BB Box Unboxed!

13567

Comments

• Lite halvseriös fråga.

Nu med interwebs känns ju behovet mindre att faktiskt köpa reglerna. Känns ju som att de gamla kommer leva kvar rätt länge och de förändringar som sker borde man ju kunna ta del av ändå och skriva in i sin egen papperskopia/pdf.

Eller tänker jag galet? Stockbowl kommer väl inte byta regler över en natt - oavsett hur bra de nya är osv.
  • Jox wrote: »
    Nu med interwebs känns ju behovet mindre att faktiskt köpa reglerna. Känns ju som att de gamla kommer leva kvar rätt länge och de förändringar som sker borde man ju kunna ta del av ändå och skriva in i sin egen papperskopia/pdf.

Eller tänker jag galet? Stockbowl kommer väl inte byta regler över en natt - oavsett hur bra de nya är osv.

tror inte det kommer behövas köpa nya regler. lär som du säger komma någon pdf som jämför/markerar de 'nya' med nuvarande.

gissar/antar också att de flesta ligorna kommer kolla på de nya reglerna och därefter besluta sig för hur de ska gå tillväga om de ska gå över eller inte och när de ska gå över. så byta regler över en natt tror jag inte någon kommer göra. om det inte är sagt t.ex. att så fort de nya reglerna kommer så startar vi ny liga med de reglerna. men då byts ju inte reglerna på det sätt du menar.
  • Jag resonerar som du @Jox. Nu när den nya spelplanen är femton cm längre än den gamla, och figurernas storlek matchar det kommer jag försöka att inte köpa boxen. Tyvärr visar dock erfarenheten att en enda svag stund kan upphäva månader av styrka.
  • Pellevin wrote: »
    Jag resonerar som du @Jox. Nu när den nya spelplanen är femton cm längre än den gamla, och figurernas storlek matchar det kommer jag försöka att inte köpa boxen. Tyvärr visar dock erfarenheten att en enda svag stund kan upphäva månader av styrka.

det jag sett i jämförelse med gamla modeller så verkade de nya inte så mycket större?
    Jag resonerar som du @Jox. Nu när den nya spelplanen är femton cm längre än den gamla, och figurernas storlek matchar det kommer jag försöka att inte köpa boxen. Tyvärr visar dock erfarenheten att en enda svag stund kan upphäva månader av styrka.

Ibland så låter det som du läser rakt ur skallen på mig :)
  • Såg också nåt foto på de nya orcherna jmft de äldre och i det närmaste identiska storleksmässigt.
  • Tror visserligen att det är en poäng att köra de nya reglerna för att kunna plocka upp nya spelare i ligorna. Att växa hobbyn är viktigt enligt mig och detta är en bra möjlighet. Sedan är väl reglerna typ precis lika värsting ork blitzer priset etc så det borde inte vara något problem att bara adaptera.

I Örebro kommer jag yrka på att starta en säsong med bara nya lag, typ i vår, så nya spelare inte känner sig förfördelade men mitt ord är inte längre lag där så vi får se hur det blir.
  • @Frantic jag vet inte vem det är mest skrämmande för, men obehagligt är det.
    @Frantic jag vet inte vem det är mest skrämmande för, men obehagligt är det.

Smarta hjärnor tänker lika tänkte jag skriva men jag tror det har med förnamnet att göra :)
  • Lard wrote: »
    I Örebro kommer jag yrka på att starta en säsong med bara nya lag, typ i vår, så nya spelare inte känner sig förfördelade men mitt ord är inte längre lag där så vi får se hur det blir.
    Så hoppas jag vi kommer göra även i Umeå. Hoppas på att GW släpper ett liga-adminstrationsprogram/app så att vi också kan kasta ut OBBLM när vi ändå är i farten.
  • edited November 2016
    Gutter runners får ännu en skill, extraordinary som heter weeping blade. Ger möjlighet att rerolla BH.
  • suncar wrote: »
    Gutter runners får ännu en skill, extraordinary som heter weeping blade. Ger möjlighet att rerolla BH.

Huh? Rerolla bh? Som KO rolls? Eller reroll så att gutter runnern har större chans att få permanenta skador? Eller är tanken att gutter runners ska bli lagets killers och göra fler permanenta skador på motståndaren?
  • edited November 2016
    Jag fattade det som att gutters kommer ha större chans att göra permanenta skador.

Slår du "bara" badly hurt får du slå om.
  • Jag också. Blir horribelt för de spelare med decay som kommer få så mycket stryk av killer gutter runners.
  • edited November 2016
    Jag tror inte att det kommer att bli något stort problem. En killer gutter kostar mycket TV och är egentligen inte så bra. Hellre en stormvermin med piling on osv.
    Mago wrote: »
    Jag fattade det som att gutters kommer ha större chans att göra permanenta skador.

