@Juiblex kör sketch style med drybrush från svart grund till mörkgrå sedan två ljusare grå och sist lite vitt med vanliga pensel på rätt ställen. Använd typ gw´s färgade wash i rätt färg och typ 1 till 1,5 gångs applicering sedan är du klar. Du hinner på en helkväll typ beroende på hur avancerade figurerna är. Blir oförskämt snyggt med tanke på hur lite tid det tar. Var försiktig med hur mycket wash du använder bara eftersom det är svårt att backa igen och ju mer wash ju mörkare blir figurerna osv... jaja du fattar.
Andra halvan av turneringen är i cupform. Vinner du är du kvar in contention, annars hamnar du i samma bracket som de andra som förlorat den ronden. Det innebär att det inte går att köra med oavgjorda resultat i den delen av turneringen. Och då aktiveras Shootout.
Du kan alltså rent teoretiskt vinna alla matcher och komma på plats 19 av 24. Om de andra i din startpod också vann alla sina.
Precis som Pelle säger så i fas 1 som är 3 eller 4 matcher beroende på deltagare så är det vanligt gruppspel. Det är endast i slutspelet som vi tar fram shootout som tiebreaker för att spara tid i slutspelsfasen.
Comments
Tåg i bergslagen är dock förvånansvärt pålitligt. Frusna dörrar, ja. Men tågen går.
Vilken adress ska jag maila rostern till?
snowbowlhost@gmail.com
Jag siktar på att ramla in fredagkväll, med tåg.
0914 kändes optimistiskt. Fint, men lite osäkert
ca 15 dagar kvar….
ca 11-13 omålade figurer…
ca 3- 47 färger…
2 bra penslar…
Lets do it!!
Detta tar du som en kaka Jubbe!
@Drexxl brukar sluta att jag övertygar mig själv att Prime grått är en bra färg tillsammans med leadbelscher och Nuln oil…..
@Juiblex Eller så gör du en roster med figurer du redan har målade?
@Juiblex Nu kom jag på vad du skulle spela! :D
@Melisqus men det är ju inte roligt…. Har ju bara Tier 4 lag…
och jag vill inte göra @kaju besviken för att jag inte spelar seriöst…..
Tre färger räcker gott o väl, basecoat och dip gör susen
Tre nyanser av brunt..? 🤔
När ska rosters in? @Skuld
Blivit coach för ett vampyrlag, Bloodheads United, och tänkte marknadsföra dem med deras kampsång! Lyssna och njut så ses vi snart.
@brocCooLi kom ihåg figurerna!!
https://m.youtube.com/watch?v=HayyS2o2LUM
@Juiblex kör sketch style med drybrush från svart grund till mörkgrå sedan två ljusare grå och sist lite vitt med vanliga pensel på rätt ställen. Använd typ gw´s färgade wash i rätt färg och typ 1 till 1,5 gångs applicering sedan är du klar. Du hinner på en helkväll typ beroende på hur avancerade figurerna är. Blir oförskämt snyggt med tanke på hur lite tid det tar. Var försiktig med hur mycket wash du använder bara eftersom det är svårt att backa igen och ju mer wash ju mörkare blir figurerna osv... jaja du fattar.
@mrselecta vilka figurer? :P
@brocCooLi Skulle ju få låna vampyrlag
Måndag 13/12 @grumplekins
Mellan stearinet i håret och bullen i munnen
@mrselecta vet. skojade bara :D lovar att glömma alla figurer!
@Skuld fett, då vet jag. Tack.
När aktiveras shootout? Är det enda tiebreaker?
Andra halvan av turneringen är i cupform. Vinner du är du kvar in contention, annars hamnar du i samma bracket som de andra som förlorat den ronden. Det innebär att det inte går att köra med oavgjorda resultat i den delen av turneringen. Och då aktiveras Shootout.
Du kan alltså rent teoretiskt vinna alla matcher och komma på plats 19 av 24. Om de andra i din startpod också vann alla sina.
@Pellevin Så ingen shootout i första halvan mao, tack för förtydligandet.
Precis som Pelle säger så i fas 1 som är 3 eller 4 matcher beroende på deltagare så är det vanligt gruppspel. Det är endast i slutspelet som vi tar fram shootout som tiebreaker för att spara tid i slutspelsfasen.
Du kan dessutom, om du är riktigt bra, vinna en snöplog.
@Pellevin Men det gäller väl mest proffs som du?
Tveksamt hur sant det är havaji
Du kan ha helt rätt @havaji, det kanske kräver min unika nivå av spelskicklighet för att kunna nå till snöplogsfinalen.
Jag har köpt mitt bidrag till priset för Grand Slann