Orcherna kan ju börja med antingen 3 rerolls + apo eller härliga 4 rerolls och de samma för humans så de inte blir för klurigt. Asså jag är bara lite skeptisk men kanske är min ortodoxa spelstil man bör ifrågasätta. Har någon här spelat i liga med nån av dessa startlistor? :P
Vad gäller innehållet är planen och dugouts näst intill ingen förbättring alls sedan förra boxen, vilket är förvånande. Har de inte haft någon koll alls på alla smarta planer med inbyggda dugouts och referenser? Vidare är jag rätt skeptisk till plasttemplates, som också bara kommer vara i vägen.
Men lagen har ju sett snygga ut på de bilder vi sett hittils.
Så, en fallucka som påverkar spelet. Kan väl aldrig vara ett försök att göra alla gamla spelplaner inaktuella? Gigantiska dugouts och om jag såg rätt har de ännu inte fattat att det är bra att markera the sweet spot.
Så, en fallucka som påverkar spelet. Kan väl aldrig vara ett försök att göra alla gamla spelplaner inaktuella? Gigantiska dugouts och om jag såg rätt har de ännu inte fattat att det är bra att markera the sweet spot.
Skeptisk.
Japp ungefär det som gick att få fram från videon eftersom de inte visade jämförelser med gamla planen eller gav oss något att igentligen se på videon.
Skeptisk.
Grejjen är la att hela spelplanen är gigantisk också varje ruta är 34mm för att passa 32mm baserna.
Skeptisk.
Man borde ändå kunna fixa falluckorna med markörer om man kollar rutorna, storleken är det största problemet för mig...
Jo jag är med på att det skall vara crp regler, men är den första boken komplett med alla skills - även animosity som inte används mer än av icke GW lag (underworld och chaos pact).
Kommer alla lag vara med i boken eller kommer dom med sina regler i expansionen
Har svårt att se Animosity finns i en ny blood bowl regelbok om skillen inte används, förvirrande för de som köper och inte vet vad underworld och chaos pact är.
Sen verkar boken väldigt light med less rules och mer måla och inspireras tema.
Har svårt att se Animosity finns i en ny blood bowl regelbok om skillen inte används, förvirrande för de som köper och inte vet vad underworld och chaos pact är.
Du menar precis som skillen Fan Favourite har funnits med länge, trots att det inte finns någon som har den skillen längre?
Eller så kommer något mercenary addon rule där man kan hyra in goda/onda spelare till resp. raser som i 2nd Edition och Warhammer när man kunde köra Alliance innan Age of Sigmar (som jag inte är insatt i och gissar/spekulerar)
Som jag fattat det så kommer deathzone-expansionen (som ska släppas typ samtidigt), ha med reglerna för liga- och turneringsspel. Den regelboken borde ju iaf ha med alla skills.
A few comments on "the core rules are not changing"
Extreme & unlikely:
If you look at the rulebook, hand offs and GFI are "Extra Rules." The "Core" could be defined as just the first 15 pages of CRP. They could change rosters, skills, inducements, weather, . . . and still say they kept the "core rules."
Already stated and/or likely:
Star players are changing. (Zara is disappearing.)
Each player gets special play cards for every match. (Was stated in video.) This also means that in at least some way inducements are changing.
Size
Trap Door (more info to come)
I am optimistic that they are not screwing things up too much, but I do think there will be significant changes. My concerns are things that change the rosters. That will be the one thing that pisses me off, and this probably includes aging.
Comments
Orcs:
2x Bobs
2x Blitzers
2x Throwers
6x Lineorcs
Human:
2x Blitzers
2x Catchers
2x Throwers
6x Linemen
Orcherna kan ju börja med antingen 3 rerolls + apo eller härliga 4 rerolls och de samma för humans så de inte blir för klurigt. Asså jag är bara lite skeptisk men kanske är min ortodoxa spelstil man bör ifrågasätta. Har någon här spelat i liga med nån av dessa startlistor? :P
Tadaaa:
http://www.thenaf.net/2016/05/warhammerfest-roundup/
Det här är mer lightvarianten tror jag, finns två varianter av roster på bloodbowl.com
Det ordinarie är utan spp och sådär
De flashar upp saker för kameran i någon sekund så man måste stanna videon för att försöka se något. Sedan har de inga closeup bilder...
Nä, detta sa mig ingenting nytt faktiskt.
Men lagen har ju sett snygga ut på de bilder vi sett hittils.
Skeptisk.
Japp ungefär det som gick att få fram från videon eftersom de inte visade jämförelser med gamla planen eller gav oss något att igentligen se på videon.
Grejjen är la att hela spelplanen är gigantisk också varje ruta är 34mm för att passa 32mm baserna.
Man borde ändå kunna fixa falluckorna med markörer om man kollar rutorna, storleken är det största problemet för mig...
Såg en video nyss där de sa att det var snygga bilder i den.... och att reglerna var samma som i "dataspelet"...
Shit vad jag blev besviken på denna låda/video.
Kommer alla lag vara med i boken eller kommer dom med sina regler i expansionen
Sen verkar boken väldigt light med less rules och mer måla och inspireras tema.
Du menar precis som skillen Fan Favourite har funnits med länge, trots att det inte finns någon som har den skillen längre?
Och lrb blev crp och det var samma BBRC som gjorde reglerna.
Tänk att de måste nog göra blood bowl till något nytt och då inte förvirra nya spelare.
Som att köpa ett nytt spel och så finns det en skill som inte finns i något lag (eller arme för 40k och warhammer).
Och för de som spelat lrb med Thrudd hade ju då vetskap om fan favorite fast det blev en Spike skill när Thrudds licens gick ut.
Tänk alla nya som INTE spelat blood bowl.
Jag tror reglerna blir i olika addons, precis som armybooks och codex.
GW kan ju göra detta hur maffigt som helst
Som jag fattat det så kommer deathzone-expansionen (som ska släppas typ samtidigt), ha med reglerna för liga- och turneringsspel. Den regelboken borde ju iaf ha med alla skills.
Tråkigt att den inte släpps samtidigt som EuroBowl
läste något om q1 2017 men att det ser ut som att den kommer under 2016. men är inte hundra.
Lite rykten från TFF
Hmm mkt möjlig, samtidigt om de ändrar för mycket i spelarens ögon till det sämre så kommer ingen köpa spelet utom fortsätta med "Blood Bowl 1" .