Slår du "bara" badly hurt får du slå om.

Korrekt

• Var hittar ni informationen om weeping blades?
  • I podden som Mago tipsade om i tråden här bredvid.
    Jag är inte jätteupprörd men tycker att råttorna var bra som de var.
    Har alltid fått dyngspö när jag mött dem, men det beror säkert på mig också haha
  • Finns i textoform här
  • Är det en rolig regel? I turneringsspel gör den nytta, men i ligaspel blir det bara lite smärtsammare att möta ett lag som redan tillhör de bästa.
    Är det en rolig regel? I turneringsspel gör den nytta, men i ligaspel blir det bara lite smärtsammare att möta ett lag som redan tillhör de bästa.

om jag fattade intervjun rätt så görs ligaspel också om och en 'köper nytt' lag i off season, och ju mer levels en spelare har desto dyrare att behålla. om jag fattade rätt dvs.
    Är det en rolig regel? I turneringsspel gör den nytta, men i ligaspel blir det bara lite smärtsammare att möta ett lag som redan tillhör de bästa.

Tänker lite som dig.
    Vad gör detta för nytta "offensivt", mer än att sabba för motståndaren?
    För ut eget perspektiv gör det väl ingen skillnad om motståndaren blir BH eller får något allvarligare?
    Det skulle väl i så fall vara i syfte att resterande motståndare får det lättare mot min motståndare i kommande match (i ligaspel), om jag kan rerolla en BH och göra något allvarligare.
    Men det känns som att detta är mer till min nackdel, än fördel.
    eller tänker jag snett nu?

• edited November 2016
    z3bb3 wrote: »
    Pellevin wrote: »

Tänker lite som dig.
    Vad gör detta för nytta "offensivt", mer än att sabba för motståndaren?
    För ut eget perspektiv gör det väl ingen skillnad om motståndaren blir BH eller får något allvarligare?
    Det skulle väl i så fall vara i syfte att resterande motståndare får det lättare mot min motståndare i kommande match (i ligaspel), om jag kan rerolla en BH och göra något allvarligare.
    Men det känns som att detta är mer till min nackdel, än fördel.
    eller tänker jag snett nu?

Nej, detta tillhör nog inte de reglerna som man kommer att känna gör det roligt att spela bloodbowl. (I det fåtal tillfällen då det kommer att inträffa). Hade hellre sett att de tolkade fluffen som "ja han håller i en kniv, men det är redan inräknat i hans stats".

• Jag instämmer i stort med Pellevin och Zebbe. Har motståndaren apo kan det för övrigt finnas skäl att rerolla BH i vissa lägen. Det är dock en skill som låter tråkig att använda i ligaspel.
  • inte om det är jag och @inforthepain som spelar. då skulle vi bara blitza och blocka med gutters för att kunna göra värre skador :D
  • brocCooLi wrote: »
    inte om det är jag och @inforthepain som spelar. då skulle vi bara blitza och blocka med gutters för att kunna göra värre skador :D
    Tuff och hård, en färgad fasad som ingen rår på
    Känslor som, aldrig släpps fram läggs på varann (Freestyle, "Nära dig")
    inte om det är jag och @inforthepain som spelar. då skulle vi bara blitza och blocka med gutters för att kunna göra värre skador :D

Instämmer helt med brocCooLi. Jag hade förmodligen försökt bygga en Claw/Mb/PO gutter bara för att mörda hens gubbar. Alla andra Gutter Runners skulle nog få wrestle och Dirty Player! Här ska köttas!

Instämmer helt med brocCooLi. Jag hade förmodligen försökt bygga en Claw/Mb/PO gutter bara för att mörda hens gubbar. Alla andra Gutter Runners skulle nog få wrestle och Dirty Player! Här ska köttas!

helt rätt! +1 på detta.
  • och så som regeln är formulerad just nu gäller den ju även på fouls :D
  • Dålig ursäkt för weeping blades skill, att figuren har en pytteliten kniv.

Throwern håller i bollen och extra arms eller prehensile tail.

Blitzern med riktigt spikiga fists - stab eller mighty blow

Bort med skillen....
  • Hur skulle den regeln fungera efter att motståndaren använt sin apo?

Först rollar man en Statbust på en spelare, apo går fram och "lagar" till en badly hurt. Räknas det bara som Badly hurt då och spelaren kommer tillbaka eller? Känns ju inte som att man kan få använda skillen efter motståndaren har använt apo.

I ett sådant läge så vill man ju inte andvända skillen på badly hurts generelt i liga spel, efter som det ökar risken att spelaren kommer tillbaka under matchens gång.

Eller är jag som vanligt ute och cyklar?
Sign In or Register to comment.