Eftersom jag behöver fler projekt så håller jag på med ett mini bb set - 15 mm magnetiserade gubbar kommer de bli.
Lätt att transportera och snabbt att måla upp 15 mm lag :D så perfekt för att lära ut BB i farten!
Med färgringar på baserna tror jag inte att de blir svårt att markera ut olika positioner. Siffror kan man rent tekniskt sett ha i botten på gubben om man vill - men siktar ju inte på att detta blir ligastandard :P
Har lite ideer om att göra liknande 15 mm varianter av andra brädspel jag vill lira - typ Frostgrave, Kill Team, Warcry m.m.
Skulle man kunna sätta en markering på liggande spelare istället för att lägga själva pjäsen. Skulle ju lösa problemet tänker jag. Likt en stun/prone markering.
Dvärgarna i 15 mm klara! Mer projekt is more better!
Redigt nöjd med vad man faktiskt kan göra i denna skala på 1 dags målande! Går fort när detaljerna inte behöver vara perfekta :P samt att de ser redigt bra ut från TT view så vill säga :P
edit: Kroot for scale :D börjar bli lite av en catch-phrase
Comments
Då jag är fast hemma med magsjuka ... Så målar jag upp nya Khornelaget - siktar lite mer på såkallsd speedpaint
Doppade - nu ska vi bara vänta lite på magin
Grymt fina!
Men är du inte rädd att Khorne kommer skicka dig dubbelskallar när de inte är blodröda!??! 😂
De väger jag upp med lite glatt blodstänk i slutet av processen - hoppas på att de lugnar Khorne lite!
nu ska de bara torka lite - brukar ta lite längre tid än man kan tro... vet inte riktigt varför, kanske gör blandningen för tjock.
3 st längst fram klar-ish (ska såklart basas)
En sista dag hemma sjuk så får försöka nyttja den
Sjukstuga gör det riktigt fint :)
Mitt frusna Khornelag har nu en väldigt edgy teamloga :P väldigt rebelisk 14 årig vibbar pån :D
Love it, ser super fint ut
Ser ut som min cryomancer jag gjorde i Skyforge när jag var 14
Tre månader sen @Drexxl ?
Frugan fyllde år i helgen så städade upp mitt hobbybord lite ... Och noterade att jag har alldeles för många projekt igång som är 90% klara!
Får ta slutet av året och se till att avsluta pågående ... 3 lag, Hakflem, 1 bust, 1 bolt action 15 mm squad, lite blackrock fortress figurer 😅
Väldigt mycket som är väldigt snyggt
Eftersom jag behöver fler projekt så håller jag på med ett mini bb set - 15 mm magnetiserade gubbar kommer de bli.
Lätt att transportera och snabbt att måla upp 15 mm lag :D så perfekt för att lära ut BB i farten!
Med färgringar på baserna tror jag inte att de blir svårt att markera ut olika positioner. Siffror kan man rent tekniskt sett ha i botten på gubben om man vill - men siktar ju inte på att detta blir ligastandard :P
Har lite ideer om att göra liknande 15 mm varianter av andra brädspel jag vill lira - typ Frostgrave, Kill Team, Warcry m.m.
Magnetiserade baser fungerar bra tills de blir nedblockade. Jag har ett i fickformat från comixininos.com och det är den biten som fungerar sämst.
Skulle man kunna sätta en markering på liggande spelare istället för att lägga själva pjäsen. Skulle ju lösa problemet tänker jag. Likt en stun/prone markering.
Lite mer garage progress - börjar närma mig slutet av mitt lilla projekt
Snyggt!!
Dvärgarna printade (vita) för mitt 15 mm project - gullig size på dessa asså :D ändå bra kvalitet faktiskt.
Dvärgarna i 15 mm klara! Mer projekt is more better!
Redigt nöjd med vad man faktiskt kan göra i denna skala på 1 dags målande! Går fort när detaljerna inte behöver vara perfekta :P samt att de ser redigt bra ut från TT view så vill säga :P
edit: Kroot for scale :D börjar bli lite av en catch-phrase
Glamour shot med laget uppställt på plan! :D
Tini tiny ... men mäktiga Orcs i 15 mm skala :D
De två lagen stor mot varandra - redo för action!
Nu ska jag bara göra lite träarbete runt planen så är mitt lilla 15 mm skala projekt typ färdigt! --- kan ju såklart måla fler lag!
GW pot för skala :D
Lite sammanhang för att ge skalan :D
Galet, ser riktigt snyggt ut
Nu med en fin ram i trä sprejad svart!