Tekniskt sett får väl bara samma tärningssslag rerollas en gång. Följer man den regeln här, vilket inte är absolut självklart iofs, så blir väl konsekvensen att guttern inte kan ogöra en apotekares insats.
Tekniskt sett får väl bara samma tärningssslag rerollas en gång. Följer man den regeln här, vilket är absolut självklart iofs, så blir väl konsekvensen att guttern inte kan ogöra en apotekares insats.
Skulle det inte innebära om jag rerollar BH till död så får inte apotekarn användas
Jag missuppfattade först detta som att de fick slå om sina egna bh slag, dvs när de blev casade själva... tänkte att de typ riskerade att ramla på kniven.
Jag missuppfattade först detta som att de fick slå om sina egna bh slag, dvs när de blev casade själva... tänkte att de typ riskerade att ramla på kniven.
Allt jag hört är jag positiv till förutom att figurerna är i plast och spelplanen större. Härliga Bloow Bowl tider.
Vad i hela världen skulle vara negativt med att det är plast? =O
Att färgen sitter bättre?
Att modellen inte går sönder när man tappar den?
Att man inte får en massa skav?
Att laget är lättare?
Att det är lättare att konvertera?
Att man inte behöver bättra på målningen ofta?
Kanske låter som att jag reagerar överdrivet, men jag har inte lyckats plocka upp hakan från golvet och det gjorde ont när jag trampade på den
Har diskuterat frågan plast/metall/resin flera gånger när det gäller 40k-arméer och konsensus verkar vara plast>>resin>metall (förutsatt att man diskat resinet ordentligt (gärna diskmaskin), annars är metall>resin).
Jag bygger allt jag kan i plast =P
Beställde precis grejer för att kunna göra Wood Elves i plast också (trädet med)...
Allt jag hört är jag positiv till förutom att figurerna är i plast och spelplanen större. Härliga Bloow Bowl tider.
Att laget är lättare?
Kanske låter som att jag reagerar överdrivet, men jag har inte lyckats plocka upp hakan från golvet och det gjorde ont när jag trampade på den
Har diskuterat frågan plast/metall/resin flera gånger när det gäller 40k-arméer och konsensus verkar vara plast>>resin>metall (förutsatt att man diskat resinet ordentligt (gärna diskmaskin), annars är metall>resin).
Beställde precis grejer för att kunna göra Wood Elves i plast också (trädet med)...
Jag gillar känslan av tennfigurer mer än känslan av plastfigurer. Men du har antagligen rätt.
Allt jag hört är jag positiv till förutom att figurerna ärp i plast och spelplanen större. Härliga Bloow Bowl tider.
Att laget är lättare?
Hm, mina få plastmodeller jag har går sönder lättare, då tänker jag mest på små delar som sticker ut. Tappas de så går de av vilket är sjukt störande.
Vikten av tennmodeller har betydelse vid några andra tillfällen också. Själv spelar Vi utomhus på sommararna, då är inte plast att föredra eftersom vinden får för sig att flytta på spelarna åt oss. En annan sak är när man råkar stöta till bordet. Då har figurerna en tendens att vilja flytta sig också.
Jag gillar ideen att ha hål i basen där bollen stoppas in, en sådan där småsak jag älskar. Dessutom faktumet att 12-manna laget bara kostar 270kr en välkommen förändring.
Jag var också inne idag och figurerna såg bra ut. Men tycker humans ser bättre ut än orc modellerna.
Håller med, har inte helt köpt 40k-estetiken som de börjar gå åt med AoS. Men det kanske släpper om ett tag, känns svårt att spela boll i sån rustning bara.
Comments
Skulle det inte innebära om jag rerollar BH till död så får inte apotekarn användas
frågan är om den är bättre eller sämre.
Nu finns den på GWs svenska sida.
Skicka i så fall ett PM till mig så kan vi diskutera pris.
Dumheter som vanligt :P
Att laget är lättare?
Jag gillar känslan av tennfigurer mer än känslan av plastfigurer. Men du har antagligen rätt.
Hm, mina få plastmodeller jag har går sönder lättare, då tänker jag mest på små delar som sticker ut. Tappas de så går de av vilket är sjukt störande.
Vikten av tennmodeller har betydelse vid några andra tillfällen också. Själv spelar Vi utomhus på sommararna, då är inte plast att föredra eftersom vinden får för sig att flytta på spelarna åt oss. En annan sak är när man råkar stöta till bordet. Då har figurerna en tendens att vilja flytta sig också.
Men allt är ju en smaksak.
Absolut
Tyngden är annars ganska lätt att fixa, bara att sätta en 50-öring, eller en bricka under basen, då blir det väldigt stabilt.
De är allt bra fräsiga de nya, och detaljrika
Enligt naf.net så verkar inte weeping blade ge möjlighet till permanenta skador, på 4+ så missar en nästa match istället.
[url="http://www.thenaf.net/blood-bowl/rules/new-box-news/
"]http://www.thenaf.net/blood-bowl/rules/new-box-news/
[/url]
Det visar att de tänkt till. För vem kommer använda Weeping blade mot sin motståndare i praktiken om det kan döda spelaren?
"Oh, Badly Hurt på din spelare. Jag slår om för jag vill helst döda alla dina spelare. Åh en sexa. Yes! Jag dödade din spelare!!! hahaha."
Vi vet alla hur det skulle fungera:
"Oh, Badly Hurt på din spelare. Vilken tur att det inte blev värre skador. Jag använder inte skillen Weeping blade. Det ska ju vara kul att spela! "
Om det blir som naf.net säger finns flera skäl att använda weeping blade, speciellt om motståndaren inte använt sin apotekare än.
Sjuuuukt
du måste ju vara hur glad som helst över det här?