DOUBT (Da Open Umeå Bloodbowl Tournament) 12 - Not a Small Thing! 22-23 Januari - Umeå
Kan stolt meddela att DOUBT XII har sponsring från GREEBO GAMES, BRYGGVERKET och DICEOTAUR
🏆️
Anmälda med ett korrekt mail:
Oberwald_1
Duckwing
Pellevin
KaithOEX
Skuld
Spoiledsquid
Marty33
Hamlighallaren (odd man out)
InForThePain
emilskya
Resurrection, 6 rundor rundor swiss - tiebreaker: strenght of schedule/net TD/net cas/inbördes möte, 1150k rosters, minst 11 spelare. Skillpack efter Tier. Om man väljer skillpacket med star player så får man tillgång till att köpa in en star till laget, under förutsättning att du har elva spelare på rostret redan, samt att star playern kan spela för ditt lag enligt reglerna.
http://doubt.swebba.com/ är den gigantiska hemsidan med en snygg layout - tack Lars-Henrik Snow :-)
Sidan är nere då och då, på grund av saker som jag inte begriper mig på. Men här är adressen till turneringen på NAF https://member.thenaf.net/index.php?module=NAF&type=tournaments&func=view&id=6118
Resurrection, 6 rundor rundor swiss - tiebreaker: strenght of schedule/net TD/net cas/inbördes möte, 1150k rosters, minst 11 spelare. Skillpack efter Tier. Om man väljer skillpacket med star player så får man tillgång till att köpa in en star till laget, under förutsättning att du har elva spelare på rostret redan, samt att star playern kan spela för ditt lag enligt reglerna.
Anmälan görs till krished@hotmail.com med: NAF namn, NAF nummer och mobilnummer.
SKILLS
Varje lag kan stacka 2 primary skills på högst 1 spelare för en kostnad av 1 primary och 1 secondary skill (böta en secondary kan man säga). En secondary skill får bytas mot en primary skill om så önskas.
Varje skill kan bara väljas 2 ggr.
LEARNING BY DOING
Som DOUBBT tidigare erbjudit så erhåller lagen skills efter match 3. Dessa erhålls permanent. Samma regler för skills gäller som tidigare. Behöver du tackle för att kunna spöa Hakflem? Guard för att rycka skägget av dvärgarna? Sure Hands för att det inte ska kosta alla RR att plocka upp bollen? Här har du chansen att visa din taktik med omsorg.
Tier 1-3 får 2 primary skills efter match 3.
Tier 4-5 får 1 primary + 1 secondary efter match 3.
Dessa skills väljs EFTER man fått veta motståndare till match 4.
CUSTOM WEATHER TABLE
Snöig vädertabell är gjord där 6,7,8 är ”fine”. Kommer att bli ”Weather for all” där ansvarig (jag såklart hehe) slår vädret som gäller för varje match. Skulle vädret slås på kick off så finns custom weather table på varje bord och de kan då få eget väder under matchen.
4 matcher lördag. 2 matcher söndag. Första matchen på lördag börjar kl 9. Middag blir efter match nr 4, klart ca 19-19.30. Sista match söndag startar 11.30 och beräknas vara klar senast 14.00.
Ingen final spelas utan den som har bäst poäng efter match 6 vinner.
Doubt 12 kommer att spelas i samma lokal som sist, Thoren Business School, Järnvägsallén 24.
Sist men absolut inte minst - Giants får köpas in! Alla vet väl att jättar bor i karga landskap där de kan äta sälar och renar när de vill. De får dessutom vara ensamma. Nu har de dock varit ensamma för länge och de vill träffa folk och leka! Det betyder att de har smugit sig in på varje roster för denna turnering. Varje lag får hyra in en giant som beskrivs i Death Zone för 300k som sin elfte spelare i laget. Giants får inte ges en skill från skillpack.
http://doubt.swebba.com/ är länken till hemsidan! Hojta om något blivit knas (förutom custom weather table, den ska vara så!).
Frågor?
Comments
Kan man anmäla sig redan nu?
I så fall kan du skriva upp mig ;)
Jag kommer
Anmäler mig!
intresse anmäler! måste kolla med 'Chefen'..
Väldigt sugen, behöver kontrollera och kontrollera
vilken TV kan vi räkna på...
Har tidigare legat på 1300 så sikta på något liknande :)
Jag är definitivt intresserad. Avvaktar mera info.
Jag anmäler mig
Sugen att besöka Doubt igen, men får vänta o se :X
Fantastiskt! Kul med jättar också.
Det här vill jag försöka vara med på (ska kolla förutsättningar innan jag anmäler mig)
Jag vill också vara med och leka och den helgen tror jag funkar bra.
Ett ödmjukt förslag rörande "Weather for all" är att om vädret ändras så får det gälla för den driven. Två rundor kan bli svårt att komma ihåg och vad gäller annars om det blir touchdown precis i övergången när det gäller sweltering heat, (något som Umeå är ökänt för under januari).
way ahead of you Lockmund! Det är mycket planering som inte står skrivet i posten men kommer snart.
Jag ska vara med
@Juiblex 1150 blir lagbygget på. Skillpacks beroende på tier.
Mjorå, är jag ledig/kan ta ledigt kan ni fethaja att jag dyker upp. Säkerligen fler från Pite Blood Bowl gänget som hänger på. Kommer man få bärsa under matcherna? Är klart en dragare för promotion 😂
@Zimeries
Om jag känner Basse rätt så kan du börja "bärsa" från match ett om det önskas :D
Hotell bokat!
Var ligger lokalen vi kommer spela i och vilket hotell är att rekommendera då?
@Pertan Krypavstånd från Umeå central, närmaste ”hotell” YMCA… har dock bokat rum på comfort hotel winn.
Kollar upp d hotellet jag oxå då.
@Pertan
Lokalen ligger centralt i stan så du kan ta vilket hotell du vill.
Kommer du med flyg behöver du ta en buss in om du inte vill ta en promenad på dryga halvtimmen, kommer du med tåg så är det som @Juiblex skriver krypavstånd (5 min prommis).
Winn hotell bokad.
Åker någon tåg? och vilken avgång?
Jag tänkte nattåget upp har följe mig att den går 22 från centralen och sedan eftermiddags tåg hem för söndagen, men inte bokat norrut ännu ..
Jag har bokat in mig på comfort win nu. Åker upp fredag kväll
Närmaste hotell är Elite Hotell Mimer men alla hotell i centrum är ju nära eftersom lokalen är i anslutning till centrumfyrkanten.
Tiersen med skillpacks kommer inom 30 timmar =)
@Zimeries Grönt ljus för att inmundiga vilken sort av alkoholhaltiga rusdrycker du vill, från vilken tid som helst =)
Men för att ni andra ska känna lugnet så kommer jag själv avstå fram till sista lördagsmatchen eftersom jag vill att detta ska bli det bästa jag kan uppbringa. Seriöst och smort etc =)
@Marty33
Amen det är taget! Jag dyker upp om inget bråkar. Hur hårda är ni hur det ser ut på planen? Är sugen på att sätta mina Chaos på brädet. Greebo cutiemals modeller, söta som socker och elaka a’la monthy pythons holy grale kanin. Är distinkt skillnad på spelarna och basmarkerade, men vet ju att vissa vill ha den ultimata rpg:n på plan så vill ändå veta att det är ok. 😄
@Zimeries Så länge det är tydligt vilka positioner spelarna har, och vilka skills de har fått sig tilldelade, så brukar variation bara vara roligt.