Season 24

1235

Comments

• Nu jäklar ska huvuden rulla! :)

Inlägget ska läsas med glimten i ögat, men det finns säkerligen en allvarlig underton.

Tog första platsen före Amazonerna pga högre cas (jag 2-0, Anders 1-3).

Under dagen är ordningen återställd och Amazonerna sorteras högre pga bättre målskillnad.

Allt är därmed i sin ordning, men hade det varit sista matchen och sorteringrangeringen ändrats under ligans gång och därmed ändrat vilket lag som går till slutspel hade säkerligen krav på avgång och att huvuden ska rulla varit allvarliga. ;)

M a o:
    Dum regelfråga och den är dum av två anledningar;
    1) så orkar jag tyvärr inte lusläsa husreglerna. Du får en vinare ngn gng istället Pellevin.
    2) så är det väl sunt förnuft att målskillnad ska gå före cas värdet. Basherlag har fördelar på många andra håll i det här spelet.

Efter mycket om och men:
    -Står det klart och tydligt i reglerna enligt vilka premisser som lag sorteras efter i ligan?
    Att poäng före målskillnad som går före cas.

*INTELÄNGRESERIELEDARE!*
  • Under "League points and ranking"

"In the event of tied ranking, teams are sorted by most League Points, best TD difference, most TDs scored, then casualty difference, then most casualties inflicted."
  • Det som hände under dagen var alltså att den förut felaktiga sorteringen i säsong 24 korrigerades till den sortering som @z3bb3 hänvisar till som finns under "Our rules" på hemsidan.
  • Tack för snabbt svar till er båda.
    Trevlig helg.
  • martin08: du kommer bli besviken när vår match från i onsdags väl är registrerad.
  • edited September 2017
    Jag blir väldigt sällan besviken.
    Ser fram emot alla matcher den här säsongen.
    Tycker lottningen av grupper verkar bra.

Gillar regelförändringarna ang Stadiums och domare. Tycker att blood Bowl liga är en jäkla bra grej helt enkelt

Stort Tack alla inblandade och ansvariga.
    Vi ses framöver.
  • edited September 2017
    Ska möta Sun City Ghouls imorgon kväll!
    Tobbe är en notoriskt lågt tärningslående person.
    Jag ska bara slå höga tal.
    Runt femmor sexor.

Fan vad kul det ska bli!:)
  • Hej!

Två frågor;
    1) Finns det ett annat forum alla skriver i som jag är nye ser. Känns väldigt tomt på inlägg här?

2)
    Var förbi Alphaspel och tänkte spela, men det var ingen där. Kommer det finnas folk med nycklar på plats ikväll?

Vänligen
    Martin
  • Det kommer finnas folk med nyckel på plats i kväll.
  • Det känns också som det varit lite lugnare här den senaste veckan eller så.
  • edited October 2017
    Hittade PM funktionen iaf.
    Tydligen där det händer.

Stortorsk idag mot älvorna i gruppen.
    Trist, men väntat.

Tror det är för att mina gubbs är så snälla.
    Toppade laget och sparkade en Lineman för att kunna ta in tre duktiga starplayers.

Då sabbade AmazonAnders upplägget då han nämnde i förbigående att man bara får starta med två starplayers.
    Egentligen skulle jag ha skitit i den regleringen i ren bloodbowl anda, men tror jag har förbrukat alla mina fusk den här säsongen.
    Jag har hursom vissa åsikter om starplayers regleringen i allmänhet och då regler i synnerhet (el tvärtom) som ska formuleras till en inlaga/motion till årsmötet.

Dvs: Det finns inte ngn av människa född som kan se dagens Tingeling vinst som ngt annat än en ren skrivbordsprodukt. :)

Den vinsten kan ni ha och behålla och kanske stoppa upp ngnstans.
    Bara för att mina gubbs är så jäkla snälla.

Förövrigt dricker vi på Texas Fleminggatan imorgon.

Titta förbi och säg hej om ni har tråkigt.

Vänligen
    Martin08
  • Ja, det är lite ojämnt tryck på detta forum. Inför större turneringar brukar det vara rätt livat. Men det kanske beror på hur dina inställningar ser ut. Jag prenumererar på allt, och lägger mig i diskussioner runt om i landet. Så jag får nyheter dagligen.
  • "You rolled a 1

Minor incident
    D3 roll: 3
    You lose 30 kgp
    from treasury"

Som sagt, skitspel.
  • Imponerande vinst av Big Mean Machine mot Svedmyra älvorna.
    Grattis!
  • Martin08 wrote: »
    Imponerande vinst av Big Mean Machine mot Svedmyra älvorna.
    Grattis!

Jag tackar och tar emot. Skall dock sägas att älvorna rullade många många fler ettor än maskinen. Var beredd på att det skulle bli 1-1.
  • Kapsdvärgar med astrogranithemmaplan. Jag blir lite lätt illamående...
  • Första förlusten för alver i säsong 24, det vänder...
  • Ja grattis! Jag är inte bitter #¤%#¤%#¤%#¤% 14 matcher winstreak ;)
  • edited November 2017
    Köpte en ny Thrower, som kunde växlas in sakta de sista matcherna då min Quarterback antagligen pensioneras efter tre serier.

