Season 24

1356

Comments

• Gotta make them cash money!
  • z3bb3 wrote: »
    Juiblex wrote: »
    Min första redraft och oj vad laget känns skakigt igen...
    Tur att man inte har några riktigt dyra spelare i rosten....

Bara att vässa pålarna, hänga vitlöken runt halsen och absolut inte bjuda in någon till omklädningsrummet innan matchen mot fangs. :-D

Hade du någon spelare som ville gå i pension?
    Om JA - behöll du spelaren?

Haha inte alls, första säsongen med dem.
    Men med min tur så lär hälften vilja lämna efter denna säsong....
    Kanske behöver vinna några matcher denna säsong för att få dem att stanna :-D
  • Hade två som ville gå i pension.
    1 blitzer samt min Lineman med +AG och Dodge. Behöll Lineman gubben.
  • Min Skaven Thrower med +1ST ville inte vara med längre, så det blev för dyrt att ha kvar honom.
  • Har nu uppdaterat regeldokumentet med domare och andra smådetaljer. Skall försöka fixa det som återstår ikväll.

Säg gärna till om något kan formuleras bättre, eller kanske är fel.
  • Ska bli kul att testa nya systemet med arena och domare.
  • Pellevin wrote: »
    Säg gärna till om något kan formuleras bättre, eller kanske är fel.

Nu har jag endast läst som hastigast på lunchen, så det är möjligt att jag har missat något.

Fråga: Inför en match, hur avgörs det vems stadion matchen spelas på?

Tolkning: Man måste först "flytta in" i en stadion för att sedan kunna köpa en sådan?
    Så, om jag lyckas vinna 'flytta-in' slaget eftermatchen så blir det ingen skillnad om jag inte sedan betalar 250kgp för att äga stadion?
    Om jag har 250kgp så måste jag vänta tills jag lyckas flytta-in?

• Jag kommer med svar på din fråga ikväll. det kommer att finnas två olika system, ett för vanlig säsong, och ett för Open.
  • Pellevin wrote: »
    Jag kommer med svar på din fråga ikväll. det kommer att finnas två olika system, ett för vanlig säsong, och ett för Open.

Tack

• Var det bara jag som gick upp i TV samt fick fler spelare efter redraft? :)
  • razta wrote: »
    Var det bara jag som gick upp i TV samt fick fler spelare efter redraft? :)

Hela systemet är riggat!
    Jag uppmanar till en granskning av systemet och varför den missgynnar lag med långa ben!! :-)
    Undersökningsledare för detta är Helmut Wulf samt Morg n' Thorg är chefsåklagare.
    Låt oss nu gräva djupt i denna skandal
  • Juiblex wrote: »
    ...Bara att vässa pålarna, hänga vitlöken runt halsen och absolut inte bjuda in någon till omklädningsrummet innan matchen mot fangs. :-D

Mina spelare bjuder på fika före matchen...
  • Juiblex wrote: »
    razta wrote: »
    Var det bara jag som gick upp i TV samt fick fler spelare efter redraft? :)

Hela systemet är riggat!
    Jag uppmanar till en granskning av systemet och varför den missgynnar lag med långa ben!! :-)
    Undersökningsledare för detta är Helmut Wulf samt Morg n' Thorg är chefsåklagare.
    Låt oss nu gräva djupt i denna skandal

Tror det kan ha å göra med att jag bara hade 8 spelare kvar efter finalen med :)
  • @z3bb3 nu har jag fört in regler för hur man avgör ifall det är någons hemmaplan matchen spelas på.
  • Allt blood bowl relaterat jag äger kan bli ditt för tusen kronor.
    Pm mig.
    Nya setet
    Två high elf lag
    Ett dark elf lag
    Fyra norse
    Lite varulvar
    Lite coaching staff.
    2:ed planen och astrograniteplanen
    Är lite mer
    Orkar inte lista
  • Ett undead lag plus feldherr väska också
  • Rätt mycket tokens också
  • Allt blood bowl relaterat jag äger kan bli ditt för tusen kronor

Ska du sluta spela? :(
  • Vill någon splitta Unicorns BB med mig? Jag är sugen på ett Elf team, varulvar, spelplan och väska. @morn82 ?
  • Jupp.
    Ag 4
    Rullar bara ettor
    Push
    2 dice uphill som knockar
    Det är ju roligt en stund
  • Hack n Slash utvisad direkt
  • Motståndaren rullar allt annat en ettor
  • Jag bara. IGEN!!!!!!!!
  • @NastyUnicorn jag känner din smärta bror. Har varit där. Men vänta gärna ett par dagar med att sälja allt.
  • Vad? Vad ska då vara roligt? När du ligger under med 6-1? Nör allat motståndaren rullar är 4+ VAD??????
  • Hur är det möjligt att rulla ETT på allt?
  • Det är ett sjukt orättvist spel.
  • Kom igen. Sannolikhet? Igen?
  • Jag bytte lag för att slippa ag 4. Men. Det är ju helt sjukt!!
  • Det finns få spel som kan göra mig så frustrerad och förbannad som Blood Bowl.

Jag tänker att det inte bara är av ondo, utan också ett tecken på att en är engagerad och bryr sig.

Hoppas du till slut bestämmer dig för att i alla fall spela klart säsongen, och hittar tillbaka till det roliga i detta galna och frustrerande spel @NastyUnicorn
Sign In or Register to comment.