Blood Bowl hos Liza 2 , 25-26 mars 2023. (Sundsvall)

1456810

Comments

  • @Pertan du har fel och det här är varför. Hela texten för skillen gäller och eftersom cancelleringsklausulen effektivt avslutar tillståndet rooted när det händer så spelar det ingen roll vad som står först eller sist.

  • Börjar man med en buy xD

  • @KaithOEX du behöver ju inte berätta att du köpt första rundan så du får en bye match i den :p

  • Vad är första pris?

    Ska jag ta med figurväska?

  • @kaju det kommer priser som får mailas till vinnarna, jag har allt nerpackat pga flytt och ska snart flytta igen 😅


    Just nu får dom nöja sig med diplom 😁

  • @Aos jag tror min roster som är upplagd är fel? ser ut som att det saknas 50k där? dvs jag tror jag ska ha en apo också i det laget.

  • @coma cancellering inträffar först när trämanen blir placed prone, men han får inte bli placed prone eftersom han då skulle lämna sin ruta, vilket han inte får pga rooted.

  • @brocCooLi stämmer säkert, har originalet på datorn på lokalen

  • @Duckwing jag håller inte med men förstår hur du tänker. I mitt huvud blir det såhär: Du använder diving tackle som triggar att din figur skall "place prone" vilket i sin tur direkt triggar att rooted avslutas så att du i ett svep lägger figuren där den skall vara. Hade det stått att rooted avslutades efter genomförd händelse hade jag kanske tyckt annorlunda. Kanske är det också att jag tycker att placed och moved är olika saker som spelar in lite också?

  • @Duckwing Om vi tänker på det sättet skulle han inte få använda wrestle heller vilket i FAQ:en står att han får använda.... Därför anser jag att DT går att använda än om man är rotad...

  • @Frantic vid wrestle blir han placed prone i sin egen ruta. Det är förflyttningen ut ur rutan vid diving tackle som är problemet.

  • @Duckwing Absolut, jag hänger med, men det står under "Take Root" "If you declared that this player would perform any action that includes movement..."  och när man läser under diving tackle står det: "Should an active opposition player that is attempting to Dodge, Jump or Leap in order to vacate a square in which they are being Marked by this player will use this Skill, Your opponent must immediate subtract 2 from the result of the Agility test. This player s placed Prone in the square vacated by the opposition player. If the opposition player was being marked by more than one player with this Skill, only one player may use it."


    Det står aldrig under DT infon att han gör en movement... det står dock "vacate a square" men samtidigt är det inte exakt samma sak...


    Sett till logiken så skulle han inte kunna göra det eftersom rötterna sitter fast i marken och där står han, men sett till det som är skrivet så köper jag att han kan kasta sig (förmodligen fel ord, ramla är nog bättre) efter en spelare.

  • placed prone i en intilliggande ruta behöver inte vara samma sak som action including a move.


    Med det says, ska inte den här tråden handla om gnäll om turneringsreglerna och hur dåligt det går för alla?

  • Jag siktar på att missa fler än tre (eller om det var fyra) TDs på snejkad gfi i en turnering. Kanske kan vara ett mål att sträva efter för fler coacher … så bra gick det för mig på SM

  • Jahapp. Tack för den rantan, nytt gäng samma vuxenmobbning. Hur ska jag få ur lillebror ur toan den här gången? Nu har han tjurat en timme för attackerna mot hans så fina lag.


    For the record fick jag Max Spleenripper av honom i födelsedagspresent, och han var så glad när jag sa jag skulle ta med den till Sundsvall men inte ens den glädjen fick han behålla, nä fy bubblan. 😏

  • @Pertan jag kommer gå igenom det på plats imorgon, missade att du ställde frågan om hur man bestämmer Motstånd.

  • Discord om ni vill ha massa bilder:)

  • AosAos
    edited March 2023

    Grattis @brocCooLi, @Drexxl och @Duckwing

    Segrar i Blood Bowl hos Liza II 2023!

    Nytt pris till 2024 kommer va InForTheOzt, vilket kommer gå till spelaren som har sitt livs sämsta turnering 😝

    Lämpligt mögelost är det självklara priset.

  • taaaaaaaaack!

  • Tackar 😁

  • Tack tack <3

  • Tackar för en rolig turnering :D

  • Tack för en riktigt trevlig bloodbowlhelg. Bra ordnat 🏉😊

  • Grattis vinnarna! Grattis arrangörerna! Skitspel etc. Zolcath 4ever.

  • jag hjälpte inte till med något @Densom , det ska du tacka @Aos för.

    jag som hade nattåg och skulle komma fram 0330 och försökte hitta inomhus att vara i. men tack vare tågförseningar kom jag fram lite mer rimligt vid 0530.

  • Jag vill att alla ska veta att @Drexxl som förde sitt tremannalag till en slutlig total seger gjorde det trots oddsen emot sig.

    Morg "The Ballista" Thorg slungar iväg en gnoblar turn 8 som landar i tz, dodgar 4 rutor enkelt och gör 1-0 till mina Ogers.

    I andra halvleks turn 2 så står Griff med bollen i en cage och alla spelare kollar noggrant åt alla håll för att undvika eventuella attacker. MEN - de hade glömt bort det Ogerska Flygvapnet!! ✈️ Morg slungar en gnoblar, slår 1, Ballista skill och han får slå om, iväg med den lille, och random landar på Griff. AV break på Griff och KO!!! Gnoblaren tog emot sig skönt och klarade sitt av slag😂

    Men pga flera svåra dodgar och grejer så kirrar han 1-1 i sista rundan.

    Morg var i övrigt sval - av hans typ 8 blockar så blev det 4 knuff och 0 av breaks. Alla andra Ogers följde hans fotspår och la snällt ner samtliga motståndare mjukt i gräset. De enda som jag fick ut var en human blitzer på en foul med +4, samt att det ogerska flygvapnet tog ut två spelare (Griff och en flinga. Ja plus en gnoblar hehe).

    Grattis till segern🍺

  • Det var det snällaste ogrelaget jag någonsin har mött! De kittlades lite då och då men annars var de lugna

Sign In or Register to comment.