Sciscos målaräventyr

13468917

Comments

• Då jag är fast hemma med magsjuka ... Så målar jag upp nya Khornelaget - siktar lite mer på såkallsd speedpaint

• Doppade - nu ska vi bara vänta lite på magin

• Grymt fina!

Men är du inte rädd att Khorne kommer skicka dig dubbelskallar när de inte är blodröda!??! 😂

• De väger jag upp med lite glatt blodstänk i slutet av processen - hoppas på att de lugnar Khorne lite!

• nu ska de bara torka lite - brukar ta lite längre tid än man kan tro... vet inte riktigt varför, kanske gör blandningen för tjock.

• 3 st längst fram klar-ish (ska såklart basas)

En sista dag hemma sjuk så får försöka nyttja den

• Sjukstuga gör det riktigt fint :)

• Mitt frusna Khornelag har nu en väldigt edgy teamloga :P väldigt rebelisk 14 årig vibbar pån :D

• Love it, ser super fint ut

• Ser ut som min cryomancer jag gjorde i Skyforge när jag var 14

• Tre månader sen @Drexxl ?

• edited November 2021

Frugan fyllde år i helgen så städade upp mitt hobbybord lite ... Och noterade att jag har alldeles för många projekt igång som är 90% klara!

Får ta slutet av året och se till att avsluta pågående ... 3 lag, Hakflem, 1 bust, 1 bolt action 15 mm squad, lite blackrock fortress figurer 😅

• Väldigt mycket som är väldigt snyggt

• Eftersom jag behöver fler projekt så håller jag på med ett mini bb set - 15 mm magnetiserade gubbar kommer de bli.

Lätt att transportera och snabbt att måla upp 15 mm lag :D så perfekt för att lära ut BB i farten!

Med färgringar på baserna tror jag inte att de blir svårt att markera ut olika positioner. Siffror kan man rent tekniskt sett ha i botten på gubben om man vill - men siktar ju inte på att detta blir ligastandard :P

Har lite ideer om att göra liknande 15 mm varianter av andra brädspel jag vill lira - typ Frostgrave, Kill Team, Warcry m.m.

• Magnetiserade baser fungerar bra tills de blir nedblockade. Jag har ett i fickformat från comixininos.com och det är den biten som fungerar sämst.

• Skulle man kunna sätta en markering på liggande spelare istället för att lägga själva pjäsen. Skulle ju lösa problemet tänker jag. Likt en stun/prone markering.

• Lite mer garage progress - börjar närma mig slutet av mitt lilla projekt

• Dvärgarna printade (vita) för mitt 15 mm project - gullig size på dessa asså :D ändå bra kvalitet faktiskt.

• edited December 2021

Dvärgarna i 15 mm klara! Mer projekt is more better!

Redigt nöjd med vad man faktiskt kan göra i denna skala på 1 dags målande! Går fort när detaljerna inte behöver vara perfekta :P samt att de ser redigt bra ut från TT view så vill säga :P

edit: Kroot for scale :D börjar bli lite av en catch-phrase

• Glamour shot med laget uppställt på plan! :D

• Tini tiny ... men mäktiga Orcs i 15 mm skala :D

• De två lagen stor mot varandra - redo för action!

Nu ska jag bara göra lite träarbete runt planen så är mitt lilla 15 mm skala projekt typ färdigt! --- kan ju såklart måla fler lag!

GW pot för skala :D

• Lite sammanhang för att ge skalan :D

• Galet, ser riktigt snyggt ut

• Nu med en fin ram i trä sprejad svart!

Sign In or Register to comment.