Idag har jag fått in rosters från 8 spelare nu och vi har 14 olika typer av lag på det så detta regelverk ger en superb spridning verkar det som. Förbered er på att möta allt!
@Minnels - fem stycken, det var trevligt många det. Vi kan låna ut lite tier 2/tier 3 lag om det behövs. Meddela bara vad ni behöver så skall vi se vad vi kan hitta på. Vad jag kan komma på utan att titta efter så har jag Human, Pro elf, Nurgle, Vampire, Underworld, Halflings och Chaos Pact att låna ut men det finns säkert fler att hitta här i Örebrotrakten (för att inte tala om vad alla snälla stockholmare säkert kan ställa upp med). Det är även ok att proxa lag så länge det "stämmer" hyffsat, dvs norse/amazoner kan vara som humans utan problem, wood elf/dark elf kan fungera hjälpligt som pro eller high elfs etc.
Roster kan man använda följande för: http://www.arosbb.dk/Arosteamroster.xls (obs! kontrollera dock att rätt starplayers dyker upp i rullisten, det finns exempelvis ett fel i chaos pact laget.)
Skickade in för Skövdefolket nu. Tog en liten stund att pilla ihop allas lag och kontrollera dem så de var rätt men nu är det gjort. Ser fram emot detta!
Soffa/Golv är ju ett vinnande koncept. Alternativen jag hade när det gällde sovplats har försvunnit, mest för att personen i fråga flyttat :P
Hittar till, men inte i Örebro och vis av erfarenhet från senaste turneringen så ska det åkas tåg istället för att köras bil från Malmö. Gäller ju bara att det inte blåser då, de är pigga på att ställa in tåg här nere, gärna ofta och länge.
@lard Nu har det gått över en vecka sedan jag skickade över pengar på ditt konto. Du borde kolla om pengarna har kommit och skriva upp mig som betalande.
Jag är säker! Sitter med muspekaren på Skicka-knappen med mina 2 rosters!
Däremot så är det 26 spelare anmälda enligt hemsidan (Inklusive dig, Thursablot) men bara 25 anmälda (Inklusive dig, Thursablot) i listan här i tråden?
Vilket stämmer egentligen? (Bim står med på hemsidan, men inte här i tråden...)
Blir jag nummer 26, eller blir jag ny udda spelare?
Äh! Jag skickar in mina rosters så får jag se, helt enkelt!
@Equilibri: iom din anmälan är vi 25 anmälda. @Thursablot har bara sagt att han är intresserad än så länge.
@Thursablot: Skulle det bli ojämnt på dagen för turneringen när ni redan har åkt till Örebro hoppar @Dragons av, men om man är den coach som skapar ojämnheten för att man anmäler senast av alla och vi vet det innan turneringen så kommer jag medela denne så slipper den åka. Som det ser ut nu så kommer du få spela om du anmäler dig som nummer 26 och ingen annan slinker före. Om du drar med två till coacher som anmäler sig efter dig är du så gott som säker
@Thursablot: skicka in roster på det ev. laget du vill byta till så kan det väl gå. Så länge jag kan korrekturläsa och kolla alla rosters i god tid innan så så få fel som möjligt slinker igenom är det ok.
Comments
Längtar ju en del efter att få höra igen om hur rättvist spel det är vi pysslar med också
@Minnels - fem stycken, det var trevligt många det. Vi kan låna ut lite tier 2/tier 3 lag om det behövs. Meddela bara vad ni behöver så skall vi se vad vi kan hitta på. Vad jag kan komma på utan att titta efter så har jag Human, Pro elf, Nurgle, Vampire, Underworld, Halflings och Chaos Pact att låna ut men det finns säkert fler att hitta här i Örebrotrakten (för att inte tala om vad alla snälla stockholmare säkert kan ställa upp med). Det är även ok att proxa lag så länge det "stämmer" hyffsat, dvs norse/amazoner kan vara som humans utan problem, wood elf/dark elf kan fungera hjälpligt som pro eller high elfs etc.
Roster kan man använda följande för: http://www.arosbb.dk/Arosteamroster.xls (obs! kontrollera dock att rätt starplayers dyker upp i rullisten, det finns exempelvis ett fel i chaos pact laget.)
@broccooli: det är max 2 starplayers.
Vi väntar ännu på din anmälan....
Hittar till, men inte i Örebro och vis av erfarenhet från senaste turneringen så ska det åkas tåg istället för att köras bil från Malmö. Gäller ju bara att det inte blåser då, de är pigga på att ställa in tåg här nere, gärna ofta och länge.
@Lard är det för sent nu?
@thursablot Går att anmäla sig, dock måste det anmäla sig en till så det blir jämna coacher för att du ska Fp spela. Dra med någon vet ja.
Om jag mailar idag o anmäler mig. Är jag "odd man out", eller kommer jag med?
@Lard hur blir det vid avhopp om man har gått in som reserv och det hade lyckats blivit jämt antal innan avhoppet?
Däremot så är det 26 spelare anmälda enligt hemsidan (Inklusive dig, Thursablot) men bara 25 anmälda (Inklusive dig, Thursablot) i listan här i tråden?
Vilket stämmer egentligen? (Bim står med på hemsidan, men inte här i tråden...)
Blir jag nummer 26, eller blir jag ny udda spelare?
Äh! Jag skickar in mina rosters så får jag se, helt enkelt!
Så! Då var anmälan skickad!
@Equilibri: iom din anmälan är vi 25 anmälda. @Thursablot har bara sagt att han är intresserad än så länge.
@Thursablot: Skulle det bli ojämnt på dagen för turneringen när ni redan har åkt till Örebro hoppar @Dragons av, men om man är den coach som skapar ojämnheten för att man anmäler senast av alla och vi vet det innan turneringen så kommer jag medela denne så slipper den åka. Som det ser ut nu så kommer du få spela om du anmäler dig som nummer 26 och ingen annan slinker före. Om du drar med två till coacher som anmäler sig efter dig är du så gott som säker
Då betalar jag så fort det är bekräftat att vi blir jämnt antal!
@Thursablot: Se nu till att skicka in anmälan!
Hur som är roster inskickade.
Svårt att motivera att försöka få med två till när en kan komma att måsta avboka så jag får gott vänta och se om någon blir sjuk.
Bump. Det är hög tid att beställa biljetter trots allt.