Stegen för ovan är inte direkt svåra eller många - kräver bara lite penselkontroll då man "bara får en chans" - speedpaints "kan inte målas över" om de blir fel - men man kan rädda missar med t.ex. teknisk paint i form av blod eller smuts (som petas på med svamp)
Steg Ett - Zenithal highlight (airbrush)
Steg 2 - Speedpaints /metallics (måla med pensel - vänta sedan 8 timmar)
Steg 3 - Oil pinwash (väldigt utspädd oljefärg petas in mellan gränserna mellan olika material (svart eller annan passande färg, t.ex. fick huden lite rött i skrevorna - olja verkar inte aktivera speedpaints) - vänta igen tills oljan torkat, kan ta några timmar.
Steg 4. Drybrush vitt (från ovan endast, lätt drybrush annars kommer speedpainten smeta) - Efter detta steg bör man varnisha!
Steg 5. Basning med gräs (nu har gubben förhoppningsvis torkat lite också) - tips: coolt vitt sträck kan göras med en metaltråd som man doppar i vit färg och sedan trycker på basen!
Steg 6. Posta överallt och imponera alla du känner trots att de egentligen inte var så svårt eller tekniskt :D
@Chrixx tyvärr så tror jag att de blir för dyrt för att jag ska känna att de är värt de - så då blire bara stress osv. kring de hela. Men jag tackar för komplimangen :)
Comments
Lite mer tester av speedpaints! från Army Painter - förutom att lilan suger donkey dick så är jag redigt nöjd med dem.
Gubbarna ovan är bara zenithal highlights, speedpaints, metals, shade metals, sen drybrush med vit ovanifrån!
Inte illa pinkat för ytterst lite arbete - tog dock inte tid denna gång, men fort gick de
Mycket snyggt!
Ser fantastiskt ut igen 😃
The mighty Zug -- eller Morg :D
Mer speedpaint magi - fort gåre och resultatet tycker jag ser redigt fint ut. Blir taggad att köpa fler färger faktiskt!
(självklart gör jag lite mer än BARA speedpaints, men de gör 90% av jobbet)
Fantastiskt! Vore kul att se en steg för steg tutorial för att kunna följa processen.
Så himla snyggt. Plus ett på Havaji
Tack för de fina orden!
Stegen för ovan är inte direkt svåra eller många - kräver bara lite penselkontroll då man "bara får en chans" - speedpaints "kan inte målas över" om de blir fel - men man kan rädda missar med t.ex. teknisk paint i form av blod eller smuts (som petas på med svamp)
Steg Ett - Zenithal highlight (airbrush)
Steg 2 - Speedpaints /metallics (måla med pensel - vänta sedan 8 timmar)
Steg 3 - Oil pinwash (väldigt utspädd oljefärg petas in mellan gränserna mellan olika material (svart eller annan passande färg, t.ex. fick huden lite rött i skrevorna - olja verkar inte aktivera speedpaints) - vänta igen tills oljan torkat, kan ta några timmar.
Steg 4. Drybrush vitt (från ovan endast, lätt drybrush annars kommer speedpainten smeta) - Efter detta steg bör man varnisha!
Steg 5. Basning med gräs (nu har gubben förhoppningsvis torkat lite också) - tips: coolt vitt sträck kan göras med en metaltråd som man doppar i vit färg och sedan trycker på basen!
Steg 6. Posta överallt och imponera alla du känner trots att de egentligen inte var så svårt eller tekniskt :D
Teaser av nästa projekt!
Step 1 klart (av första halvan av laget :P)
Tycker de ser ganska bra ut redan - o då har jag inte oljat eller drybrushat än
snyggt!
Uppoljade extra nyanser - nu måste jag vänta tills allt torkat lite. Men oljewashes funkar redigt bra tillsammans med speedpaints
Otroligt snyggt, som alltid! 💪
Batch 2 :D grundarbetet klart - dags för oljor
Är det samma hudfärg på alla? Jag se att de har lite olika nyanser...
@havaji mmm blandat inte lite olika mängd gul i den gröna för olika nyanser. Vanliga linos är ljusare då ju grymmare Ork ju mörkare blir dem! Lore!
Ovan är batch 2, inoljade och redo att torka lite inför slutsteget med drybrush
That is some mean looking lineorcs!!
"Hela gänget" samlat - saknar 3 som sagt, där jag inte hade baser först. Sen ere drybrush och baserna att fixa - sen klart!
Märkte dock att ju mer man mixar färgerna, ju blotchigare blir dem över större ytor. Så de ljusare ORksen är lite sämre "i hyn"
Alla 16 klara för sista steget drybrush sen fixa baserna - smög in lite mer gul i de röda för att göra en övergång som ger lite eld/primal känsla!
Da Fire Boyz
Ajuste här är de sista 3 målade och inoljade (glänser lite men de lägger sig) - behöver också bara drybrush för att pump those highlights :D
Börjar verkligen bli nära att bli klart nu - fixat lite drybrush o baser. Inte de bästa fotot men visar baserna fint
Varnishat - tappade lite detalj (som man gör) men överlag väldigt nöjd.
Sista bilden innan den slutgiltiga "glamour-shooten"
Sådär - klara, varnishade och nu fotade :D vilken resa. Redigt nöjd med resultatet för vad egentligen är en "lång" speedpaint :P
Vackert!
Så jävla snyggt! Under tiden du fixade detta lag har jag målat två dark elves till hälften. Man avundas ditt driv!
Bra jobbat, jag har också speedpaintat ett lag inför usb4, inte i närheten av denna klass, men spela Blood bowl får de spela ändå. 😜
Riktigt snyggt och jäkligt snabbt!
Grymt avis!!
Målar själv i slowmotion och som en treåring jämfört med detta 😂
Får man köra en commission på ett lag kanske (allvarligt!) ?
Tack för de fina orden allihop :)
@Chrixx tyvärr så tror jag att de blir för dyrt för att jag ska känna att de är värt de - så då blire bara stress osv. kring de hela. Men jag tackar för komplimangen :)
Nya projektet - steg 1 (liten palettrensare :D)
Steg 2: Oljade :D nu måste vi vänta en dag eller 2