@Duckwing håller med om tuttarna. Jag gillar nog Impact´s Valkyries bäst till dagsdatum. Har spanat lite mot WarGods amazoner för konvertering. Tror inte de är släppta än dock.
ex.
Kanske skall starta en egen tråd för just Amazon diskussioner?
nu när det hela börjar närma sig. finns det någon vänlig själ som ska på NärkeBowl och som inte ska spela dark elf dag 1 och som kan tänka sig att låna sitt lag till mig?
behöver 4 blitzers, 2 witch elf och 5 lineman.
Hej. @Lard har bett mig styra upp lördagen efter matcherna.
Jag tänkte: Vi måste ju äta iaf. Klockan är väl säkert 20-21 när vi är klara. Om jag inte minns fel så brukar det vara ganska mkt öldrickande på såna här event.
Jag tänkte att vi kan gå/åka bil i en samlad skara till Harry's i stan och äta en bit mat och dricka lite för dom som vill. Det var bra mat sist jag var där..
Jag kan boka bord för oss om jag får ett ungefär på hur många vi blir.
Här har ni menyn: http://www.harrys.se/orebro/menyer/meny/
Sen ville @Lard att vi skulle ha ett litet extra event, så vi har lite mer än alla andra Blood Bowl turneringar. Vi tänkte köra ett "Bit-box-bytar-event".
Man tar med sig det bitar man vill bli av med, hela figurer eller bara delar som kan tänkas användas till Blood Bowl spelandet eller liknande.
En del har lite större och en del har lite mindre bit-box, ta med om det finns intresse.
Jag kommer ta med mig lite GW regimenteboxar, där kan man säkert hitta nån figur om man gillar att bygga egna BB-spelare. Sen har jag nån undead spelar från Impact med som jag inte behöver.
För min del får man köpa loss om man inte har nåt att byta med.
Hoppas det är fler som kommer med sina bit-box.
Föredömligt att boka bord. Alltför många gånger man är ute för sent. Om min värd är sugen så är jag naturligtvis på!
Än mer föredömligt med bytarhörna. Dock har jag väldigt lite här nere men ska se om det finns något att hitta.
Mot bättre vetande gör vi vissa förändringar bara någon dag innan turneringen. Å andra sidan är jag ganska övertygad att detta är en förändring som är väldigt positiv... Följande mail fick alla deltagare nyss om det hela.
Hej alla deltagare.
Här i Örebro händer det grejer. En sådan är att en väldigt central bokhandel har börjat ta in spel och håller på att ordna ett spelkafé i deras källare. Jag var inne och pratade med David Geisler som föreslår speldelen och vips fick hela turneringen möjlighet att vara i deras lokaler istället för ute vid universitetet. Efter lite övervägningar (mycket mer centralt läge, bekvämare för tågresenärer etc, men lite trängre än på universitetet) beslutade vi oss för att ha flytta turneringen till Lindhska. Samma tider som förut gäller, samma kostnad bara ny adress och det faktum att David ordnar så det går att köpa kaffe/thé, godis och läsk samt att vi alla slipper tvingas att käka luncherna på pizzerian vid universitetet.
@Lard låter awesome. Lite mer närhet och värme samt mindre kläder kan ju bara bli succé! Grattis till ny butik. Hoppas det bidrar till fler generationer som svär över dubbelskallar.
Jag tar med en bunt bytesmaterial. Jag har också ett omålat Gaspez Norselag och ett målat shadowforge DE lag som bara tas med om intresse visas innan avfärd. Bra initiativ!
Comments
@Mufflo, Ja min öl måste han dricka upp under matchtid! Om ingen gissar rätt!
jäkla svårt detta!
ex.
Kanske skall starta en egen tråd för just Amazon diskussioner?
Bra för table image tänker jag
@inforthepain @suncar Jag gillar det där med coolaste roster!
behöver 4 blitzers, 2 witch elf och 5 lineman.
skickat skills som meddelande här på forumet.
@Lard har bett mig styra upp lördagen efter matcherna.
Jag tänkte: Vi måste ju äta iaf. Klockan är väl säkert 20-21 när vi är klara. Om jag inte minns fel så brukar det vara ganska mkt öldrickande på såna här event.
Jag tänkte att vi kan gå/åka bil i en samlad skara till Harry's i stan och äta en bit mat och dricka lite för dom som vill. Det var bra mat sist jag var där..
Jag kan boka bord för oss om jag får ett ungefär på hur många vi blir.
Här har ni menyn: http://www.harrys.se/orebro/menyer/meny/
Sen ville @Lard att vi skulle ha ett litet extra event, så vi har lite mer än alla andra Blood Bowl turneringar. Vi tänkte köra ett "Bit-box-bytar-event".
Man tar med sig det bitar man vill bli av med, hela figurer eller bara delar som kan tänkas användas till Blood Bowl spelandet eller liknande.
En del har lite större och en del har lite mindre bit-box, ta med om det finns intresse.
Jag kommer ta med mig lite GW regimenteboxar, där kan man säkert hitta nån figur om man gillar att bygga egna BB-spelare. Sen har jag nån undead spelar från Impact med som jag inte behöver.
För min del får man köpa loss om man inte har nåt att byta med.
Hoppas det är fler som kommer med sina bit-box.
Hörs!
trevligt initiativ med bit-boxandet! ska se vad jag kan hitta att ta med.
Ser till att ta med lite prylar för bit-box-bytande
Än mer föredömligt med bytarhörna. Dock har jag väldigt lite här nere men ska se om det finns något att hitta.
Jag tänker inte lära mig hitta i Örebro