Alla resenärer som under de senaste sju dagarna har vistats i ett land utanför Norden uppmanas att testa sig för covid-19 så snart som möjligt efter ankomsten till Sverige, helst samma dag.
Detta gäller både vaccinerade och ovaccinerade personer, och även om man haft covid-19 det senaste halvåret. Det gäller även de som har uppvisat ett negativt test i samband med inresa. Barn under förskoleklassålder är undantagna.
Om du får symtom
Var särskilt uppmärksam på symtom på covid-19 under 14 dagar från ankomsten till Sverige. Får du symtom ska du testa dig så snart som möjligt, oavsett om du har testat dig i samband med din inresa. Se webbplatsen 1177.se för hur du går tillväga i den region du befinner dig i. Det gäller även om du är vaccinerad eller om det har gått mindre än sex månader sedan du hade bekräftad covid-19.
Totalt nu en vecka innan det börjar dra ihop sig till samling så har utav de 25 personer som anmält sig:
Betalda anmälningsavgifter: 18
Inskickade roster: 12
Vaxinpass: 12
Totalt är det 4 personer som inte bidragit med någon utav dessa delar så det känns ändå rätt tryggt att vi blir åtminstånde 20 stycken. En av de 4 som inte klarat av att skicka in något är så klart min egne Co-host @inforthepain
Comments
Tack! @Duckwing
blir dock ingen chilivodka för mig som jag utlovat då jag precis tagit bort gallblåsan och de rekommenderar att en inte dricker på ett par veckor.
@Skuld Har du övervägt att skriva in deadline och vart man skall skicka roster i första posten? Jag hittade det på sidan fyra i denna tråd.
Jättebra om du vill vara lite trixy, men inte lika bra om du vill ha in rostrar i tid.
JAG VILL HA ROSTRAR SENAST PÅ MÅNDAG
Vilken måndag?
Julveckan, dvs 20/12-21.
Ja det blir ju i senaste laget så det låter rätt.
Ifall det är någon som tvekar eller funderar.
Jo det kommer att krävas ett Vaccinpass för att kunna få delta. Jag vill inte att någon kommer och tävlar skall riskera att bli alvarligt sjuk.
Om någon inte har ett vaccinpass så får man självklart åter sin inbetalda anmälningsavgift.
tack för info och tydlighet!
Informer meg gjerne om det er noen spesifikke krav for å komme inn i landet.
@Skuld funkar det att skicka in vaccinationsbeviset i förväg, så att du inte behöver mecka med sådant på lördagmorgon?
@straume tror inte något särskilt behövs för att komma in i landet.
Ni har hårdare regler i Norge än vad vi har!,
@straume Från folkhälsomyndighetens hemsida:
Testa dig efter inresa
Alla resenärer som under de senaste sju dagarna har vistats i ett land utanför Norden uppmanas att testa sig för covid-19 så snart som möjligt efter ankomsten till Sverige, helst samma dag.
Detta gäller både vaccinerade och ovaccinerade personer, och även om man haft covid-19 det senaste halvåret. Det gäller även de som har uppvisat ett negativt test i samband med inresa. Barn under förskoleklassålder är undantagna.
Om du får symtom
Var särskilt uppmärksam på symtom på covid-19 under 14 dagar från ankomsten till Sverige. Får du symtom ska du testa dig så snart som möjligt, oavsett om du har testat dig i samband med din inresa. Se webbplatsen 1177.se för hur du går tillväga i den region du befinner dig i. Det gäller även om du är vaccinerad eller om det har gått mindre än sex månader sedan du hade bekräftad covid-19.
Norge verkar alltså lugnt :)
Jag håller med @Pellevin
Det vore förträffligt ifall man skickar över vaxpass innan så spar vi en massa tid på lördag morgon!
Behöver ett förtydligande.
Är det vaccinationsintyg ni pratar om eller ...
Japp, covidbevis.se
Skickar intyg
Tur att det bara krävs vaccinpass och inte en sanitycheck.
Skickat mitt nu som det föredöme jag är.
@Pellevin @Duckwing @Oberwald_1 ni behöver inte skicka mig något vaccinpass, jag har sett era när vi åkte till Bergen.
@brocCooLi Tar du med Quadra-POW priset?
Vad finns i påsen?
@Skuld Måste dra mig ur tyvärr, buhuuu!
Totalt nu en vecka innan det börjar dra ihop sig till samling så har utav de 25 personer som anmält sig:
Betalda anmälningsavgifter: 18
Inskickade roster: 12
Vaxinpass: 12
Totalt är det 4 personer som inte bidragit med någon utav dessa delar så det känns ändå rätt tryggt att vi blir åtminstånde 20 stycken. En av de 4 som inte klarat av att skicka in något är så klart min egne Co-host @inforthepain
Men brukar inte @inforthepain alltid kopiera @kaju roster, som stulit det från någon annan?!?
Vore det inte roligare om du bara gav iftp ett lag…. :-)
@kaju det gör jag om jag inte glömmer. är inte en påse. är en väska. och lite till.
Er det noen spesielle regler/krav for innreise til Sverige som jeg bør få med meg?
@straume pass, pengar och pickadoll!
@Juiblex Det är nog jag som har kopierat @inforthepain :)
@kaju Ja, jag har iallafall kopierat din roster denna gång.
Bra då har vi något stulet och något lånat till helgen…..