Den nye Throwern dog givetvis efter en halvlek...

Planen för nästa säsong är då att behålla fem nyckelspelare.
    Strunta i Blitzers (pga ekonomi) utan bygga laget kring fyra catchers, resten linemen och iaf 2 rerolls.
    1 reroll var alldeles för lite för ett människolag.

Tycker för övrigt att Grupp B har varit väldigt kul. Känns som att alla spöar alla, typ.

Admins notering: Jo hej du. :)
  • edited November 2017
    Martin08 wrote: »
    Köpte en ny Thrower, som kunde växlas in sakta de sista matcherna då min Quarterback antagligen pensioneras efter tre serier.

Strunta i Blitzers (pga ekonomi) utan bygga laget kring fyra catchers, resten linemen och iaf 2 rerolls.

Tycker för övrigt att "division" (Hej Mago) 2 har varit väldigt kul. Känns som att alla spöar alla, typ.

Synd på throwern. Humans är väl ett lag man spela med ganska få rerolls, men 1 reroll är nog väl snålt. Spontant är jag skeptisk till att det är effektivt med 4 catchers, i synnerhet om du inte har alla blitzers. Det skall du såklart skita i dock och bygga laget precis som du vill :)

Däremot skall jag väl erkänna att jag ett tag funderat på att om jag spelar humans igen så kanske jag gör det med 4 catchers bara för att testa.
  • imp wrote: »
    Första förlusten för alver i säsong 24, det vänder...

Buckan torska precis, sp det var väl andra?

Det ryktas att en dirty player var inhyrd för inducements som smula till både den ena å den andra :)

• Martin08 wrote: »

Tycker för övrigt att division 2 har varit väldigt kul. Känns som att alla spöar alla, typ.

Behöver du verkligen det med ett human lag, kicka blitzers dvs? 1300 ish borde du väl kunna skrapa ihop till redraft väl. linemen e billiga...
  • razta wrote: »
    Martin08 wrote: »

Tycker för övrigt att division 2 har varit väldigt kul. Känns som att alla spöar alla, typ.

Behöver du verkligen det med ett human lag, kicka blitzers dvs? 1300 ish borde du väl kunna skrapa ihop till redraft väl. linemen e billiga...

Får nog ihop 1300, men har en central linje (qb, Ogre, catcher) på tre man som går på en halv miljon.
    Får se hur laget tar sig.
    Kul säsong iaf. Vi missade slutspelsplatsen men squigbowl är roligare att spela! :)

Lycka till i Slutspelet alla.
    M
  • Jantelagen lär oss att man inte ska tro att man är något, musikgruppen Far&Son att det aldrig är försent att ge upp. Denna säsong föll båda in, hur attans kass kan man vara?

Tack för mig, just nu känns nästa säsong inte trolig..
  • Hur funkar re-draft?
    Hur vet man hur mycket man får redrafta för?
  • edited November 2017
    På Stockbowls hemsida under Our Rules->Anpassningar till nya regler så hittar du följande text:

Mellan säsongerna
    End of season: En tärning slås för varje spelare som varit med i minst två säsonger.
    Om slaget är lägre än antalet säsonger önskar spelaren gå i pension.
    En tärning slås för varje Niggling. Om slaget är fyra eller högre (tre om laget har en
    apo) så försvinner den Nigglingen.
    Slå 2D6. Om summan är lägre än din Fan Factor sjunker den med 1D3.
    Om du vill spela med samma lag igen i en framtida säsong (inte nödvändigtvis nästa)
    – räkna ut din kassa du har att köpa tillbaka spelare med. Din startsumma är 1 miljon
    gp. Utöver det får du 10k för varje spelad match, 5k för varje TD samt 5k för varje
    SPP-genererande CAS du gjort. Dessutom kan du lägga till de pengar laget sparat.
    Dessa pengar använder du för att köpa tillbaka ditt lag. Du måste betala för dina
    rerolls (normalt pris, ej dubbelt), de spelare du vill ha kvar från förra säsongen, övrig
    3 staff (Apothecary, Ass Coaches, Cheer Leaders) samt nya spelare så att du har minst
    11 spelare på din roster. Din FF hänger med gratis.
    Om du vill ha tillbaka en spelare som vill gå i pension måste du betala 20k extra per
    säsong den spelaren spelat.
    Du kan även investera i höjd FF här, samt om du väljer att inte köpa tillbaka spelare
    som vill gå i pension istället lägga till dem som gratis Ass Coaches (de påverkar
    fortfarande ditt TV).
  • @Pocketraver tråkigt att du känner så. Nuffle giveth, and Nuffle taketh away. Vi har alla haft den känslan.

Hoppas att vi snart får se dig igen.
  • En till fråga gällande redraft.
    Vist var det så att det är inför ny säsong (ny open eller regular) som men behöver redrafta?
  • Ja, innan de ska spela första matchen i ny säsong/Open, om laget spelat mer än 4 matcher sen sin förra re-draft.
  • Det kan va bra om man kan se i systemet vilka cas man får cash för.
Sign In or Register to comment.