@Aos om ni har en exta spelare så kan laget få en wo men att de i alla fall får spela en blood bowl match (de 4 möter varandra), om inte är sällskapsspels varianten ett bra förslag.
Om de tre spelarna som blir över vill få sina matcher spelade så räcker det med en odd man. Så spelar laget mot sig själva.
Den som är Odd man väljer vem den vill möta så får dom två resten i laget mötas. Så får man NAF reggade matcher iaf. Och laget får en lagvinst för rundan.
Så gjorde jag i Örebro. Då ”fick” man spela om man ville. En valde att sova ist :)
En annan lösning är att dom tre sista lagen möter varann. Då behöver man där också en Oddman out. (Skulle funka bättre med fyrmanna lag.)
Annars kan man erbjuda tre oanmälda coacher fri från anmälnings avgift (och en goodie bag kanske), kanske fixa sovplats också.
Har fixat så det kommer en spelare och spelar med laget som får WO.
Alla kommer få spela 5 matcher även dom som får WO, dom blir matchad mot varandra och en extra spelare som är där och bara spelar för att alla ska få 5 matcher!
Sen började jag gå bananas och gjorde roster till alla raser. Dvs att det var ett regelpaket som är någorlunda balanserad trots star players är med. Men vi får se efter Liza helgen.
En del lag var svåra att ”abuse:a” regelpaketet på, tex lag med dyra spelare.
Dom raserna i toppen ”makes sense” om man har tagit rätt star players. Det blir intressant att se dom olika varianterna.
Lite förvånad att vårt top pick lag är nästan i botten av listan. Vi tänkte ”ALLA kommer ta ett sånt lag!!!”. Stackars busschaufför xP
19 olika raser är ju bra spridning. Och så kommer jag också förstås!
Jag förväntar mig 15 Griff och @Oberwald_1 och 15 Hakflem.
Ska finnas minst ett roster som ska ”vara det bästa!” har vi fått info om. Vi får se ;)
Kul spridning på lag och att turneringen kan ge sämre lag möjligheten att skina. Tycker det här var det roligaste regelpaketet på länge. Balanserat? Kanske/kanske inte. Roligt och udda? Definitivt. Tror nästan varje lag kommer komma med minst en Star Player. Hoppas att även ett gäng udda stars kommer luftas. Också superkul med en bra bit över 40 anmälda coacher.
Finns det en möjlighet att även få en liten preview över anmälda Star Players? 🤗
Comments
@Chrixx @Pertan er sista saknar jag lag från :)
@Aos nu är den skickad. Det var SBS i managementet.
@Aos Vi är Squad Candycrush, inte Squadcandy Crush >:[
Squadcandy Crush låter iofs mer som en anime-titel 🤔
Det blir tacos vegansk en dag och pommes och schnitzel andra dagen.
Har du önskemål eller behöver specialkost någon av dagarna så kontakta Linus Wallin eller mig så fixar vi det!
@Aos fan vad najs!
@Aos hur kontaktar jag Linus för att be om vegetarisk kost andra dagen?
"Hade ingen inlogg där tror jag. Dom kan skicka mail till linus.wallin@spisahosliza.se eller sms till 0736997110"
- Linus Wallin
Vill bara berätta att vi bara väntar på @Zedd nu.
#FasterThanZedd
jag kontaktar dig då @Aos om att jag också vill ha duckislunch andra dagen.
Du kan ju ta den enkla vägen och äta duckis lunch.
nä så roligt ska vi inte ha det @Drexxl
Tyvärr blir vi ojämnt antal lag då vi tillslut blev 15st och jag hittar tyvärr inte 3st spelare som kan.
Kommer finnas något sällskapsspel på plats så det finns något att göra för dom som har W/O
Alla har nu lämnat in och rasfördeliningen kommer ikväll.
@Aos om ni har en exta spelare så kan laget få en wo men att de i alla fall får spela en blood bowl match (de 4 möter varandra), om inte är sällskapsspels varianten ett bra förslag.
@Melisqus det går nog att fixa iaf :)
Jag vill inte gärna hamna i odd man out bordet.
Samma förslag som @Melisqus.
Om de tre spelarna som blir över vill få sina matcher spelade så räcker det med en odd man. Så spelar laget mot sig själva.
Den som är Odd man väljer vem den vill möta så får dom två resten i laget mötas. Så får man NAF reggade matcher iaf. Och laget får en lagvinst för rundan.
Så gjorde jag i Örebro. Då ”fick” man spela om man ville. En valde att sova ist :)
En annan lösning är att dom tre sista lagen möter varann. Då behöver man där också en Oddman out. (Skulle funka bättre med fyrmanna lag.)
Annars kan man erbjuda tre oanmälda coacher fri från anmälnings avgift (och en goodie bag kanske), kanske fixa sovplats också.
Finns det 3st som är intresserade så går det absolut att fixa en del åt dom så vi slipper odd man out.
Annars blir lösningen som du skrev @kaju då jag tror jag kan få fram 1 spelare.
Kommer vänta med att lämna ut information om rasfördeling tills det är spikat vad som händer.
@Aos ska jag fråga @emilskaya om han vill följa med, eller ska jag avvakta?
Du kan fråga han :)
Har fixat så det kommer en spelare och spelar med laget som får WO.
Alla kommer få spela 5 matcher även dom som får WO, dom blir matchad mot varandra och en extra spelare som är där och bara spelar för att alla ska få 5 matcher!
Rasfördeliningen är som följande!
5 OWA
3 BO
3 HE
3 Dwarfs
3 Khorne
3 IN
3 Chorfs
3 Amazons
2 Liz
2 Ogers
2 Nurgle
2 EU
2 Undead
2 Orcs
2 UW
2 Skaven
1 Snotling
1 Khermi
1 Necro
WOOOT!!!
Inte som jag hade tänkt mig!
Nä, verkligen inte, fem OWA, ska bli intressant att höra rantandet samt se rosters senare. :)
@Aos snyggt fixat!
@kaju nu vill jag verkligen veta vad du trodde! :)
lite förvånande att ingen tog chaos med en miljon skills och hakflem. nu kanske vi har blockerat fel meta.
@coma
Vi hade några säkra kort i början.
Sen började jag gå bananas och gjorde roster till alla raser. Dvs att det var ett regelpaket som är någorlunda balanserad trots star players är med. Men vi får se efter Liza helgen.
En del lag var svåra att ”abuse:a” regelpaketet på, tex lag med dyra spelare.
Dom raserna i toppen ”makes sense” om man har tagit rätt star players. Det blir intressant att se dom olika varianterna.
Lite förvånad att vårt top pick lag är nästan i botten av listan. Vi tänkte ”ALLA kommer ta ett sånt lag!!!”. Stackars busschaufför xP
19 olika raser är ju bra spridning. Och så kommer jag också förstås!
Jag förväntar mig 15 Griff och @Oberwald_1 och 15 Hakflem.
Ska finnas minst ett roster som ska ”vara det bästa!” har vi fått info om. Vi får se ;)
Kul spridning på lag och att turneringen kan ge sämre lag möjligheten att skina. Tycker det här var det roligaste regelpaketet på länge. Balanserat? Kanske/kanske inte. Roligt och udda? Definitivt. Tror nästan varje lag kommer komma med minst en Star Player. Hoppas att även ett gäng udda stars kommer luftas. Också superkul med en bra bit över 40 anmälda coacher.
Finns det en möjlighet att även få en liten preview över anmälda Star Players? 🤗
Kan fixa mer info ikväll :)
Är mindre stars än ni alla tror.
1 Starplayer / coach var min förväntade