DOUBT (Da Open Umeå Bloodbowl Tournament) 12 - Not a Small Thing! 22-23 Januari - Umeå

17891012

Comments

• @Frantic Va? När jag har gett dig sån fin present så ger du bara bort den!

• Skulle jag aldrig göra @kaju

@mikethemachine får bara låna dem. ❣️

• @Frantic Jag har ju Kajutröja och ”I met Kaju” tärningar. Saknar bara ”I Am” tärningar och kanske en Kaju-kalender :)

• Updates! Plz!

• edited January 2022

ok.

Som en bitter människa som jag är har jag messat, nej det är fel ord. MASSMESSAT är nog rätt ord, alla jag har kontakt med på Doubt så jag har fått liverapporteringar åt mig hela dagen. Det har också gjort att jag har inför varje möte skrivit hur jag tror det kommer gå resultatmessigt (vill ni se det får ni mer info, vem som möter vem, lottningar osv. Men skriv en rad då annars lämnar jag det ute).

För att slippa att de blockar mig på sina mobiler känner jag att jag kan posta två bilder här. Det är lottningen i sista omgången för dagen samt vilka skills de valde.

• Resultat vid dagens slut

• Hur har jättarna performat?

• Vet inte faktiskt. Det frågade jag aldrig om i mina 55 sms...

• @Duckwing - Är morgondagens lottning klar?

• edited January 2022

De som kan vinna:

Skuld 3-1-0

Oberwald 2-2-0

Iftp 2-2-0

Basse 2-1-1

Pellevin 2-1-1

Bubblare Duckwing på 2-0-2

• Hur har det gått? Kan vi få se ett slutresultat?

• edited January 2022

Låter de som var på plats berätta hur det gick.

men jag vet att Duckwing kastade in handduken idag (sjuk), basse klev av som omo. Sedan så drabbades skuld och iftp samman på bord ett i näst sista omgången. Där skuld förlorade mot iftp.

Hur alla resultat blev i sista omgången vet jag inte.

• Fick denna skickad till mig.

• Stort grattis Skuld, bra jobbat och lär ha säkrat sin plats i landslaget? :)

• @mikethemachine ut med skuld och in med nalle puh! När ska du kliva upp igen?

• @inforthepain jag siktar på Njarå Bowl i Stockholm. Det är efter flytt och inte så lång resa :)

• Bra jobbat allihop, men speciellt grattisctill skuld. :)

• Jag skulle vilja ha en massa feedback från typ alla...

Jätten, påverkade den spelet mycket? (Gissar inte det eftersom 1-3 inte spelade med en.

Hur var upplägget med skills kontra starplayers. @Pellevin Hur upplevde du det som körde med en i högsta tier?

Hur var lokalen?

Hur bakis var egentligen @Oberwald_1 andra dagen?

Ja och allt annat ni kan komma på att skriva om.

Gissar @Marty33 kommer med lite tankar och funderingar också från sin sida. Var ju hans första turnering att hålla i.

• @Marty33 skötte tävlingsledandet väldigt bra. Jag har ett gnäll, men det gäller något som andra förmodligen skiter i.

Jätten påverkade definitivt spelet. Men den kostar mer än den smakar IMHO. Det var helt rätt att sänka priset på den.

Det blev lite fler skills än det kommer att vara på Malta. Jag trodde det skulle vara för starkt med min roster, men jag hade nog fel.

Lokalen var jättefin. Och det var mycket lyxigt att det bjöds på dricka och godsaker.

Joel var knappt kontaktbar på söndagen, så det måste också ses som en stor framgång.

Jättekul att Emil och Klas dök upp. Dem ser man inte ofta.

Så det var en bra tillställning, kanske till och med jättebra.

• Jag gillade jätten men som sagt är den normalt för dyr för att vara värd Kostnaden.

• slarvade iftp bort en tärning till för dig @Pellevin?

• edited January 2022

Han avslutade med en dubbelskalle när allt annat hade inneburit mycket god chans för utjämning. Så det var rättvist.

• Ah, men då kommer jätten tillbaka under USB men liiiite sämre. Samma pris (300.000$), men man behöver 11 spelare i laget inte 10 som i Doubt.

USB är generellt mer svårspelat än vanliga turneringar så det passar bra att nerfa den lite. ;)

Datum för USB kommer när Sandra fått sin OP-tid. Väntar på att få foten fixad men kan inte sätta datum fören vi fått den.

• @frantic är detta USB C som är på gång?

• edited January 2022

@Juiblex USB 4 - Umeå Spring Break (tackle)

• Priser på DOUBT XII!

Lördagens sänke, alltså sist, KaithOEX med sina Graak snotlings med två troll, och jätte, och pumpwagon. Han tog ett fullt necromancer lag från greebo.

Söndagens raket: stigit flest placeringar. Från 7e till 4e. Hemlighållaren (Klas). Han tog nå sött lag från greebo.

Söndagens sänke, från 2a plats till 5e. Oberwald_1. Han tog målat elven union lag (GWs).

Vinnaren Skuld på 13 poäng 4/1/1 tog ett tärningstorn från Diceotaur.

Stunty cup vinnare IFTP. Och även runner upp med sina tio poäng. Några GW figurer. Typ Karla och goblins med secret weapon

• Riktigt bra turnering! Proffsigt skött! Många bra och fina priser, även till oss som var bäst på att vara sämst.

Jag var orimligt bakis på söndagen @Frantic , out of this world. Sov ungefär noll sekunder natten till söndagen. Men som "tur" var blev jag diced de två söndagsmatcherna så jag kan förmodligen knappt skylla på fyllan.

• Awwww @Oberwald_1 ledsen i ögat…

Vi som hejjade på dig! ;)

Sign In or Register to comment.