Alltså jag tror inte den befintliga spelarbasen är primär målgrupp, för grundboxen.
Snapfit och monopose tillsammans med core-reglerna gör det mer till ett sällskapsspel.
Det skulle isf öppna upp helt nya marknader om det också skulle krängas via Åhléns, Bokia och BR leksaker.
Tänk Talisman
Det kanske stämmer @suncar. Men om så är fallet får vi hoppas att 1. NAF inte anpassar sig och 2. att GW inte börjar bråka om varumärket. Vore trist om vi inte fick kalla spelet vi nu spelar för Blood Bowl.
Det kanske stämmer @suncar. Men om så är fallet får vi hoppas att 1. NAF inte anpassar sig och 2. att GW inte börjar bråka om varumärket. Vore trist om vi inte fick kalla spelet vi nu spelar för Blood Bowl.
Det är bara att se på vad som har hänt med warhammer fantasy. Där finns en GW version som inte spelas och en version av comunityn.
Alltså, ligaspel och spp är väl extraregler redan i crp.
Som jag fattar kommer "vårt" bloodbowl komma i deathzone som släpps ungefär samtidigt. Är (relativt) säker att vi alla kan köra på som vanligt.
Tidigare var det svajigare och många rykten. Jag bestämde mig tidigt att spela orcs på EurOpen tex, för att åtminstone ha fått chansen att spela med blitzers för 80k en gång till på större turnering.
Det är en väldigt sällsynt figur, eftersom den aldrig såldes av GW.
Ska bli spännande att se om det kommer någon ny figure för Zug (och gänget)
Japp, har för mig den gavs ut till anställda på GW, jag hade "ruskigt" tur och fick den för "bara" 230kr ink frakt.
Angående nya modeller tror jag de flesta kommer ut i ny skepnad. GW borde vilja locka så bred publik som möjligt och få oss "gamla" spelade vilja köpa lite nytt också
Comments
Snapfit och monopose tillsammans med core-reglerna gör det mer till ett sällskapsspel.
Det skulle isf öppna upp helt nya marknader om det också skulle krängas via Åhléns, Bokia och BR leksaker.
Tänk Talisman
Det är bara att se på vad som har hänt med warhammer fantasy. Där finns en GW version som inte spelas och en version av comunityn.
Som jag fattar kommer "vårt" bloodbowl komma i deathzone som släpps ungefär samtidigt. Är (relativt) säker att vi alla kan köra på som vanligt.
Tidigare var det svajigare och många rykten. Jag bestämde mig tidigt att spela orcs på EurOpen tex, för att åtminstone ha fått chansen att spela med blitzers för 80k en gång till på större turnering.
vet inte vad du pratar om för spel? själv spelar jag blyyd bywl
https://www.youtube.com/watch?v=-aQOHRMkxfI
https://www.youtube.com/watch?v=ql7CRETeT-c
Hoppas på mer foto från rulebooken :-)
På TFF
Undrar om ryktet att orc Blitzers kommer öka med 10k kommer stämma då också.
Tvivlar på det. Cyanide ändrade ju tillbaka till 80k
Aha
@MartinS Är det Zug som kommer komma nu i samband med nya utgåvan?
Den har jag redan, lyckades ropa hem den för ett par år sedan och har använts flitigt.
Riktig snygg modell imo.
EDIT: Smög in i grabbens rum där jag har lådan med starplayers för att kolla om det var samma modell, vilket det var...
Problemet är att modellen inte är så stor och med en större plan så kommer figuren inte att sticka ut som en starplayer med st5.
Ska bli spännande att se om det kommer någon ny figure för Zug (och gänget)
Japp, har för mig den gavs ut till anställda på GW, jag hade "ruskigt" tur och fick den för "bara" 230kr ink frakt.
Angående nya modeller tror jag de flesta kommer ut i ny skepnad. GW borde vilja locka så bred publik som möjligt och få oss "gamla" spelade vilja köpa lite nytt också
EDIT: Finns lite att läsa här om man vill: http://www.blood-bowl-miniatures.de/bb/bb_rarest.html