Quick n dirty Griff - hehe satt ihop han och fått ner första lagret speedpaints!
Nu ska vi till Oljorna sen till drybrushen - spännande att se om jag lyckas rädda valet av en väldigt mörk blå samt allmänt att målningen gjordes ... mycket snabbt, måste nog erkänna att jag kunde gett de lite extra effort.
Lekt runt lite med oljefärg och lite tinting samt allmänt bara målat lite ... vet inte om jag gillar hur de blev. Men undrar om jag kan ta röd speedpaint över de blå och få en fin kunglig lila?
Comments
Quick n dirty Griff - hehe satt ihop han och fått ner första lagret speedpaints!
Nu ska vi till Oljorna sen till drybrushen - spännande att se om jag lyckas rädda valet av en väldigt mörk blå samt allmänt att målningen gjordes ... mycket snabbt, måste nog erkänna att jag kunde gett de lite extra effort.
Har lite ideer men vet inte om de funkar :D
Lekt runt lite med oljefärg och lite tinting samt allmänt bara målat lite ... vet inte om jag gillar hur de blev. Men undrar om jag kan ta röd speedpaint över de blå och få en fin kunglig lila?
Nästa projekt! Ska avsluta Griff också :P
Smög in en zenithal medans sonen var i badet med mamsen
Lite progress
Lite mer
Är detta innan oljan?
Bara zenithal med speedpaints på - inga oljor eller drybrushin än
Redo för oljor
Snyggt och snabbt!
Så jävla OP lag! 11-2-1
Oljor på! - prövade lite lättare skuggor denna gång, we will see how this turns out
Nära nu - bara lite ev. touchups, sen varnish sen gräs!
Varnishat och lite gräs - när limmet för gräset torkat ska jag bara fixa vita linjer - sen ere klart och "photoshoot" dags :D
Aaaaand we are done!
Allt varnishat och magnet i botten - blev riktigt trevliga tycker jag + gick ganska snabbt!
Som alltid väldigt fint! Får lov att prova de där färgerna på nåt lag.
Skapat den bästa miniatyren 🥳 hare gött folket - ovan är varför jag varit/är lite frånvarande just nu 😅
Stort grattis @Scisco!!
Hoppas att hela familjen mår bra?
Äntligen en liten figur som är färdigmålad från start :-D
Lite Nuln Oil på den där så blir det tokfint. Grattis, bra jobbat @Scisco .
Grattis! Nuln Oil och Agrax fixar den snart själv!
Grattis @Scisco !!!
Grattis :)
Grattis!
Grattis!
Lovar - denna tråd ska inte bli min allmänna livsblog ... Men faktiskt redigt stolt över vad jag har bakat ihop med sonens... "hjälp" 😅
Redigt sugen på att börja måla snart igen!
med sonens "hjälp" även vid målningen? :P
https://tenor.com/view/ilive-mushu-mulan-fa-gif-13312296
It Begins Again! :D taggad efter att ha sett alla måla så fint
Alltså, så många duktiga målare här!
och du tar flaggan och springer iväg med den, använder sprint och behöver inte ens surefeet…
sjukt sugen på att se vad du kokar ihop härnäst!!
Funderar på om man ska köra lite kall rosa som lagfärg - blev inspirerad av mikes alver
alltid rosa!
Heja team Rosa