Håller med föregående Magi och Pellevin. Vill också säga att det är rätt tufft att spela med ca 500TV uphill mot ett så bra lag som Hartvigs är. Det är lätt att det drar iväg resultatmässigt då och att man hamnar i en sits där man måste slå jobbiga tärningsslag och då ökar risken att det blir ännu mer pannkaka.
Nu har ragen lagt sig. Spelar klart den här säsongen. Sen ska jag ta mig en funderare på om jag orkar sitta två-tre timmar och rulla ettor och se motståndaren göra allt annat än det.
Nu har ragen lagt sig. Spelar klart den här säsongen. Sen ska jag ta mig en funderare på om jag orkar sitta två-tre timmar och rulla ettor och se motståndaren göra allt annat än det.
Dom svåraste slagen är, utan tvekan just 2+ .
Dels för att det då ALLTID blir ettor, men även för att man kalkulerar dessa slag som att de faktiskt ska lyckas.
För ett par säsonger sedan, så hade jag två Wood Elves som snubblade (Go for it) och tog på Touchdownlinjen under samma säsong.
Inte ens apotekaren kunde räta ut deras nackar.
Vissa klarar av att slå 2+ . Jag gör det helt enkelt inte och därför försöker jag spela 3+ lag istället.
Taktiskt sett, så anpassar jag mitt spel bättre eftersom jag, till högre grad, faktiskt räknar med att misslyckas med de slagen.
Ett annat tips är också att smälta ner/köpa nya tärningar.
Det var någon på något forum som smälte ner sina dåliga tärningar.
Rätt kul att se bilder på hur många som faktiskt hade gått åt.
Vill man även eliminera Nuffles inverkan, så kan man också göra som @imp och @khaphaos och köpa viktade tärningar, där man får någon form av garanti på att tärningarna inte viktar åt något håll och på en miljon antal slag så skall alla sidor slås lika mycket (Det kan säkert någon av dom berätta mer om).
Ett mer enkelt sätt är också att man spelar med samma tärningar som motståndaren på en match. Då borde båda ha samma tur/otur och behöver heller inte kosta något om du beslutar dig för att kassera dina tärningar
Precision dice och dice tower så slipper du mycket grubbel kring vilka tärningar du skall ha, och hur långt de måste rulla för att de inte skall kunna manipuleras (medvetet eller omedvetet).
Jag tycker absolut att dice tower är mycket bättre än dice cup. Men bägge är mycket bra. Och min åsikt är inte vetenskapligt, utan känslomässigt grundad.
Däremot tycker jag illa om sättet en del människor använder dice cup på. När figurerna studsar omkring på brädet för att mikrocefaliten vid bordet bredvid slammar ner muggen är det inte trevligt.
Jag och Muffloo lirade på stadium där alla linjer var otydliga vilket som lät det kickande laget avgöra om startlinjen var ett steg fram eller bak och fanns ingen gräns för hur många som som fick vara på sidlinjerna vid start av varje drive.
Gjorde match lite mer intressant, speciellt vid kickoff då bollen har en marginal större % att ge touchback och mer intressanta uppstart för anfallare. Påverkade matchen lite.
Den första domaren är ju dock extra bra för att foula speciellt om du har goblins eller liknande.
1/6 att du blir utvisad om du inte lyckas bryta armour samt 1/6 att motståndaren åker. 40k gobbo kontra en 120k WD.
Inte nog med att du kan bryta armour samt skada spelaren. Det är dessutom 1/6 att han som blir foulad åker ut.
I min bild är detta ett STORT plus för foulande lag ivf.
Dessutom finns det ju en massa stadium som ger "bonus för fouls" så det jämnar väl ut sig?
Comments
Dom svåraste slagen är, utan tvekan just 2+ .
Dels för att det då ALLTID blir ettor, men även för att man kalkulerar dessa slag som att de faktiskt ska lyckas.
För ett par säsonger sedan, så hade jag två Wood Elves som snubblade (Go for it) och tog på Touchdownlinjen under samma säsong.
Inte ens apotekaren kunde räta ut deras nackar.
Vissa klarar av att slå 2+ . Jag gör det helt enkelt inte och därför försöker jag spela 3+ lag istället.
Taktiskt sett, så anpassar jag mitt spel bättre eftersom jag, till högre grad, faktiskt räknar med att misslyckas med de slagen.
Det var någon på något forum som smälte ner sina dåliga tärningar.
Rätt kul att se bilder på hur många som faktiskt hade gått åt.
Vill man även eliminera Nuffles inverkan, så kan man också göra som @imp och @khaphaos och köpa viktade tärningar, där man får någon form av garanti på att tärningarna inte viktar åt något håll och på en miljon antal slag så skall alla sidor slås lika mycket (Det kan säkert någon av dom berätta mer om).
Ett mer enkelt sätt är också att man spelar med samma tärningar som motståndaren på en match. Då borde båda ha samma tur/otur och behöver heller inte kosta något om du beslutar dig för att kassera dina tärningar
NAFs block dice sen flera år tillbaka
Alla GWs nya tärningar utom första skaven batchen.
Jag byter tärningar oftare än att jag klunkar på drickan under matchen.
Sen har vi 2-3 lag i ligan så man kan ha tur med något av dom :-)
Jag hoppas verkligen att du inte menar att dessa herrar spelar med viktade tärningar! Snarare precisionstärningar?
Jag är alltså bara nyfiken.
När dessa herrar vinner mot mig så är tärningarna viktade.
Vinner jag så är det precisionstärningar.
Däremot tycker jag illa om sättet en del människor använder dice cup på. När figurerna studsar omkring på brädet för att mikrocefaliten vid bordet bredvid slammar ner muggen är det inte trevligt.
Vi hade banan (inte banan) med dåligt underlag.
-1 i move samt tre GFI för alla spelare.
Vet heller inte om det gav så mycket, men svårt att säga efter en match.
Ryktas för övrigt att vampyrlagspelare faller ofta när de kör gfi..
*SERIELEDARE!*
Dommarna känna ännu mer ojämt då det ofta drabbar de som har som taktik att foula
Korten känner jag fortfarande är för ojämna
Thoron hade ingen som helst inverkan på vår match.
Gjorde match lite mer intressant, speciellt vid kickoff då bollen har en marginal större % att ge touchback och mer intressanta uppstart för anfallare. Påverkade matchen lite.
Vet dock inte om det påverkade matchen jättemycket.
1/6 att du blir utvisad om du inte lyckas bryta armour samt 1/6 att motståndaren åker. 40k gobbo kontra en 120k WD.
Inte nog med att du kan bryta armour samt skada spelaren. Det är dessutom 1/6 att han som blir foulad åker ut.
I min bild är detta ett STORT plus för foulande lag ivf.
Dessutom finns det ju en massa stadium som ger "bonus för fouls" så det jämnar väl ut sig?
Halflings är overpowered, måste nerfas!
Nu måste jag bara vinna en match så det finns en chans att köpa ett stadium också.
Hade man vetat det så skulle man ha köpt mer i FF för att ha en liiiiiten chans att kunna få tillgång till ett.
Om man slutar läsa där låter det ju väldigt bra