Sciscos målaräventyr

1356717

Comments

  • Som vanligt helt grymt!

  • Lite mer WIP, vänstra är väl mer eller mindre klar - höger behöver lite mer kärlek. Båda ska såklart fixas basen på

  • Stiligt!

  • Nästa två på G - fina Big Guys. Gillar dem mer än blockerna. Snabb wetblend bascolor nere - nu kommer de roliga

  • Fick ner lite basecoat på de tre sista Ghoulsen medan jag väntar på att oljan torkar på mina big guys. Går ovanligt snabbt framåt för mig i detta projekt :)

  • WIP - efter oilwashen så ere dags att highlighta upp osv. roligt roligt

  • Nu kallar jag denna klar :) utöver basning såklart.

  • Coola figurer och proffsigt målat!!

  • Redig fart nu såhär semestertider... medan lillkillen sover :D

  • edited August 2021

    WIP!

    Jobbar lite på Hackflem medan jag väntar på bas material till Undead-laget som är sådär 90% klart :)

    Främst gjort de gröna och hans vita byxor - samt lite av hans päls på ryggen - resten är ganska rejält WIP.


    Leker lite extra med att träna texture osv. på honom - han är ju ändå en special star player!

  • Sjukt snygg scisco!

  • edited August 2021

    Redigt klara färger på baserna :D gjorde diskretare färgbaser på mina Chaos ... men lite dåligt ljus och massa gubbar runt osv. och jag samt flera motståndare hade svårt att se färgerna ...

    Så form over function denna gång :D lite rainbow power blev de

    edit: WIP, texten ska göras vit, zombisarna få lite mer highlights, chains osv. lite extra shade ... men men, nästan klara :) finns 2 gubbs till som inte är på bild

  • Jag uppskattar verkligen tydlighet då jag spelar. Så kudos för basfärgerna!

  • Snyggt!

    Och håller helt med @Pellevin, positionsmarkeringar är guld! Bra där. 😊

  • Nu är vi nära! Bara lite vit text fram sen varnish sen gräs! Alltid lika skönt att komma i mål!

  • Vilket läskigt lag!

    Väldigt snyggt målade och bonus för tydliga baser, alltid uppskattat under matcherna.

  • WIP- med Undead nästan klara så började jag på ett Ogre lag idag. Lite regn och åska och tecknat för lillkillen så lyckades jag få in basecoat på hela laget.

    Snart ska jag doppa dem i olja och sen highlighta upp osv.

    Wetblend basecoat är fan framtiden :D

  • Oljebadade och nu fina igen - syns inte jättebra på bilderna men gillar verkligen de extra skuggorna som de ger. Enkelt och fina resultat!

  • Vita texten gör de verkligen väldigt tydligt och snyggt tycker jag :) bara Varnish (usch tråkigt) och gräs kvar.

    Men nu tillbaka till de lite roligare Ogre laget :D

  • edited August 2021

    Liten touch-up av alla Gnobs hud efter deras oljebad. Ska "bara" fylla i tänder och lite mindre detaljer på dem sen fåre vara :P dvs. basing ska ju till såklart.

  • Såg dessa på Greebo precis ... fan - måste nog köpa in dem.


    Kan ju ha som mål att spela nästa turnering i Göteborg eller något - när är nästa Götet turnering (eller någon turnering i nedre delen av landet)?

  • Vad menar du "doppa i olja" @Scisco ?

    Och vilken olja?

  • Snygga lag!

    Kanske nån extra zombie eller skelett om man råkar döda nån? I liga kan det vara bra för Journeymen om det fortfarande funkar så i BB2020

  • @Chrixx oljefärg utspätt som man använder som en shade/tint. Redigt bra för att få bra naturliga skuggor.


    Generellt sett kör jag svart blandat med umbra (brun).


    @kaju jo de hade varit najs - men STLs:en har bara 4, numrerade, zombies. Men lirar mest Sevens utöver när jag tänker jag kör turneringar ute i landet så de borde funka. Men borde skaffa nån proxy zombie.

  • edited August 2021

    Nu när undead "bara" behöver varnish o gräs så har jag jobbat vidare på mitt Ogre lag - så rolgit att måla så gått ganska fort :D men WIP fortfarande, behöver fortfarade lite mer kärlek - men dekaler osv. är på plats! Nummer o allt

  • Ny telefon (POCO m3 PRO) ... bra skit för liten peng förutom att kameran är skit - aja.

    Här har vi en bild på när jag sakta men säkert "städar upp" de sista med mina Ogres, första av fyra.


    Detta var tänkt som ett snabbt målarjob - så råkade jag lägga in lite detaljarbete :P kunde inte hålla mig, dessa ogres har så mycket karaktär.

    Inte mitt bästa ansikte - men duger för detta :D

  • edited August 2021

    Skillnaden mellan basecoat + shade och redo Ogre - blir ganska tydlig skillnad i ljushet :D råkade dock gå för ljust för tidigt på Ogren ... men tycker jag lyckades rädda de hyfsat iaf. Nu är han min white boy Ogre :) ska bli lite blandning i tonerna på skin mellan de olika grabbarna tänkte jag.


    Åter igen - skitkamera :P

  • WIP - Tog en liten paus från BB målandet och gjorde detta - från primed till detta på en dag! Lite av ett personligt rekord.

    Nu ska de få lite oljebad sen ere highlight highlight highlight!

  • Kul med lite Necromunda!

  • Quick n dirty - men va fan, från "spelavstånd" tycker jag den säljer in de bra. Nöjd över de övergripande färgschemat

Sign In or Register to comment.