Sciscos målaräventyr

1235717

Comments

• Dina figurprojekt är lite större än mina ;D

• Fett! Blir avundsjuk.

• coooooolt!!!

• Framsteg! Kan nästan smaka på 3d printen nu!

• Ska bara slipas lite på insidan av rummet! Sen blir de sköna sista steg av måla, hyllor, bord :D

• edited September 2021

Mitt utbytesprogram med @Nicklas har landat också!

• Den här tråden är både sjukt inspirerande och deprimerande/avundsjuksskapande! Jättekul att följa, heja heja!

• Värmer i hjärtat att höra @havaji - man vet aldrig om folket gillar när man lägger upp lite off-topic samt allmänt bombar forumet med bilder.

Mitt sätt att försöka "vara med" trots att man sitter solo BB:are i de småländska skogarna.

Tacka alla för era snälla kommentarer - de ger energi!

• Blir super snyggt!

Skulle du kunna köra över till Öland så har jag ett element som du kan sätta upp åt mig…. :-)

• Fan vad nice! När kan jag flytta in?

• edited September 2021

I sann Stockholmsanda så har rummet ingen ventilation, värms bara upp ibland annars kallgarage, ingen säng eller toa ... Så tycker de låter som en klassisk 8900 kr månaden @Pellevin - kompispris. Välkommen

Edit: glömde nästan, hoppas du inte störs av giftiga ångor från 3d printen och ... Spännande dofter. Även dygnet runt mekaniska ljud :-)

• edited September 2021

Dagens framsteg!

Nu är typ alla steg roliga - grunden fixad, bara finish kvar!

Lite som när man kommer till highlight steget när man målar

• Det var oväntat billigt för alla de featuresen.

• Grunden för bordet och mer eller mindre allt annat är uppe! Bara den övre vätskeavvisande träslag ovanpå - bra och stabilt för mina 3d print maskiner.

Mina maskiner kommer leva som kungar där inne tror jag

• Numera "färdigt!" (ska installeras lampa men thats it

Gick fort att fylla upp :D och har fortfarande "utsidan" av workshopen som ska fixas. Men känns redigt bra att ha ett litet rum till airbrushen/3d printningen som värms upp lätt :)

• Ovan har vi hela resan samlad :) - skönt att bli klar iaf ... nu bara resten av garaget som ska fixas :D

• Snyggt, började med det viktigaste :)

nu kan du göra resten

• DÅ garaget tagit "lite" tid så har jag inte målat så mycket ... så för att komma igång lite igen så körde jag ett roligt enkelt projekt med 15 mm bolt action!

Fan va trevligt de är att måla 15 mm, ingen press liksom och fort går de - allt fixat på en sittning.

Kroot för skala :D

• Fortsätter lite på mitt hobbyrum/workshop byggande i garaget - de rör på sig ... men sakta :D

• Taggad inför starten av SNUBBL så gjorde jag mitt lag en liten pitch ikon!

• Snyggt!

• edited November 2021

Work in progress från vänster till höger :) inte klar än men måste vänta på att oljan torkat.

Nu när SNUBBL har gått igång på riktigt så hittade jag lite tid att måla - prövade på att måla min Bust som stått på sidan ... typ 1 år.

Inte illa pinkat för en dags arbete - medan man jonglerar småbarnslekande och garagebyggande på samma dag :D

Tror bestämt att jag blivit snabbare ... och om jag vågar säga de, bättre.

• Riktigt snyggt!

• Japp, snyggt!

• lite ögon och texturer börjar målas

• Jobbade lite på spacklandet i garaget - fan, OSB sen gipsskivor ... de tar tid detta.

Var är Martin Timell med sitt fuskande och team på 40 man som fixar de på en dag!

• Vaaaaa, förstör inte tv magin nu……

• Du har en omväxlande hobby! :P

• Alltså vad i hela friden? Sjukt bra målad byst.

Sign In or Register to comment.