusha redigt fint ändå!

Borde sluta larva mig med digitala grejer och faktiskt göra lite verkligt hobbyande - jag är ju inte längre sjuk i COVID trotsallt :P

• Redo att bakas :D

• Grymt snygga!!

• Vilken kille!!

• edited April 2022

Efter en galet lång semester från målandet så vakna jag till när jag köpte hem nya "Speedpaints" - väldigt hett nu!

Första 15 min var jag lite onöjd med de hela - men ... fan för ytterst snabb målning (7 modeller på en kväll) och lite extra touch-ups nu på morgonen så ser de redigt "tabletop ready" anser jag iaf!

Ska fortsätta och leka med dem - fick mersmak när jag såg slutresultatet

Processen: Zenital - Speedpaints - metalpaints - // waited a nightsleep, 8 h // - minimal white drybrush from above - minor blacklining with a dark speedpaint

Tidsåtgång per model - 30-60 min? (inkl. allt, dvs. från ej primed till ovan färdig)

• Tusan va snyggt. På den tiden är det ett mycket bra resultat!

• Mera speeeeeedpainting - med Army painters speed paint + drybrushing.

Squaden Cultist tog 1h 55 min totalt - dvs. ca 16,5 min per model :D

Stora killen o hans två vänner tog jag lite längre tid med ... totalt, 45 min kanske.

• Snyggt!

Vad är skillnaden på Army painters speed paint och GWs contrast?

• Ser galet bra ut 💛

• Snyggt!

• @Chrixx ganska mycket faktiskt - och måste hanteras olika. Men med rätt metoder och process så är de liknande effekter... + att Army painters speed paints gör jobbet för halva priset.

MEEEEN dom är designa helt annorlunda och har om jag förstått de inte alls lika bred användning som GWs contrats. T.ex. så fäster dem inte lika bra och om du börjar layra/glaza över dem senare med akrylfärg så kommer vattnet aktivera dem igen så de blir skit.

Men jag tycker dem passar perfekt för ett snabbt jobb, speedpaint och sen drybrush + mindre detaljer mer ganska koncentrerad akrylfärg. Dock tror jag om du vill "högre upp" i kvalitet eller göra "andra saker" med dina speedpaints så ere GWs contrast du vill nyttja.

• Vackert!

Sign In or Register to comment.