Det verkar bli 15 st för tillfället eftersom @Ikki och @emilskaya inte är uppdaterad på listan och det senaste jag hörde från dem var att de skulle vara med :D
Hm, tyvärr... Själv så spanar jag in https://www.dadidimerda.it/index.php också skriver jag ner allting på papper.... Hoppas att min huvudräkning stämmer tills @Marty33 skickar tillbaka rostret och skriver "Stämmer inte, du kan ju använda miniräknare". :)
Försökte först fuska till mig en extra skill och sedan fick jag 60k att handla extra för. Vet inte vem som vann eller förlorade på det :P
tänker spoila för alla, men jag ställer upp med ditt favoritlag nästa helg…. Thihi, ville spela ett annat lag men, nåja, gjorde bort mig, fick lösa problemet genom att ställa upp med en minotaur istället 🙈
@Frantic fast jag räknade allt mitt rätt vad jag vet XD ;)
tycker papper och penna är the way to go! samma sak med cash, cash är king! XD ( kan vara för jag har mobiler som är värdelösa men det har inte med saker att göra )
@KaithOEX Alltså, jag skojar inte hur dålig jag var.
Först hade jag ett lag som jag var sjukt nöjd med. Skickade in figurer, började måla figurer osv. Sedan när jag kontrollräknade så visade det sig jag var över 130k fel... (dyrt)
Bytte lag efter en massa velande hit och dit. Skickade in och fick då (läs idag) veta att jag hade valt för många skills :P
Gjorde om, skickade inpå nytt och/men fick tillbaka att det fanns pengar över till annat.
Den nyheten var ju iofs bra men mitt självförtroende sjönk ju som en sten eftersom jag ändå anser mig som en hyfsad matematiker när det kommer till huvudräkning
Det är ett roster kvar som ska in av @Hemlighallaren men jag är på honom konstant. Han var odd man out så han får tjafsa lite extra innan han får ihop sitt lag. Det måste han få, annars får inte jag spela =(
Ok, roster nr 16 spikat och klart. Jag har räknat på excel, kollat valet av skills - all iz good!
OBS! 2 roster har pengar över. Det är för att Hakflem kostar 30k mer än tidigare samt att biased referee inte gick att få för 80 000 som snotlings ska ha.
Tänk er en anka som är efterbliven. Släng sedan en bärbar dator i hens pond (jag får inte fram ordet på svenska). Sedan tar du hens senila mormor anka. Där har ni mig på datorskills. Hur lägger jag upp dessa rosters på bästa sätt? Vissa är i excel, andra jnp osv.
Comments
@Chrixx Japp :D
Det verkar bli 15 st för tillfället eftersom @Ikki och @emilskaya inte är uppdaterad på listan och det senaste jag hörde från dem var att de skulle vara med :D
har någon en bra grej dem använder för roster creation? hittar inget XD
@KaithOEX
Hm, tyvärr... Själv så spanar jag in https://www.dadidimerda.it/index.php också skriver jag ner allting på papper.... Hoppas att min huvudräkning stämmer tills @Marty33 skickar tillbaka rostret och skriver "Stämmer inte, du kan ju använda miniräknare". :)
Försökte först fuska till mig en extra skill och sedan fick jag 60k att handla extra för. Vet inte vem som vann eller förlorade på det :P
bbtc.pl är fantastisk @KaithOEX
@Drexxl den var fin, har inte sett den förut. Saknar dock biased referee.
@Drexxl
tänker spoila för alla, men jag ställer upp med ditt favoritlag nästa helg…. Thihi, ville spela ett annat lag men, nåja, gjorde bort mig, fick lösa problemet genom att ställa upp med en minotaur istället 🙈
slutade på att jag använde papper och penna för typ allt mitt nät och dator och mobiler ville dampa
Sådär ja @KaithOEX du kör sann @Frantic anda, jag är så stolt över dig 🥰
@Frantic Så ska det låta.
@Frantic fast jag räknade allt mitt rätt vad jag vet XD ;)
tycker papper och penna är the way to go! samma sak med cash, cash är king! XD ( kan vara för jag har mobiler som är värdelösa men det har inte med saker att göra )
Rosters kommer.
Några som har felaktiga rosters får fixa till dem innan alla släpps. De har fått mail/sms/hästhuvud etc,.
Håll ut goda vänner...
@KaithOEX mm… papper och penna is the shit. Tyvärr körde jag huvudräkning, får därför stå i skamvrån 🤷🏼♂️🙈
@KaithOEX funkish, såg skitbra ut. Jag räknade och all iz good
@Frantic ja du har tagit lika mycket tid som alla andra tillsammans som gjort fel i sina rosters. Grattis - ditt sänke!
@Frantic jag gjorde detsamma dock ;) men inte fått något hästhuvud ännu! :D
@KaithOEX ja, ja, du är bättre än mig... :P
@Frantic jag hade gärna haft ett hästhuvud dock, så lite avundsjuk på dig ;)
@KaithOEX Alltså, jag skojar inte hur dålig jag var.
Först hade jag ett lag som jag var sjukt nöjd med. Skickade in figurer, började måla figurer osv. Sedan när jag kontrollräknade så visade det sig jag var över 130k fel... (dyrt)
Bytte lag efter en massa velande hit och dit. Skickade in och fick då (läs idag) veta att jag hade valt för många skills :P
Gjorde om, skickade inpå nytt och/men fick tillbaka att det fanns pengar över till annat.
Den nyheten var ju iofs bra men mitt självförtroende sjönk ju som en sten eftersom jag ändå anser mig som en hyfsad matematiker när det kommer till huvudräkning
bbtc.pl har fel pris på UW gutterrunner. Annars tycker jag att den är jättebra gratis sida.
Den jag gillar mest är https://bloodbowlhelp.wordpress.com/2021/01/09/excel-roster-blood-bowl-2020/
Jag antar att alla har gjort klart rosters vid det här laget ;)
Det är ett roster kvar som ska in av @Hemlighallaren men jag är på honom konstant. Han var odd man out så han får tjafsa lite extra innan han får ihop sitt lag. Det måste han få, annars får inte jag spela =(
Men den ska vara klar ikväll.
Ok, roster nr 16 spikat och klart. Jag har räknat på excel, kollat valet av skills - all iz good!
OBS! 2 roster har pengar över. Det är för att Hakflem kostar 30k mer än tidigare samt att biased referee inte gick att få för 80 000 som snotlings ska ha.
Tänk er en anka som är efterbliven. Släng sedan en bärbar dator i hens pond (jag får inte fram ordet på svenska). Sedan tar du hens senila mormor anka. Där har ni mig på datorskills. Hur lägger jag upp dessa rosters på bästa sätt? Vissa är i excel, andra jnp osv.
@Marty33 gör print screens så du får bilder av alla rosters och lägg upp dem.
@Marty33 ordet du söker är damm.
@Melisqus precis 😅👍
Äh, jag orkar inte vänta, här är mitt roster :) Känn er ärade som fick med sitt namn :P
@Frantic Jag ser inga coacher med asiatisk ursprung med på rostret.... Me sad.
Du behöver vinna över mig först @kaju 💝
@Frantic haha ok!
Jag tror jag lyckats dela denna mapp med alla 16 rosters. Tänk på det med biased ref för 80 samt Hakflem kostar 30k mer.
https://drive.google.com/drive/folders/1s13mEFRVieevXEbj9VI2NnETrj70XeUN?usp=sharing
Najs! :D
När kör Kaju, Skuld och IFTP ranta roster då? Sjukt vad vi får vänta länge.
Edit: Min favorit är bilden på KaithOEXs anteckningsblock.