Var så länge sen man måla så airbrushen hade krabbat ihop sig - blev tvungen att ta en helkväll mer eller mindre och rensa hela verktyget :P men faktiskt ganska lugnande syssla
Funkar ju bara på GW figurer den smälter plasten så det blir en solid gubbe typ.
Du kan även klippa ner lite överblivna plastdelar i en Tamiya flaska så kan du använda det för att fylla glipor och snygga till dåliga klippningar på GW plast modeller.
Tips om du ska limma metal eller resin är super lim gorilla gel eller loctite gel lim.
Gänget so far - lite mer kvar :) men de får nog räcka för ikväll. Med lite träning så kommer nog steget "detaljer med oljefärg" bli en standardsteg för mig - har sånna fördelar
Comments
Ihopsatta! Gud, kändes lite DE byggsats över dessa modeller
Like :)
Haha, är det bara jag som tycker det är kul att bygg modeller?! :P
jag gillar det också. speciellt om jag har någon kul idé om hur jag kan modda eller förändra :)
Var så länge sen man måla så airbrushen hade krabbat ihop sig - blev tvungen att ta en helkväll mer eller mindre och rensa hela verktyget :P men faktiskt ganska lugnande syssla
Zenithaled med hint av blå för frostkänsla - kunde nog tagit i mer blå, men de fick iaf lite kall marmor känsla
Rosa ser fantastiskt ut - bilden gör den inte rättvisa
Oj här går det undan 😃
Snyggt!Fortfarande Amy painters snabbfärger?
rosa ftw!
alltid rosa!
Fortfarande AP speedpaints - if it aint broke, dont fix it :D
hmmm färgschemat landade inte riktigt som jag såg de i huvudet - aja mycket kan hände med metallerna och sen oils och drybrush
För en baseline innan oljor och drybrush så är jag ganska nöjd med hur gubbsen börjar landa
Jäklar.
Snabb som en vessla och snyggt som fn!
nästan inte ok att du är så snabb :D
Inoljade :D som riktiga muskelmänniskor gillar att vara
Prövar oljefärg för att trycka in lite extra rosa i rosan - funkar ganska bra
@Scisco viktig fråga!
på den här bilden:
vad är det för lim? var har du köpt det?
har aldrig lyckats hitta ett bra plastlim utan kör superlim på allt vilket inte alltid är så smidigt.
Hoppar in med ett svar på @brocCooLi s fråga.
Funkar ju bara på GW figurer den smälter plasten så det blir en solid gubbe typ.
Du kan även klippa ner lite överblivna plastdelar i en Tamiya flaska så kan du använda det för att fylla glipor och snygga till dåliga klippningar på GW plast modeller.
Tips om du ska limma metal eller resin är super lim gorilla gel eller loctite gel lim.
Den videon förklarar hur du gör en Gap filler med limmet :)
stort tack @Aos!
What @Aos said :D ... gorilla superlim gel är da shiet också!
"Bara" detaljer på 13 kvar ...
Yay or ney på vita hjärtan på axelskydden ?
svar gällande hjärtan: yeeeehaaaa!
Gänget so far - lite mer kvar :) men de får nog räcka för ikväll. Med lite träning så kommer nog steget "detaljer med oljefärg" bli en standardsteg för mig - har sånna fördelar