DOUBT (Da Open Umeå Bloodbowl Tournament) 12 - Not a Small Thing! 22-23 Januari - Umeå

1235713

Comments

• @Marty33 - Oh nice size på den :)

• Du får gärna maila anmälan till krished@hotmail.com med NAF namn, NAF nummer och ditt mobilnummer om Du vet att just Du ska komma och rocka! Priserna kommer att vara utspridda över dagen och vissa kommer efter en omgång. Har fått in en oööpnad Forgeworld star player bland annat =)

• Länken till hemsidan funkar inte för mig. Har det blivit knas eller är jag kass på att trycka på den?

• @Ozt

Nere…. Kommer upp ikväll igen :)

• @Ozt

nu är den uppe 👍

• Det är nåt mac-jävelskap som tar ner apacheservern efter nån viss tid. Har försökt lite olika grejer men har nu stängt ner skärmsläckarjäveln helt i hopp om bättring.

• @Chrixx Jag har en sån här över om du är intresserad. Den är enoooorm!

• @havaji det ser ut som en ogre/troll och inte en orm.

• @brocCooLi tycker du han är fet? Sluta bodyshamea!

• @Snow älskar ditt raseri =D Klassiskt Blood Bowl humör

• @havaji han får vara hur fet han vill. han är fortfarande inte en orm.

• Nu är turneringen approved på NAF. Ser att din fortfarande är pending @Drexxl =(

• Bara lite sur, men den har iaf blivit pending. Den var "NEW" i två veckor :(

• Servern är medvetet nere en stund för uppgradering av OS. Uppe igen före 11 om allt flyter på.

• Då är vi tillbaka.

• Kör vi med "Low cost linemen"?

Dvs, om jag skulle spela snots, skulle jag då få 105k att köpa inducements med inför varje match om jag skulle spela med 7 linesnots? (förutsätter att motståndarna har ett tv på 1150)

• I turneringar brukar man inte ha pengar att köpa inducements för, utan köpa inducements så att de räknas som att de tillhör laget. Det är en rätt viktig skillnad, för annars kan du handla olika saker mot olika motståndare.

Så den fråga du vill ställa @Frantic är: "Kör vi med Low cost linemen?". Och i allmänhet gör man inte det i turneringar. Men om det gäller i denna har du alltså i ditt exempel 105k till att köpa lag för, men inte till inducements inför varje match.

• Och doubtsidan ligger nere.

• @Pellevin - Jo jag vet hur det brukar vara, USB kommer inte spela med Low Cost Linemen, men jag ställer frågan ändå :)

• @Frantic Nej. Vi följer de officiella reglerna. Där står på sidan 106, iofs inte helt supertydligt men följer samma linjer som prayers to nuffle:

Low cost linemen i league play räknas inte in i TV. Annars gör de det. Så i detta fallet räknas de in i ditt TV hela tiden.

Annat exempel:

Prayers to nuffle har en tabell för league play. Är det exhibition eller turnering så har de en annan tabell.

• Hur ställer du dig till de nya kostnaderna för Morg och Hakflem, är det de nya priserna som kommer gälla i Doubt?

• Vilka kostnader sa du?

Kan du länka till något officiellt som jag kan läsa?

• edited December 2021

@Marty33 Precis som "Erik Senior" (@Pellevin) hänvisade till...

Senaste "FAQ"

• edited December 2021

Jag jobbar på att hitta en stabilare lösning på doubt-sidan. Den verkar gå ner rätt ofta av oklara anledningar.

• En till fråga, nu när man kan köra "Multible Stab", hur ser du på att få köra med "Multible chainsaw"?

• edited December 2021

Stab har alltid (åtminstone de senaste tio åren) haft den egenskapen. Medan reglerna för Chainsaw explicit nämner att den inte kan kombineras med Multiple Block.

• Inte du som bestämmer @Pellevin :P

• Nej, men om din fråga är intressant öppnar du en obehaglig burk. Då kan vi plötsligt fråga om alla regler vi känner för att modifiera lite. Kan min Zombie gå 12 om han håller bollen? Får min Treeman hoppa fyra rutor om han är Stunned?

• Nu börjar det likna något :) Haha, nä men du har rätt, dammade av boken och kollade. :)

Sign In or Register to comment.